EU PENÍZE ŠKOLÁM Projekt Moderní škola reg. č. CZ.1.07/1.4.00/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Advertisements

Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
ICT 2 – 3 – 24 HV Johan Sebastian Bach
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Křižovatka Strážovská - Nerudova
ICT – 2 – 3 – 39 Poslech - Bedřich Smetana - Má vlast - Vltava
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 17 Číslo.
Namáhání na tah a tlak Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Slabiky la, lo, le, lu, li Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Zorková. Dostupné z Metodického portálu
Porovnáváme povrch a objem válce a kuželu. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zbyněk Tůma. Dostupné z Metodického portálu.
Dopravní situace 16 křižovatka Jungmannova - Kollárova Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné z Metodického.
TROJÚHELNÍKY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jarmila Hájková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
PRACOVNÍ LISTY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
VYŠŠÍ X NIŽŠÍ UPEVNĚNÍ SLOVA NIŽŠÍ UPEVNĚNÍ SLOVA VYŠŠÍ CVIČENÍ
TRÉNUJEME PAMĚŤ HRAČKY Prezentace zaměřená na trénink paměti.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Sériové řazení rezistorů Číslo DUM: III/2/FY/2/2/13 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Elektrické.
Dopravní situace 4 křižovatka Růžová – U Parku Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné z Metodického.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měřidla délky Číslo DUM: III/2/FY/2/1/3 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Fyzikální veličiny.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Publikování fotografií Číslo DUM: III/2/VT/2/3/56 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
JAK NA MALOVÁNÍ ZÁTIŠÍ V PC
Fakultní základní škola Olomouc, Hálkova 4, příspěvková organizace EU PENÍZE ŠKOLÁM Projekt Moderní škola reg. č. CZ.1.07/1.4.00/ Autorem materiálu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Čekalová Sylva. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Ohmův zákon(příklady) Číslo DUM: III/2/FY/2/2/11 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Elektrické.
Orientovaný úhel Goniometrie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Mastíková. Dostupné z Metodického portálu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/05
Anotace Prezentace pro žáky k finanční gramotnosti, seznámení s podobou českých mincí Autor Čekalová Sylva Jazyk Čeština Očekávaný výstup Vyjasnění pojmů.
1. Název nejznámější Dvořákovy opery.
Obrazový materiál pro pracovní list – Kanály
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Jaký je rozdíl mezi vokální a instrumentální polyfonií?
VOLBY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
PŘEDVOLEBNÍ KAMPAŇ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
POLICIE ČESKÉ REPUBLIKY
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Zrakové vnímání Variabilní hra
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
POČASÍ GRAFOMOTORIKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
PRÁVNÍ ZÁKLADY STÁTU – SLOŽKY STÁTNÍ MOCI
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Ohmův zákon (odvození)
Obrazový materiál pro pracovní list – Kanály
Výpočet úrokové doby ze zvětšené jistiny.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Práva a svobody a veřejná moc
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
České mince Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Strejčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
křižovatka Strážovská
Hledání obrázků Děti mají za úkol najít v každém listu daný počet obrázků. Po nalezení je mohou vybarvit. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Prezentace určena k opakování a upevnění pojmů více a méně.
Sčítání, odčítání, násobení a dělení celých a záporných čísel
Samohlásky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
Zrakové vnímání 6 Variabilní hra
Téma: Jaro v CHKO České středohoří Tobiášův vrch
Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Půjdem spolu do Betléma…
Export fotografií v Adobe Lightroom
Doporučuji snímky, které obsahují vyšší počet, z počátku skrýt.
POČÍTÁME DO 5 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Mudrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Zaokrouhlování na desítky a stovky
České bankovky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Strejčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Prezentace určena pro názornou ukázku toho, co je více a co je méně.
Sčítání, odčítání, násobení a dělení celých čísel.
Transkript prezentace:

EU PENÍZE ŠKOLÁM Projekt Moderní škola reg. č. CZ.1.07/1.4.00/21.1857 Fakultní základní škola Olomouc, Hálkova 4, příspěvková organizace EU PENÍZE ŠKOLÁM Projekt Moderní škola reg. č. CZ.1.07/1.4.00/21.1857 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jarmila Šiřická. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz; ISSN: 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Poslechové činnosti – Fuga. Autor Mgr. Jarmila Šiřická Datum 1. 12. 2011 Ročník 8. Vzdělávací oblast/obor Umění a kultura/Hudební výchova Tematický okruh/téma Poslechové činnosti – Fuga. Klíčová slova Hudební forma, fuga, polyfonie, kánon, poslech. Výstup Orientuje se v proudu znějící hudby, vnímá užité hudebně výrazové prostředky a charakteristické sémantické prvky, chápe jejich význam v hudbě a na základě toho přistupuje k hudebnímu dílu jako k logicky utvářenému celku.     Anotace Prezentace vysvětluje pojem fuga a srovnává ji s již známou formou kánon. 2

Patří k nejdokonalejším mnohohlasým (polyfonním) hudebním formám. Vznikla v období baroka. Za dovršitele této hudební formy je považován J. S. Bach. Poslechneme si jednu z jeho skladeb: Umění fugy CHARALAMBIDIS, A. Hudební výchova pro 7. ročník základní školy [CD]. 2. vydání. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 1998.,152 s. ISBN: 80-7235-297-0. Pohovoř o slyšené hudbě. Zanotuj téma fugy.

Má tři části: 1. Expozice 2. Provedení 3. Závěr – představí hlavní téma fugy, které zazní postupně ve všech hlasech. - autor s tématem pracuje, doplňuje, mění, rozšiřuje. - návrat k původnímu tématu fugy.

Jsou polyfonní skladby. Mají jedno téma. Říkáme, že jsou monotematické. Téma nastupuje v jednotlivých hlasech postupně. V kánonu mají všechny hlasy stejnou melodii od začátku do konce. Ve fuze začnou hlasy stejným tématem, ale jeho zpracování je u každého hlasu jiné. Zatímco v kánonu postupně jednotlivé hlasy nastupují a ve stejném pořadí i končí, ve fuze hlasy postupně nastupují, ale končí ve stejném okamžiku. Poslechneme si další ukázku. Zanotuj téma fugy. Během poslechu skladby se pokus zapsat pořadí hlasů, ve kterých téma zaznívá.

Poslouchat budeme skladbu J. S. Bacha – Toccata a fuga d moll. CHARALAMBIDIS, A. Hudební výchova pro 7. ročník základní školy [CD]. 2. vydání. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 1998, 152 s. ISBN: 80-7235-297-0. Pro orientaci v hudební formě nám poslouží grafické zpracování. Poslouchej a pozoruj. http://www.youtube.com/watch?v=ipzR9bhei_o SMALIN. Bach, Toccata and Fugue in D minor, organ. YOU TUBE. [online]. 10. 12. 2005. [cit. 2013-03-11]. Dostupné z: http://www.youtube.com/watch?v=ipzR9bhei_o

Zdroje: Foto: autorka DUM HURNÍK, L. Tajemství hudby odtajněno: hudební nauka s nadhledem ,1. vyd. Praha: Grada, 2000, 133 s. ISBN 80-716-9278-6. Pro další poslech fugy lze zvolit některou část Mozartova Requiem nebo Dvořákova Stabat Mater CHARALAMBIDIS, A. Hudební výchova pro 7. ročník základní školy [CD]. 2. vydání. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 1998, 152 s. ISBN: 80-7235-297-0. SMALIN. Bach, Toccata and Fugue in D minor, organ. YOU TUBE. [online]. 10. 12. 2005. [cit. 2013-03-11]. Dostupné z: http://www.youtube.com/watch?v=ipzR9bhei_o