VY_32_INOVACE_1_10_Internet

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Internetové stránky a Internetový prohlížeč
Advertisements

Historie a princip INTERNET.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Světlana Filipová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do výuky.
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: leden.
1 Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Internet - historie.
Internet pro 6. ročník Ing. Zdeňka Javorková
INTERNET.
Manažerské informační systémy Ing. Dagmar Řešetková
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_08.
Internet Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro.
Internetové servery Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miloš Nygrýn.
Základy informatiky Internet Ing. Roman Danel, Ph.D. Institut ekonomiky a systémů řízení Hornicko – geologická fakulta.
VY_I/2_INOVACE_37_Internet Internet Miroslav Kaňok.
Internet.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary
Informatika - prezentace
Manažerské informační systémy Ing. Dagmar Řešetková
Internet.
Klára Pospíchalová 5. A.  Propojení počítačů  Komunikace, sdílení a předávání informací  Uzly  IP adresa.
Internet.
Informace a Internet Bohumil Bareš. Informace V nejobecnějším smyslu je informace chápána jako údaj o reálném prostředí, o jeho stavu a procesech v něm.
Internet.  Celosvětový systém propojených počítačů  Funkce  Sdílení dat  Elektronická pošta.
INTERNET Dana Kalousková ZŠ TGM Hodkovice n. M. Použitá literatura:NAVRÁTIL P.:Internet pro školy, Computer Media, Prostějov 2001, ISBN:
Moduly ECDL M7_Internet
INTERNET Filip Fiala, 4C.  Internet je globální systém vzájemně propojených počítačových sítí. (World Wide Web)  Pro vzájemnou komunikaci v síti se.
S O F T W A R E Šablona 32 VY_32_INOVACE_6_5_Operační systémy.
NázevInternet Předmět, ročník ICT, sekunda Tematická oblast Základy digitálních technologií AnotaceVýuková prezentace s obrázky a úkoly Klíčová slovaArpanet,
INTERNET – struktura, fungování a přehled využití
Internet struktura, fungování a přehled využití
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: říjen.
VY_32_INOVACE_8_10_Počítačové sítě
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: leden.
Internet Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miloš Nygrýn.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_04.
INTERNET.
INTERNET INFORMATIKA 5. TŘÍDA. Internet si volně můžeme vyložit jako sít, která vzájemně propojuje počítače po celém světě. Někdy se také internet označuje.
ÚVOD DO HTML Pavlína Hladišová. O BSAH : HTML - Co je to? Princip zobrazení Tagy Obsah HTML dokumentu Rady při tvorbě HTML Zdroje.
Internet a informace MIS - Manažerské informační systémy Internet a informace Ing. Jan Luhan
INTERNET Mgr. Petra Toboříková. Internet = celosvětový systém navzájem propojených počítačových sítí –WWW (text, grafika a multimédia - hypertextové odkazy)
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1B_05 TÉMA: VYNÁLEZY.
Jak fungují webové stránky Úvod do HTML (1). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
Další služby internetu Šablona 32 VY_32_INOVACE_7_10_Další služby internetu.
Internet. je celosvětový systém navzájem propojených počítačových sítí („síť sítí“), ve kterých mezi sebou počítače komunikují pomocí rodiny protokolů.
Inf WWW – World Wide Web. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
Název školySŠHS Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Zdenek Laski Název šablonyIII/2 – inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvým.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu vy_32_INOVACE_inf3_web01 Označení materiálu web01_uvod.pptx Název školy Gymnázium Kladno Autor.
Tvorba WEBOVÝCH stránek – kostra dokumentu Šablona 32 VY_32_INOVACE_12_10_Tvorba webových stránek-kostra dokumentu.
Microsoft FRONT PAGE Šablona 32 VY_32_INOVACE_19_10_Front Page.
Internet Internet je celosvětový systém navzájem propojených počítačových sítí („síť sítí“), ve kterých mezi sebou počítače komunikují pomocí rodiny.
Anotace Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru M/01 PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu Informační a komunikační technologie, inovuje.
WWW a HTML Základní pojmy Ivo Peterka.
VY_32_INOVACE_8_10_Počítačové sítě
Nastavení stránky a tisk
Internet – pojmy, služby
AUTOR: Mgr. Marcel Bednařík NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_INF_11
Internet = je celosvětový systém propojených počítačových sítí, ve kterých mezi sebou počítače komunikují pomocí rodiny protokolů TCP/IP.
Internet - historie.
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr
WWW a HTML Základní pojmy Ivo Peterka.
Základní pojmy při používání Internetu
Informační a komunikační technologie
Tvorba WEBOVÝCH stránek – hypertextové odkazy
VY_32_INOVACE_21_Co_je_internet
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Provádí se první počítačový výzkum.
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Předmět: Informatika Ročník: VI.
Předmět: Informatika Ročník: VI.
Informatika Internet.
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_1_10_Internet Šablona 32 VY_32_INOVACE_1_10_Internet

Historie internetu jeho historie sahá o čtyřicet let zpět (období studené války mezi Západem a Východem). účelem byla výměna informací mezi vojenskými základnami a státními úřady. v roce 1964 navrhla americká firma RAND síť, která neměla žádný centrální uzel (všechny byly rovnocenné, síť odolná)

v roce 1969 se projektu ujala firma ARPA a začala instalovat postupně jednotlivé uzly a dala vzniku malé sítě ARPANET. v roce 1972 obsahovala tato síť už 37 uzlů. v 80. letech dochází k velkému růstu sítě a netrvalo dlouho a ARPANET přesáhl hranice USA a začalo se jednat o mezinárodní siť – INTERNET.

v roce 1991 vzniká WWW (World Wide Web), tedy standart pro přenos hypertextových a grafických informací, což vedlo k explozivnímu rozšíření internetu po celém světě. v současnosti vlastní internetový server (uzel) každá významnější firma.

Jak internet funguje po celém světě jsou rozmístěny servery (uzly), na nichž jsou uloženy informace. tyto uzly jsou propojeny mezi sebou (kabelem, tel.linkou, satelitem ap.) pro orientaci a komunikaci má každý server připojený do internetu svou adresu – IP adresu např. 10.72.58.101

Internetová adresa číselná adresa je pro běžné uživatele nepraktická, proto je zaveden doménový (textový) způsob zápisu adres http://www.seznam.cz Zkratka protokolu (Hyper Text Transfer Protokol) World Wide Web Název domény II.řádu Doména I.řádu (stát, zaměření)

WWW stránka formát WWW může obsahovat text, obrázky, multimediální prvky a dohromady tvoří www stránku stránka je psána v jazyce HTML (HyperText MarkUp Language)

Hypertext je to odkaz na jiné internetové stránky z jedné stránky se lze přepnout na jinou na stejném serveru, nebo na jiný server na světě

Použitá literatura a zdroje: NAVRÁTIL, Pavel. S počítačem na základní škole. Vyd. 2. Bedihošť : Computer Media, 2002. 160 s. ISBN 80-902815-6-7.