Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Bezpečnost práce První pomoc Přírodovědný seminář – chemie 9. ročník ZŠ Benešov, Jiráskova 888 Ing. Bc. Jitka Moosová.
Doprava ROZMĚRY Který obrázek je největší? Který obrázek je nejmenší?
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Chemie pro 9. ročník ZŠ. Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Ortová Iveta Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_26_Státní rozpočet Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Ortová Iveta Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_2C_03_Fyzikální,
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. roč. Název materiálu VY_32_INOVACE_11_Vlastnosti a použití hydroxidů Autor Melicharová.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Pracovní právo.
Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “technologie“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky u jiných.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_23_BEZPEČNOST PRÁCE TÉMA: BEZPEČNOST PRÁCE ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Tomáš.
Didaktická analýza dějepisného učiva Přednáška č. 6 AR 2014/2015.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Společenské vědy Legislativní proces v ČR.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastOšetřovatelství a klinické obory PředmětTeorie Ošetřovatelství.
„DESATERO “ ZÁSAD BEZPEČNÉ PRÁCE V POTRAVINÁŘSTVÍ II.
 Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Autor : Mgr. Irena Nešněrová  Datum : květen 2012  Název :VY_42_INOVACE_4.2.1.
Doprava PROSTOROVÁ ORIENTACE 2 PRVNÍ Které auto jede první?
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
ČISTOTA ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Název školy: MŠ a ZŠ , Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Název školy: Základní škola a mateřská škola,
Voda Základ života.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
EU_52_sada 1_01_ZPM_Bezpečnost ve školní kuchyni_Lich
Název projektu: Moderní škola
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Monika Zemanová, PhD. Název materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Chemie pro 9.ročník ZŠ Karboxylové kyseliny.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_44_F6
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Chemie pro 9.ročník zš Mgr. Iveta Ortová
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Porovnání vlastností vodíku a kyslíku
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Hustota 8. ročník.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VY_32_INOVACE_CH.8A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.8.A.06_VZDUCH Název: Vzduch.
Stavba atomu 8. ročník.
Autor: Stejskalová Hana
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Má země Česká republika.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola okres Jindřichův Hradec
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Hrajeme si na fotografa
Části obchodního dopisu, osnova
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 9. roč.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
ZKOUŠKY CEMENTU pevnost
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost (Výchova k občanství)
EU- „Učíme se ze života pro život“ Registrační číslo: CZ /0
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Ortová Iveta Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3235 Název: VY_32_INOVACE_2C_01_Bezpečnost práce Téma: Chemie pro 8.ročník ZŠ

vysvětlí žákům, jak vypracovat protokol laboratorní práce nebo pokusu Anotace: prezentaci lze využít při první laboratorní práci jako ukázku bezpečnosti práce slouží při úvodní hodině chemie pro seznámení se školním laboratorním řádem vysvětlí žákům, jak vypracovat protokol laboratorní práce nebo pokusu seznámí žáky s označením nebezpečných látek

Školní laboratorní řád Na pracovišti udržuj pořádek a čistotu S pomůckami zacházej opatrně Pracovat pouze na přiděleném úkolu a bez souhlasu učitele neměnit pracovní postup Bez souhlasu učitele nesmíš opouštět své pracovní místo Rozbité skleněné nádoby odnášet na určité místo (nikdy ne do koše s papírem)

Školní laboratorní řád Při práci v chemické laboratoři se nesmí jíst ani pít V chemické laboratoři se žádné látky neochutnávají k neznámým látkám se čichá velmi opatrně Dbej na vlastní bezpečnost a bezpečnost spolužáků Každé poranění (i malý úraz) hlas neprodleně učiteli Při práci používej pracovní oděv (pracovní plášť) a ochranné prostředky (brýle, ochranný štít, rukavice)

Školní laboratorní řád Po ukončení pokusů ukliď své pracoviště, odevzdej umyté pomůcky a chemické nádobí Po skončení laboratorní práce si umyj ruce mýdlem

Označení nebezpečných látek a/ hořlavé látky (nebezpečí požáru) b/ žíraviny (nebezpečí poleptání) c/ jedy (nebezpečí otravy) d/ výbušniny (nebezpečí výbuchu)

Protokol pokusu První krok každého pokusu je vytyčení cíle Cíl formulujeme jako úkol nebo problém k řešení Druhý krok je teoretická – myšlenková příprava V teoretické přípravě si ujasníme odpovědi na otázky PROČ, KDY, CO a JAK budeme provádět V materiální přípravě shromáždíme všechny pomůcky a látky (chemikálie), které budeme potřebovat

Protokol pokusu Hlavní krok pokusu je pracovní postup – znamená, jak budeme průběžně postupovat a zaznamenávat jednotlivé výsledky měření Další částí je pozorování a formulace výsledků. Zaznamenání výsledků, které jsme zjistili při pokusu. Poslední částí je závěr. Na základě zpracování výsledků, vyvodíme závěr.

Citace: BENEŠ, P., PUMPR, V., BANÝR, J. Základy chemie. Fortuna. 1993, Praha. ISBN 80-7168-043-5 Fotografie nebezpečných látek – Základy chemie