SEMINÁŘ Prameny k dějinám Židů v českých zemí

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jak psát SOČ Seminář DDM Praha 6. ledna 2010 Lenka Krejčová Doplnil poznámkami: Č.Kodejška -Ne pouze kompilát -Vlastní projekt,
Advertisements

Úvod do HTML. Co je HTML  zkratka pro HyperText Markup Language  značkovací jazyk pro hypertext  umožňuje publikaci dokumentů na internetu.
Bibliografické odkazy a citace změny oproti starší verzi normy ISO ČSN 690 Mgr. Zdeňka Firstová Univerzitní knihovna ZČU v Plzni
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
Textová média v DV AR 2013/2014.
Metodologie historického výzkumu volného času
Bibliografická a rešeršní činnost
Závěrečná fáze výzkumu
Jak psát seminární práci
Bakalářský seminář Úvod BP Závěr BP.
Mgr. Michal Oblouk. nejjednodušší podává fakta (co se kdy a kde stalo nebo stane) údaje jsou řazeny v místních či časových sledech nebo abecedním způsobem.
2005 Šablona eVŠKP - titulní list ÚVOD  Definice doporučené šablony  Soubor s přednastavenými styly, strukturou, designem  NEREÁLNÉ problémy.
PŘÍPRAVA METODICKÉHO POKYNU REKTORA VŠSS KE ZPRACOVÁNÍ DIPLOMOVÝCH PRACÍ Zpracování diplomové bakalářské práce.
Jak napsat odbornou práci?
INFORMATIKA 8 Zásady pro úpravy textů III2 – I8- 14.
Zpracování VŠKP práce Doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. Prof. Ing. Radim Farana, CSc.
Management a rozvoj obcí
Pokyny pro psaní bakalářské práce (BP)
Korekturní značky 1. - úvod
PPíšeme vědecký článek. Jaký článek – domácí úkol o dvou brožurách o jaderné fyzice a zkušenostech z jejich použití (ověření použitelnosti, expertní posouzení)
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Technologické procesy ve strojírenství - úvod
Bibliografické citace a metody citace Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára.
Úvod do studia.
Diplomový seminář pro studenty ITaM B. Miniberger LS 2013.
Semestrální práce Téma: Výběr problematiky z oblasti managementu (volné dle zájmu) Práce bude obsahovat - teoretické základy (tak jak je oblast problematiky.
Sémantické aspekty katalogizace XI. PhDr. Jiří Stodola.
Úvod do psychologie PhDr. David Kuneš, Ph.D
Slohové postupy.
LITERATURA 2.SVĚTOVÉ VÁLKY
Obchodní korespondence
Disertační práce MPA Michal Radvan
Odborné a vědecké práce Brno 12. března Odborné a vědecké práce Zpráva o semestrálním projektu Závěrečná práce Bakalářská a diplomová práce Disertační.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_21-18 Název školy Střední průmyslová škola stavební, České Budějovice, Resslova 2 AutorRNDr.
Bibliografické citace a metody citace Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Katedra konstruování strojů Fakulta strojní Části a.
Postup při empirickém kvantitativním výzkumu
Název, podnázev Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
Úvod do psychologie Barbara Caková Carl Rogers – Sposob bytia.
Sémantické aspekty katalogizace IX. PhDr. Jiří Stodola.
Poznámky pod čarou Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
etail.htm?id= podle pravidel AACR2 -řešení popisné a inventární jednotky -chyby v evidenci a jejich řešení.
PhDr. Libor Blažek. Digitalizace v archivech obecně Využitelnost ochrana fyzického stavu nejohroženějších archiválií, možnost lepšího zpřístupnění nejvyužívanějších.
Uznávání cizozemských rozsudků Transkripce Sňatky cizinců JUDr. Blanka Dostálová
J AK PSÁT SEMINÁRNÍ PRÁCI. V ÝBĚR TÉMATU, VYHLEDÁNÍ ZDROJŮ Výběr tématu zvolit téma, které mne zajímá zvolit raději užší, specifické téma (příliš široká.
DUM Č.1 DUM Č.1 VÝTVARNÉ VYJADŘOVÁNÍ OD NEJSTARŠÍCH DOB VÝTVARNÉ VYJADŘOVÁNÍ OD NEJSTARŠÍCH DOB Název školy: ZŠ Salvátor, Valašské Meziříčí Název školy:
Minimální záznam pro Souborný katalog ČR staré tisky Tereza Paličková oddělení rukopisů a starých tisků NK ČR.
Dokumentace školy Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Liberec 12. prosince 2013 Mgr. Karel Bárta.
Životopis 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Sémantické aspekty katalogizace X. PhDr. Jiří Stodola.
Inf Normy pro citování knih a dalších zdrojů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Muzea a galerie v digitálním světě Vlaďka Mazačová Alena Uxová Vlaďka Mazačová Alena Uxová Seminář Muzea a digitalizace, CITeM Brno
Seminář Bakalářská práce
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Instrukce k prezentaci
SLOHOVÉ POSTUPY A ÚTVARY
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Copy on demand Martin Krčál (ÚK FSS MU) Zdeněk Kadlec (ÚK FF MU)
Minimální záznam pro Souborný katalog ČR staré tisky
Jarmila Přibylová Národní knihovna ČR
Vzor individuální prezentace
Informační analýza a identifikace dokumentů
Citační a bibliografické databáze:
Seminář 1 – Téma a úvod odborného textu
BEZBARIÉROVÉ KNIHOVNY
Zadání seminární práce Marketingový mix vybraného sportovního produktu
Rady a Tipy pro čtení životopisu
Vzor individuální prezentace
Funkční styl odborný.
Normostrana & Citace Erik Bibikov 2ITB.
Transkript prezentace:

SEMINÁŘ Prameny k dějinám Židů v českých zemí STRUKTURA SEMINÁRNÍ PRÁCE (EDICE PRAMENE)

Struktura seminární práce I. Teoretický úvod II. Edice (přepis pramene)

I. Teoretický úvod 1) Charakteristika pramene a) uložení (tzv. archivní citace – archiv, muzeum, soukromé držení; fond, inventární číslo apod.); b) vnitřní znaky - diplomatická kategorie - listina, úřední kniha, aktový materiál apod., - dochování (originál, čistopis, kopie, opis, ověřený opis)

I. Teoretický úvod 1) Charakteristika pramene b) vnitřní znaky - ověřovací prvky (pečeť, podpis, notářské signum) - datum (místo a datum vydání, vysvětlení příp. chronologické problémy) - jazyk pramene, popř. autor, písař, kancelář);

I. Teoretický úvod 1) Charakteristika pramene c) fyzický stav (popis, rozměry, počty stran/listů, poškození aj.). Poznámka: Popisy vnější a vnitřních znaků i fyzického stavu je možné (vhodné) zapracovat do vědeckého aparátu edice.

I. Teoretický úvod 2) Zhodnocení výpovědní hodnoty pramene a) obecná charakteristika s ohledem a důrazem na židovské dějiny; b) názory dosavadní literatury, byl-li pramen publikován či editován; c) zasazení historického kontextu.

I. Teoretický úvod 3) Ediční pravidla a) popis edičních pravidel (může být formou odkazu na již publikovaná pravidla); b) zdůraznění všech výjimek a zvláštností; c) vysvětlení použitého technického aparátu (typy písma, různé typy závorek apod.)

I. Teoretický úvod 3) Ediční pravidla d) onomastika – antroponyma (česká, německá), toponyma (jazykové mutace, geografické určení); e) technika přepisu (transkripce, transliterace); f) Psaní velkých písmen (rozdíly českého a německého textu).

I. Teoretický úvod 3) Ediční pravidla g) interpunkce, psaní „s“ a „z“ podle moderního úzu; h) edice má postihnout pramen co možná nejpřesněji (kupř. není vhodné modernizovat text pramene, překládat do moderního jazyka apod., zachovávají se např. dialektismy apod.) !!!!

II. Edice 1) Regest 2) Vlastní edice 3) Vědecký aparát

II. Edice 1) Regest a) datum (datum a místo vydání); b) stručný obsah pramene s důrazem na výpovědní hodnotu pro židovské dějiny; c) jména, popř. funkce a role všech Židů pramenem zmíněných (výjimka: soupisy, zde se uvádí pouze sumární počty)

II. Edice 2) Vlastní edice Přepis pramene formou: a) transkripce – český text (zachycení fonetické podoby jazyka; výjimka: osobní jména – transliterace do poznámky) b) transliterace – německý text (výj.: např. „w“ ve funkci „u“)

II. Edice 3) Vědecký aparát a) Poznámkový aparát k textu edice - všechny specifika textu (porušení, škrtání, přepisování, písařské chyby, apod.); - toponyma – transliterace (čeština), geografické určení; - antroponyma transliterace (čeština),

II. Edice 3) Vědecký aparát a) Poznámkový aparát k textu edice - odkazy na jiné prameny, osoby, literaturu, historické fakty apod.; b) Typ písma (např. kurzíva – regest; běžné písmo – vlastní text a pod.)

II. Edice 3) Vědecký aparát c) Systém závorek, značek a pod. závorky: () – písařské závorky pramene; [] – editorské závorky, např. rozvedení zkratek, doplnění chybějícího textu; [...] – vynechávka; [?] – nejisté čtení; [...?] – vynechávka nečitelné pasáže apod.; [!], [sic] – upozornění na písařské chyby, jazykové nekorektnosti a pod.;

II. Edice 3) Vědecký aparát d) Doplňkové informace - odkazy na související prameny (např. na jiné dochování pramene, opisy apod.); - citace předchozích edicí (případně s hodnocením – chybně, neúplné apod.); - citace literatury, kde je pramen zmíněn;