Algoritmizace a programování

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI VY_32_INOVACE_16_1_5 NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/
Advertisements

ZŠ Brno, Řehořova 3 S počítačem snadno a rychle Informatika 7. ročník III
Mgr. Renáta Davidová.  Hrací plocha je rozdělena do 2 sloupců, které představují různé kategorie otázek.  Každé otázce ve sloupci je přiřazeno bodové.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, MATEŘSKÁ ŠKOLA, ŠKOLNÍ JÍDELNA A ŠKOLNÍ DRUŽINA BOUZOV, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost, č.OP.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Univerzita třetího věku kurz Znalci Databáze 2.
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
ZAL – 5. cvičení Martin Tomášek Pole - opakování Základní datový typ. V poli držíme více elementů (jednoho typu) S elementy v poli můžeme manipulovat.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – aplikace informačních technologií Autor: Bc. Pavel Šiktanc Internetové stránky Co se všechno naučíme???
Algoritmizace a programování Cykly – While – příklady 2.
Výpočetní technika VY_32_INOVACE_12_16_Excel. Excel Tabulkový procesor pro vytváření tabulek a grafů Pochází z kancelářského balíku Microsoft Office Nejčastěji.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_30-03 Název školy Střední průmyslová škola stavební, České Budějovice, Resslova 2 AutorRNDr.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Řetězce v jazyce C ● řetězec je posloupnost znaků ● řetězcové konstanty se v C vkládají mezi uvozovky, např. "Ahoj Hugo!" ● v paměti je řetězec uložen.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika 6 NázevDesetinná čísla_8.
OneNote. Co to je?  OneNote patří k produktům Microsoftu, nyní je ke stažení zdarma  jde o aplikaci pro rychlou, snadnou a přehlednou správu různých.
Projekt: Škola pro život Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_02-informatika 8. třída_021 Základní škola: Základní škola.
KURZ ALGORITMIZACE A PROGRAMOVÁNÍ V JAZYCE C Lekce č. 6: Proměnné, jejich typy a práce s nimi Bc. Radek Libovický.
Microsoft Excel verze 2010 Mgr. Přemysl Kejzlar.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Algoritmizace a programování
Inf Počítač a lidé s handicapem
MATEMATIKA Čísla celá základní pojmy.
Batové dávky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Vojtěch Mrózek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Excel – tabulkový procesor
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Algoritmizace a programování
Algoritmizace a programování
Název: Word pokračování DUM:VY_32_INOVACE_VII_3_04
C# konzole – Součet dvou čísel
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název: Práce s tabulátory Autor: Hokr Jan
Násobení čísly 10 a 100 VY_32_Inovace_14TK-1 Mgr
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Makro v Excelu.
SÁRA ŠPAČKOVÁ MARKÉTA KOČÍBOVÁ MARCELA CHROMČÁKOVÁ LUKÁŠ BARTOŠ B3E1
Faktoriál a kombinační číslo.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Název: VY_32_INOVACE_ICT_5B_07 Škola:
Informační a komunikační technologie
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Zlomky Násobení zlomků..
Zlomky Sčítání zlomků..
VY_32_INOVACE_VJ36.
Word Okraje WordArt Pozadí Vodoznak. Word Okraje WordArt Pozadí Vodoznak.
Zoner Callisto 4 Callisto 2 – barvy, stín, šipky, vrstvy.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Manuál k práci s Bakaláři Třídní kniha
Matematika + opakování a upevňování učiva
Písemné sčítání a odčítání do
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Informatika – Základní operace s buňkami
20 MNOHOČLENY.
Opakování ze 4. cvičení int a; printf("Zadej číslo: ");
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transkript prezentace:

Algoritmizace a programování Proměnné, Přetypování

Proměnné Proměnná představuje hodnotu, jež se v běhu programu může měnit. Přiřazení hodnoty do proměnné pokus = ˈˈPondělíˈˈ (proměnná pokus nabyla hodnoty Pondělí) Zobrazení proměnné print(pokus) Spojení textu a proměnné 1. možnost print(ˈˈDnes je ˈˈ + pokus) Na monitor zobrazí text Dnes je a za něj připojí hodnotu proměnné pokus 2. možnost print(ˈˈDnes jeˈˈ, pokus) To stejné jako v 1. možnosti, ovšem mezi slovem je a hodnotou proměnné se vloží mezera

Inicializace proměnné inicializace = nastavení proměnné na počáteční hodnotu, tzn. při spuštění programu má proměnná nastavenou hodnotu, viz. předchozí slide Již při spuštění programu má proměnná pokus hodnotu Pondělí

Kompletní kód (vyzkoušet, opsat) print(ˈˈMůj první programˈˈ) pokus= ˈˈPondělíˈˈ print(pokus) print(ˈˈDnes je ˈˈ + pokus) print(ˈˈDnes jeˈˈ, pokus) input()

den=input(ˈˈZadejte dnešní den: ˈˈ) Načtení do proměnné K načtení hodnoty z klávesnice se používá příkaz input Chceme-li načtení proměnné doprovázet textem, použijeme následující: den=input(ˈˈZadejte dnešní den: ˈˈ) Na monitoru se zobrazí text Zadejte dnešní den: a očekává se zadání hodnoty z klávesnice, po jejím zadání a stisku klávesy enter se tato hodnota uloží do proměnné den

Kompletní kód (vyzkoušet, opsat) den=input(ˈˈZadejte dnešní den: ˈˈ) Načtení hodnoty z klávesnice do proměnné print(den) Zobrazí hodnotu proměnné den print (ˈˈDnes je ˈˈ + den) dojde ke spojení řetězce Dnes je s hodnotou proměnné den

Přetypování Při použití příkazu input se hodnota uloží jako text, to má za následek, že chceme-li např. sečíst dvě čísla, dojde k jejich spojení (zřetězení) a=5 b=3 c=a+b => 53

Přetypování Proto již při zadávání z klávesnice přetypujeme proměnnou z řetězce na číslo a=int(input(ˈˈZadejte 1. číslo: ˈˈ)) b=int(input(ˈˈZadejte 2. číslo: ˈˈ)) c=a+b s proměnnými a i b se nyní pracuje jako s celými čísly print(ˈˈSoučet je:ˈˈ, c) zobrazí správný výsledek

Postup psaní programu Doporučený postup pro psaní programu je neustále stejný, tak jak bylo uvedeno v prezentaci 02 na slajdu 5

Úkoly Vytvořte 3 proměnné p1, p2, p3 První (p1) přiřaďte hodnotu 10 Druhou (p2) přiřaďte p1 a zvyšte o jedničku – jako komentář zapište její hodnotu Třetí (p3) přiřaďte p2 a zvyšte o dvojku – jako komentář zapište její hodnotu Vypište hodnotu p3 na obrazovku Sestavte program, který přečte číslo z klávesnice a vypíše jej na obrazovku.

Úkoly Sestavte program, který zamění hodnoty dvou proměnných. např. a=5, b=3 chceme získat a=3, b=5 možnost print("A: ", b) není správná Chceme prohodit hodnoty proměnných nikoliv pouze jejich zobrazení na monitoru

Pěkný zbytek dne 