Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Název školy Střední škola elektrostavební a dřevozpracující, Frýdek-Místek, příspěvková organizace Adresa školy Pionýrů 2069, 73801 Frýdek-Místek IČ 13644301 Název operačního programu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0149 Označení vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_10_29ŠebM-2 Název tematické oblasti (sady) Technická cvičení -Základy programování v jazyce C# Název vzdělávacího materiálu Pera Druh učebního materiálu Cvičení v prostředí Microsoft Visual Studio Anotace Téma je určeno žákům studijního oboru elektro na získání základních znalostí a vědomostí v algoritmizaci a programování. Klíčová slova algoritmus,vývojový diagram,zdrojový text programu Vzdělávací obor, pro který je materiál určen 26-41-M/01 Elektrotechnika Ročník IV. Typická věková skupina 18 let Speciální vzdělávací potřeby žádné Autor Ing.Milan Šebestík Zhotoveno, (datum/období) 1.9. až 30.9..2013 Celková velikost 296 kB Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Milan Šebestík Použitá literatura: Radek Vystavěl : Moderní programování,Dostupné z portálu www.ssed-fm.cz
Pens.Black Pens.Red Pens.Chocolate apod. Pera -pero je prvním parametrem grafických příkazů pro kreslení úseček, obdélníků a elips. -pero je úplnou charakteristikou čáry: barvy čáry tloušťky čáry stylu čáry -Pro případnou volbu barva pera použijeme „sadu per“ Pens a tečko- vou konvencí připojíme příslušnou barvu. Takto získáme pero kreslící tenké plné čáry ve specifikované barvě: Pens.Black Pens.Red Pens.Chocolate apod.
-Pro kreslení úsečky vybereme grafický příkaz Příklad1 -navrhněte program, který na ploše okna vykreslí dvě úsečky se zadanými parametry. -Pro kreslení úsečky vybereme grafický příkaz DrawLine (pero, xPoč, yPoč, xKonc, yKonc) -tento příkaz má 5 parametrů: Pero - určuje charakteristiku čáry xPoč - určuje x-ovou souřadnici počátečního bodu yPoč – určuje y-ovou souřadnici počátečního bodu xKonc – určuje x-ovou souřadnici koncového bodu yKonc – určuje y-ovou souřadnici koncového bodu
Pracovní plocha –Formulář Komponenta Form1 Počáteční bod [0,0] červené úsečky Koncový bod [200,100] červené úsečky Koncový bod [200,150] modré úsečky Počáteční bod [50,150] modré úsečky
Zdrojový text programu private void Form1_Paint(object sender, PaintEventArgs e) { Graphics Kreslícíplocha; Kreslícíplocha = e.Graphics; // nakreslíme 4ervenou čáru z bodu [0,0] do bodu [200,100] Kreslícíplocha.DrawLine(Pens.Red, 0, 0, 200, 100); // ještě jednu modrou čáru-vodorovnou z bodu [50,150] do bodu [200,150] Kreslícíplocha.DrawLine(Pens.Blue, 50, 150, 200, 150); }
Pracovní plocha –Formulář Příklad 2 -napište program, který na ploše okna nakreslí trojúhelník. Protože na tento obrazec není definován grafický příkaz, vykreslíme ho pomocí tří úseček. Pracovní plocha –Formulář Komponenta Form1 Třetí úsečka Druhá úsečka První úsečka
Zdrojový text programu private void Form1_Paint(object sender, PaintEventArgs e) { Graphics Kreslícíplocha; Kreslícíplocha = e.Graphics; // nakreslíme první úsečku - stranu a trojúhelníka Kreslícíplocha.DrawLine(Pens.Red, 50, 150, 200, 150); // nakreslíme druhou úsečku - stranu b trojúhelníka Kreslícíplocha.DrawLine(Pens.Red, 200, 150, 200, 50); // nakreslíme třetí úsečku - stranu c trojúhelníka Kreslícíplocha.DrawLine(Pens.Red, 200, 50, 50, 150); }