Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Advertisements

FORMY EDUKACE Beharková Natália. Forma studia: bakalářské kombinované 4. semestr.
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_20_Péče a ochrana ŽP Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 20 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Didaktika TV jako součást kinantropologie Kinantropologie = vědní obor, jehož předmětem zkoumání je lidská pohybová činnost ve všech souvislostech. Má.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakulta, Jírovcova 24/1347, České Budějovice 1 Vzdělávání poskytovatelů sociálních.
Kvalifikace pracovníka v sociálních službách a sociálního pracovníka.
Hodnocení pedagogických pracovníků manažerská dovednost = účinný nástroj manažerská dovednost = účinný nástroj řízení a kontroly pracovníků řízení a kontroly.
Plánovací část projektu Cíl projektu - vychází z řešení z prognostické části, - odpovídá na otázku, čeho má být dosaženo? - představuje slovní popis účelu.
Didaktika přírodopisu 2 9. seminář Návrh aktivizující metody Mgr. Libuše VODOVÁ, Ph.D. Katedra biologie PdF MU.
Předmět:Ekonomika Ročník: 3.ročník učebního oboru Autor: Mgr. Libuše Suchánková Anotace: Formou prezentace se žáci seznámí se základním rozdělením mzdy.
Didaktická analýza dějepisného učiva Přednáška č. 6 AR 2014/2015.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB JIHLAVA Mgr. Naděžda Vrbatová, PhD.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika 6 NázevDesetinná čísla_8.
Č ÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_04_M8_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Výrazy Základní škola Libina, p ř ísp ě vková.
Tematické setkání k TVORBĚ INDIVIDUÁLNÍCH VZDĚLÁVACÍCH PLÁNŮ
Pedagogická psychologie
Technické vzdělávání, vyučovací prostředky, technická muzea.
Plánování ve školní tělesné výchově
Obsah výchovy a vzdělávání, kurikulum
zpracovaný v rámci projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Vyučovací a výchovné činnosti učitele tělesné výchovy
Techniky práce s mentálně postiženými
Příprava na výuku, Výukový projekt
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
UČENÍ.
Didaktické zásady Literatura:
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Příspěvek na konferenci
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Pedagogická psychologie
Pedagogika II Lekce 2: Alternativní školství
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
3. Metody pedagogické diagnostiky
VYUČOVACÍ PROCE S A JEHO FÁZE
Didaktika přírodopisu 2
zpracovaný v rámci projektu
Porovnání vlastností vodíku a kyslíku
UČEBNICE funkce učebnice prostředek vyučování a učení v knižní formě
OBSAH prezentace: Zásady bezpečnosti v pohybových volnočasových aktivitách Didaktické metody Hlavní didaktické zásady výchovy ve volnočasových aktivitách.
4.1 – 4.3 Lineární nerovnice i jednoduchý podílový tvar
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Gymnasium Jižní Město Praha
Vzdělávání.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ B/ A/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Didaktika přírodopisu 1 3. seminář: Roční časově tématický plán
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
KURIKULUM PRO VŠECHNY R. Votavová /
phdr. Hana pazlarová, ph.d.
Didaktika přírodopisu 2 1. seminář
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Kontrolní test znalostí
FORMY PRÁCE S TALENTOVANÝMI ŽÁKY
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Střední škola obchodně technická s. r. o.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_06_M9_Hanak TÉMA: Lomené výrazy
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ŠKOLY ZAPOJENÉ DO PROJEKTU MOV
Schůzka fakultních provázejících učitelů a metodiků praxe Katedra primární pedagogiky PdF MU (Galerie RUV)
Kondiční cvičení v tělocvičně Překážková dráha
UA104 – Didaktika informatiky I
Úvodní přednáška pro 1. ročník
EU- „Učíme se ze života pro život“ Registrační číslo: CZ /0
Diagnostika dítěte předškolního věku
Transkript prezentace:

Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016 Příprava na výuku Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016

Činnosti učitele při výuce Vytváří podmínky pro učení žáků Seznamuje žáky s novým učivem reguluje učební činnosti žáků zajišťuje zpětnou vazbu (diagnostikuje) pro žáky a pro sebe korcova@phil.muni.cz

Typy hodiny podle převládající činnosti učitele Příprava žáků na osvojování nových vědomostí a dovedností. Osvojování nových vědomostí. Opakování a upevňování vědomostí. Vytváření a upevňování nových dovedností. Použití vědomostí a dovedností v praktických činnostech. Ověřování a hodnocení – diagnostické. Kombinované (smíšené). korcova@phil.muni.cz

Hodiny kombinované (smíšené) Úvodní část. Opakování dříve probraného učiva, kontrola domácí práce žáků. Výklad nového učiva. Opakování a procvičování probraného učiva, aplikace. Shrnutí a utřídění nových poznatků. Zadání a vysvětlení domácího úkolu. korcova@phil.muni.cz

Hodiny kombinované (smíšené) Úvodní část. Opakování dříve probraného učiva, kontrola domácí práce žáků. Výklad nového učiva. Opakování a procvičování probraného učiva, aplikace. Shrnutí a utřídění nových poznatků. Zadání a vysvětlení domácího úkolu. E U R korcova@phil.muni.cz

Hodiny kombinované (smíšené) Úvodní část. Opakování dříve probraného učiva, kontrola domácí práce žáků. Výklad nového učiva. Opakování a procvičování probraného učiva, aplikace. Shrnutí a utřídění nových poznatků. Zadání a vysvětlení domácího úkolu. Evokace Uvědomění si významu Reflexe korcova@phil.muni.cz

Hlavní typy přípravy na vyučování „Blesková“ příprava Přiměřeně dlouhá Podrobná příprava korcova@phil.muni.cz

„Blesková“ příprava odpovídá na otázky: Co? Jak? Většinou kopíruje učebnici korcova@phil.muni.cz

Přiměřeně dlouhá odpovídá na otázky: Co již bylo? Čeho chci dosáhnout? Jak a čím toho dosáhnout? Jaké bude mít tato hodina pokračování? Nejčastější typ korcova@phil.muni.cz

Podrobná příprava Cíle – co chci, čeho zamýšlím dosáhnou? formulace cílového chování žáka. Jakými prostředky chci těchto cílů dosáhnout? Obsah učiva – stručný nástin. Volba vyučovacích metod, didaktických pomůcek a technik, metodický postup. Zvláštní didaktická hlediska: Jaké mají žáci o tématu předběžné znalosti, možná nesprávná pojetí? Co z učiva bude pro žáky nejobtížnější? Jak budu žáky aktivizovat? Jak zajistím časovou a obsahovou kontinuitu obsahu učiva? Jak zajistím diferencovaný a individuální přístup k žákům? Jaké učební úlohy je potřeba připravit k procvičování a k upevňování učiva? Jaká jiná hlediska (např. hygienická) je třeba respektovat? Výchovné možnosti: Jak mohu učiva i v průběhu vyučování výchovně využít? Organizace vyučovací jednotky: Které pracovní podmínky si musím zabezpečit? Jaký organizační typ vyučovací jednotky bude mé metodické koncepci nejlépe odpovídat? Časový projekt vyučovací jednotky: Kolik času mohu věnovat jednotlivým fázím vyučovací jednotky? Kolik času si vyžádá domácí příprava žáků na další vyučovací jednotku? K realizaci přípravy: Jak budu zajišťovat pracovní součinnost žáků? Jak budu zajišťovat pracovní výsledky žáků? korcova@phil.muni.cz

Literatura FIALOVÁ, Hana a kol. Vybrané kapitoly z Obecné didaktiky. Brno: MU Brno, 1996. s. 32-34. ISBN 80-210-1308-7. KALHOUS, Zdeněk - OBST, Otto. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. s. 357-359. ISBN 80-7178-253-X. korcova@phil.muni.cz