F R A N C I E ZA 30 TI-LETÉ VÁLKY: KRÁL LUDVÍK VIII.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
FRANCIE ZA VLÁDY LUDVÍKA XIV.
Advertisements

Francie za vlády Ludvíka XIV.
Západní Evropa po třicetileté válce
Francie v 17. a 18. století z třicetileté války vyšla Francie jako vítěz za nedospělého prince vládl od r kardinál Mazarin proti němu vypuklo šlechtické.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
velmocenské postavení katolická kalvinistické luteránské země v úpadku bývalá koloniální velmoc - špatná politika Habsburků; spoléhají se na dovoz – nerozvíjí.
DĚJINY ČESKÝCH ZEMÍ A HABSBURSKÉ MONARCHIE  BACHŮV ABSOLUTISMUS  VZNIK RAKOUSKA- UHERSKA  FORMOVÁNÍ ČESKÉ MODERNÍ OBČANSKÉ SPOLEČNOSTI.
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Miloš Kluiber Název:VY_32_INOVACE_285_Náboženství v Evropě Vzdělávací oblast:Člověk a příroda.
VELKÁ FRANCOUZSKÁ REVOLUCE. 1. Složení společnosti Vládne král Ludvík XVI. + manželka Marie Antoinetta (dcera MT). 3 stavy: A) šlechta (neplatila daně)
FRANCIE REPUBLIKOU 18. STOLETÍ Autor: Lenka Mulačová Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek.
 podmínkou pro vznik republiky=ústava  poslanci na ní pracují, Francie válčí dál  Francie velice oslabená – vzrůstají nepokoje a nespokojenost  soudní.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Markéta Hanzalová Náprstková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ N_16_Absolutismus v Anglii.
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název: VY_32_INOVACE_03_03B_USA Téma: Zeměpis Ameriky a Asie.
Jan Jež Problematika veřejné podpory v oblasti podpory 3.2 OP VK ORR, Krajský úřad kraje Vysočina.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Dagmar Svobodová NÁZEV: Anglie a Francie v pozdním středověku.
listopad 1797 listopad 1797: Napoleon Bonaparte se pevně chopil moci prosinec 1797 prosinec 1797: v platnost vstoupila nová ústava – značnou zákonodárnou.
Nikola Mauleová Vít Kohout.  Rytíři:  Světští – pážata – panoši - rytíři  Řádoví – napůl mnišský život – skládali sliby  Slib poslušnosti, chudoby,
Autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová
Francie Nizozemí Rusko
DĚJEPIS Mgr. Milan Šimek
Český stát za vlády Lucemburků
Stoletá válka.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Formy států.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Počátky feudalismu.
ANGLIE V 16. A 17. STOLETÍ, ANGLICKÁ REVOLUCE
Základní škola Čelákovice
Anotace Objasnit důvody vzniku státu. Seznámit žáky se znaky státu, popsat různé historické typy států. Výukový materiál.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Třicetiletá válka
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Anglie a Francie v 17. a na poč. 18. stol.
REFORMACE V EVROPĚ SVATÁ ŘÍŠE ŘÍMSKÁ NIZOZEMÍ ANGLIE FRANCIE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Téma (název prezentace)
Stoletá válka VY_32_INOVACE_2_DĚJEPIS_6_STOLETÁ VÁLKA
Anglická revoluce Stuartovci - Karel I. - rozmařilý král
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
DĚJEPIS – 8. ROČNÍK Číslo DUM: VY_32_INOVACE_01
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Vznik a podstata státu Lidstvo prožilo převážnou část své existence bez státu. Počátky státní organizace jsou kladeny do doby rozvinutějšího zemědělství.
Španělsko v 16.století Nizozemská revoluce
Habsburská monarchie do roku 1848
VELKÁ FRANCOUZSKÁ REVOLUCE
Rusko v 17. století Označení materiálu:
České země po husitských válkách
VELKÁ FRANCOUZSKÁ REVOLUCE
Anglická revoluce ( ) Luděk Vojta 3.C.
Francie Označení materiálu: VY_32_INOVACE_04_francie.ppt
Člověk a společnost, Dějepis
Nikol Schinková 2.A Karel IV..
První státní útvar na našem území, dále jen VM
VY_32_INOVACE_VO.9.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.01_PRÁVNÍ ZÁKLADY STÁTU-ZNAKY.
RANÝ NOVOVĚK.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ČECHY PO HUSITSKÉ REVOLUCI
VRCHOLNÝ A POZDNÍ STŘEDOVĚK
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Základní škola a mateřská škola Šaratice, okres Vyškov
Z českých dějin Osvícenství, Tereziánské a josefínské reformy, Národní obrození, Rozvoj vědy a techniky, Revoluční rok 1848, Kulturní život 19.století,
Prezentace Josef II. Jakub Šíma, 3. A.
Anglie a Francie v 17. a na poč. 18. stol.
Anglická revoluce
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_05_Osvícenství
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Francie za vlády Napoleona III.
Třicetiletá válka
Transkript prezentace:

F R A N C I E ZA 30 TI-LETÉ VÁLKY: KRÁL LUDVÍK VIII. BYL SYNEM JINDŘICHA NAVARRSKÉHO (FRANCOUZSKÁ REFORMACE) PO své SMRTI ZANECHÁVÁ 5-LETÉHO LUDVÍKA XIV. - REGENTKOU JEHO MATKA JEJÍM SPOLUPRACOVNÍKEM – KARDINÁL MAZARIN (JEHO PŘEDCHŮDCE KARDINÁL RICHELIEU) MAZARIN RICHELIEU

Královna i kardinál = cizinci, vládli bez ohledu na parlament – odpor Francouzů – 1648 povstání 1. fáze povstání: boj parlamentu proti kardinálovi i královně Ovšem parlament postupně ustupuje (viz poprava anglického Karla I.) – postupné smiřování s královnou Další fáze: vysoká šlechta = princové – postupně se přidávají ke kardinálovi posílena panovnická moc královny a kardinála = absolutistická vláda 1661: vládne Ludvík XIV. – sídlem nikoli Paříž, ale Versailles - obrovský dvůr, hostiny, slavnosti

Vysoké náklady dvora – výborní ministr financí Colbert: podpora vývozu, hlavní zdroj bohatství pro stát – obchod= merkantilismus – příliv drahých kovů do země Zakládal manufaktury – výroba luxusních gobelínů a parfémů Po jeho úmrtí – hospodářská situace Francie se zhoršuje

Ludvík XIV. – velký milovník hostin, zábav, žen, pilný panovník (14 hodin), válečník – Evropa i v zámoří – ztratil dost území i kolonie- vysoké náklady na vojenská tažení přinesly dluhy Francie stále silným státem Katolické náboženství jako jediné! 1685 – zrušil edikt nantský (záruka náboženské svobody hugenotům) Ti odcházejí z Francie – velká hospodářská ztráta pro stát ( byli vynikajícími pracovitými řemeslníky) 1715 – nástup Ludvíka XV. – zadlužená Francie opět v čele vojenských konfliktů Ztrácí kolonie v Severní Americe a prohrává boje s Anglií

Ztráta i držav v Indii Nedostatek financí – zvyšování daní měšťanům a venkovanům, šlechta a duchovní daně neodvádí Zhoršení situace na venkově: daně králi dávky vrchnosti robotují poplatky církvi - kritická situace vyvolala revoluci (Velká francouzská r.) - za Ludvíka XV. – silné zhoršení hospodářské a ekonomické situace FRrancie – přesto rozvoj vědy, kultury