Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a příroda, Přírodopis, Nejbližší předkové člověka Autor: Kamil Bujárek,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a příroda, Přírodopis, Atmosféra Autor: Kamil Bujárek, Bc. Název.
Advertisements

Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Prvouka, Jaro Autor: Mgr. Vendula Janešová Název materiálu:
České země v pravěku Zpracovala: Mgr. Jana Jelínková.
Vývoj lidoopů a člověka A – giboni (více druhů) B – orangutan C – gorila D – šimpanz učenlivý E – šimpanz bonobo F – člověk Oddělení vývojových linií 1.
Anotace Čtení s porozuměním, schopnost vyhledávat informace z vnějších zdrojů a doplnit tak učební látku Autor Dagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Význam a funkce rodiny TÉMA SADY: Občanská výchova.
HOMO SAPIENS. Homo sapiens ( člověk rozumný) žil ve středním paleolitu před let př.n.l. na území Evropy, Afriky a Asie. K tomuto druhu.
Dějepis 6. ročníku.  Název: Dějepis 6.ročníku – Člověk dnešního typu  Šablona: III/2  Číslo: 67  Autor: Mgr. Soňa Blažková  ZŠ Choltice „ Učíme se.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Bc. Klára Loudová Název materiálu:
Vývoj člověka Australopiték,Člověk zručný, Člověk vzpřímený, Člověk rozumný ; člověk neandrtálský, Člověk dnešního typu.
TŘENÍ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_18_29.
nejdelší historická etapa archeologie= jediný zdroj informací období vzniku a vývoje člověka, společnosti a kultury.
Pravěk byl drsná doba, snad všichni měli hlad. Pravěk byl drsná doba, snad všichni měli hlad. Lásko má ! Mám pro tebe růži. Hybaj já chci mamut a!
PRAVĚK. DĚLENÍ PRAVĚKU nejdelší období lidských dějin pravěk dělíme podle materiálu, z jakého lidé dokázali vyrobit nástroje.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV:VY_12_INOVACE_26_ČLOVĚK A JEHO SVĚT_ANEŽKA ČESKÁ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
ENVIROMENTÁLNÍ VÝCHOVA EKOSYSTÉMy - biodiverzita
Slovní úlohy řešené rovnicemi
Pravěk Vývoj člověka.
Potřeby a pudy - aktivačně motivační vlastnosti
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Majetek domácnosti Autor: Pavla.
ARCHIMÉDŮV ZÁKON Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_04_29.
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_04_DÝCHACÍ SOUSTAVA
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
VY_32_INOVACE_5/14_ČLOVĚK A PŘÍRODA
DĚJEPIS – 6. ročník Číslo DUM: VY_32_INOVACE_18
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Vznik a vývoj člověka.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a příroda, Fyzika, Pohyby těles ve Sluneční soustavě Autor: Kamil.
Lidstvo a jeho dějiny (1) – Časová přímka
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Čísla a početní operace, Násobilka.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a příroda, Zeměpis, Liberecký kraj Autor: Kamil Bujárek, Bc. Název.
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
VY_52_INOVACE_31_ Slunce ČLOVĚK A JEHO SVĚT 5. ročník
Základy ekologie pro střední školy 1. CZ.1.07./1.5.00/
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor: Mgr. Dagmar Šaflová
Česká architektura 50. – 80. let
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Mgr. Zbyněk Jícha Škola
PRVNÍ LIDÉ – 6 .třída.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a příroda, Fyzika, Dalekohledy Autor: Kamil Bujárek, Bc. Název materiálu:
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
PRAVĚK.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Český jazyk, Skloňování podstatných jmen Autor:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
VY_32_INOVACE_5/15_ČLOVĚK A PŘÍRODA
Živá příroda – vývoj Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
WORD Tabulky - ohraničení
PRAVĚK.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_52_INOVACE_52_ Vývoj člověka – učební text
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_1-35_Starověká Čína Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ČLOVĚK ROZUMNÝ Člověk vyspělý ( Homo sapiens sapiens)
Člověk a jeho svět, Prvouka, Stavba stromu
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a příroda, Fyzika, Zábavné úlohy - rychlost Autor: Kamil Bujárek,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_264_ČJ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_25_TROPICKÝ PODNEBNÝ PÁS TÉMA:TROPICKÝ.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_18 Fyzika,
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Geometrie v rovině a v prostoru,
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a příroda, Přírodopis, Nejbližší předkové člověka Autor: Kamil Bujárek, Bc. Název materiálu: VY_52_INOVACE_20/IV.SADA Anotace: Prezentace je určena pro žáky 9. ročníku, je určena k výkladu učiva nejbližší předkové člověka. Období: září – prosinec 2011

HOMO ERGASTER = člověk dělný cca před 1,5 milióny let se v pouštních oblastech Jižní Afriky vyvinul další článek = člověk dělný tím, že se vyvinul v horkém klimatu, byl člověk dělný velmi odolný a vyvinul se u něj efekt ochlazování těla pocením na jen velmi řídce ochlupeném těle v uvolněném krku se vytvořil prostor pro hlasivky, a tak se jedná o prvního předka člověka, který se dorozumíval mírně artikulovanými zvuky

HOMO ERGASTER = člověk dělný rovněž se jim zvětšil nos, který zvlhčoval a ochlazoval horký vzduch měli velmi velký mozek, který jim umožňoval chápat souvislosti okolního světa, jak např. ke kterému zvířeti patří jaké stopy, že supi létají nad mršinou, že z mraků prší rozvinula se pomoc, spolupráce, cit...

HOMO ERECTUS = člověk vzpřímený tento předek se vyvinul během poměrně krátké doby z homo ergaster ve změněných podmínkách severovýchodní Afriky jeho chůze již byla dokonale vzpřímená (však se podle toho také jmenuje) byl velmi úspěšný a jako první předek se vydal z Afriky objevovat svět, dostal se do Asie (hlavně jižní a východní) i Evropy

HOMO ERECTUS = člověk vzpřímený jeho nejdokonalejším nástrojem byl pěstní klín v Asii od pěstního klínu upustil a nahradil ho bambusovými nástroji celý jeden milión let se však jeho přístup k životu nezměnil a nebyl schopen ani vynalézt tak jednoduchou věc, jako je zasazení pěstního klínu do topůrka a vyrobit tak sekyru

HOMO SAPIENS – člověk rozumný před 500 000 lety se v Evropě vyvinul v nevlídných podmínkách (na rozdíl od Afriky a Asie) první, nám již velmi podobný předek, člověk heidelbergský žili v rodinných tlupách a měli mozky skoro jako my chyběli jim již jen představy, city, sny

HOMO SAPIENS – člověk rozumný nedokázali nic plánovat, schovat si jídlo či pití na horší časy člověka heidelbergského, který mezitím vytlačil homo erectus (ten brzo vyhynul) i z Afriky a při nástupu další doby ledové se jeho populace rozdělila do dvou izolovaných skupin:

1. Homo sapiens Neandrthalensis - neandrtálec na severu Evropy se z něj vyvinul Homo sapiens Neandrthalensis - neandrtálec ten byl velmi robustní podsaditý, přizpůsobený mrazivým a krutým podmínkám předpolí ledovce v Evropě; jejich potravní potřeba byla však jednotvárně uspokojována lovem zvířat alternativa neexistovala, proto se jejich mozek už nikam dále než u homo heidelbergensis neposunul...

2. Homo sapiens v severní Africe, kde se ze savan stal základ dnešní Sahary, byly podmínky absolutně nevhodné k životu získávání potravy bylo předmětem náhody a neuvěřitelné i přes neuvěřitelnou přizpůsobivost tamějšího člověka heidelbergského to vypadalo, že vymře nakonec ale tyto podmínky přežil a zároveň ho na cestě vývoje posunuly o poslední krůček až k homo sapiens

Použité zdroje: Vališ, Jaroslav - Přírodopis pro 8. ročník ZŠ, 6., upravené vydání, SPN Praha, 1992. 157 stran, ISBN 80-04-26325-9