Informatika – Funkce KDYŽ
Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0608 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu: 05_01_32_INOVACE_10
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. FUNKCE KDYŽ Předmět: Informatika Ročník: 2. Jméno autora: Mgr. Radek Hoszowski Škola: SPŠ Hranice Anotace: Využití funkce KDYŽ v MS Excel 2010. Základní zadávání tohoto vzorce. Klíčová slova: Excel 2010, funkce, když Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radek Hoszowski Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Funkce KDYŽ =KDYŽ(B2<=50;“Ano“;“Ne“) Je jednou ze složitějších, ale běžně užívaných funkcí MS Excel. Používá se, když chceme rychle odfiltrovat výsledky. Obr. 1. Ukázka funkce KDYŽ Funkce KDYŽ se dá charakterizovat jako podmínka. Podmínku musíme VŽDY nastavit. Určuje, co musí být splněno. =KDYŽ(B2<=50;“Ano“;“Ne“)
Zadávání vzorce Může obsahovat všechna porovnávací znaménka Text v buňce, pokud splňuje podmínku Text v buňce, pokud nesplňuje podmínku Výsledek označené buňky Obr. 2 – Zadávání vzorce funkce KDYŽ
? Zadávání vzorce Vzorec zapíšeme do první buňky tabulky. Podle funkce Suma (Součet) a Průměr zkuste odhadnout, jak se zadává funkce KDYŽ. ? Vzorec zapíšeme do první buňky tabulky. Buňku chytíme za pravý dolní roh a táhneme na požadovanou plochu. Automaticky se zobrazí odpověď na podmínku Zde uchopit a táhnout dolů Obr. 3 – Zadávání dat tažením Obr. 4 – Automatické zobrazení
Vzorec KDYŽ se vzorcem Občas potřebujeme do podmínky dát nějaký vzorec. Příkladem mohou být vícestupňové testy, které potřebujeme zprůměrovat. Je větší nebo rovno 60% z 300b (maxima) Součet buněk B2 až D2 Obr. 5 – Použití vzorce ve funkci KDYŽ
CVIČENÍ Vytvořte tabulku 35 účastníků výběrového řízení. Každého pojmenujte. Nezapomeňte na nadpis tabulky. Zúčastnili se několika stadií výběrového řízení: pohovor (100b), motivační dopis (50b), životopis (50b), ilustrační práce s klientem (100b), rozhovor s psychologem (30b). Účastníkům zadejte libovolný počet bodů v různých částech řízení. Účastník postupuje pokud získá 87% z celkového počtu bodů. Postoupit musí 5 uchazečů. U každé z částí zjistěte, zda je průměrný výsledek všech uchazečů „dobrý“ (tj. 75%) nebo „špatný“.
DOBRÁ PRÁCE!!!
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Veškeré použité obrázky (kliparty) pocházejí … Použité zdroje Obr. 1 – Archiv autora, IKT45. Obr. 2 – Archiv autora, IKT46. Obr. 3 – Archiv autora, IKT47. Obr. 4 – Archiv autora, IKT48. Obr. 5 – Archiv autora, IKT49. Kliparty pocházejí z archivů MS Office. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radek Hoszowski Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.