Úvod do sadovnického květinářství

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ekosystém – pole Polní plodiny název: VY_32_INOVACE_02_Ekosystem_poleI škola: ZŠ a MŠ Komenského 103, Jilemnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Advertisements

Pevné látky VY_32_INOVACE_2A_02 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Poradce pro energetiku: Karel Jonák Hopfgartenweg 10 Waldkirchen Mobil
Poušť Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_08_07_Ekosystémy Vzdělávací oblast:
Árónovité (Araceae) Č ele ď : Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Pryskyřníkovité.
Pouště a polopouště.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Lenka Němcová Název: VY_32_INOVACE_09_Př7 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: čeleď bobovité.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:Pě Datum ověření ve výuce: Téma: Balkónové květiny Tématický okruh: Okrasné sadovnictví Vzdělávací.
Fotosyntéza. Fotosyntéza je složitý proces probíhající v několika stupních v zelených částech rostlin. Účinkem světla za přítomnosti zeleného barviva.
LIŠEJNÍKY ( LATINSKY LICHEN). CHARAKTERISTIKA LIŠEJNÍKU -Složené organismy, které podle systému řadíme do říše hub -- mají velmi rozmanitý vzhled a velikost,
orgán kvetoucích semenných rostlin soubor přeměněných listů přisedajících na stonek vyrůstá z květního lůžka některé nápadné, jiné sotva vidíme.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Pavel Skopal Název prezentace (DUMu): Cibulnaté rostliny M - N Název sady:Pěstování cibulovin a hlíznatých rostlin.
Název prezentace (DUMu): Cibulnaté rostliny O - P
VY_32_INOVACE_08- Netřesk výběžkatý Přírodověda - 5. ročník
Člověk a jeho svět, 2 Název školy, adresa:
Člověk a jeho svět, 1 Název školy, adresa:
Rostliny z našeho okolí
VY_32_INOVACE_PŘBOT.18 Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ,Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková org.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Kapraďorosty Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základním systémem ostnokožců.
Hrnkovky náročné na teplotu
Co je to NATURA 2000? NATURA 2000 je soustavou chráněných území evropského významu. Jejím prostřednictvím se chrání nejvzácnější a nejvíce ohrožené druhy.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Árónovité Čeleď: (Araceae) Dostupné z Metodického portálu
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková Datum vytvoření: leden 2012 Ročník: 7.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Číslo projektu dum. Kapradiny 2.1 Název školy Předmět Květinářství
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
OBSLUHA V DOPRAVNÍCH PROSTŘEDCÍCH
VY_32_INOVACE_10_HK ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ
Krytosemenné dvouděložné rostliny
Číslo projektu Název školy Předmět Květinářství Tématický okruh Palmy
Název prezentace (DUMu):
Základní škola, Hradec Králové
Plodiny budoucnosti Vypracovala: Veronika Vojáčková
Jméno autora výukového materiálu
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Projekt: CZ / / „SŠHL Frýdlant
Neživá příroda - voda Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
HÁJ NA JAŘE I..
Biomy.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Bažiny a umělé vodní nádrže TÉMATICKÝ.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
VY_32_INOVACE_07_Zeměpis_8.ročník 04_Přírodní oblasti světa – II.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Život – pohledy na přírodu
Dvouletky Nároky na stanoviště a výživu Pěstební postup a využití
Rostliny Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky, stavbou a dělením rostlin.
LIDSKÉ RASY.
Kůrovcová situace v NPŠ v roce 2009
Hlíznaté květiny.
Atmosféra Země.
Výstupy školního vzdělávacího programu Škola neomezených možností
Les Porost dřevin v němž je vyvinuto stromové patro a stromy dosahují výšky alespoň 5 m a zápoj korun je 25 % Složitý ekosystém tvořený: Fytocenózou =
Kapradiny.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Hrnkovky se středními nároky na teplotu
Moře a oceány 26. ledna 2006.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Ochrana veřejného zdraví ZÁKON č. 258/2000 Sb.
Historie pěstování květin a současný stav květinářství
Číslo projektu dum.KVĚTEM 0.4 Název školy Předmět Květinářství
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_52_INOVACE_35_ vodní_rostliny_ad1 Číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Autor:
Transkript prezentace:

Úvod do sadovnického květinářství

Rozdělení venkovních květin Letničky Dvouletky Trvalky Cibulnaté a hlíznaté květiny Balkonové květiny Růže

Letničky

Letničky slouží okrasným účelům pouze jedno vegetační období druhy jednoleté druhy vytrvalé teplomilné, jež u nás nepřezimují druhy vytrvalé přinášející největší okrasný efekt v prvním vegetačním období druhy ozdobné listem používané v raných růstových fázích k venkovním výsadbám

Dvouletky

Dvouletky po vyklíčení a období růstu k dalšímu vývoji nutné období chladu kvetou ve druhém roce po výsevu zpestřují výsadby v době, kdy kvete málo ostatních rostlin

Trvalky

Trvalky v našich podmínkách vytrvalé na stanovišti několik let zimu přečkávají většinou podzemní orgány různorodá, uměle vytvořená skupina mající společné vlastnosti a pěstování ve výsadbách působí přirozeně zaručují barevnost po celý rok a výběr pro všechna stanoviště zvláštní skupinu tvoří: okrasné trávy, kapradiny, vodní a bahenní rostliny a skalničky

Okrasné trávy

Okrasné trávy vlastní ozdobné trávy z čeledi Poaceae rostliny z dalších čeledí Juncaceae, Cyperaceae okrasné zejména pestře zbarvenými či sivými listy, některé i květenstvím dotvářejí přirozený vzhled výsadeb nebo se uplatňují jako solitéry významné jsou i ve skalkách, vřesovištích a u vodních partií

Kapradiny

Kapradiny ozdobné zajímavými listy vhodné zejména do zahrad v přírodním prostředí většině se daří v polostinných a stinných místech použití jako solitéry nebo ve smíšených či skupinových výsadbách vhodné do skalek i hajních partií

Vodní a bahenní rostliny

Vodní a bahenní rostliny vodní rostliny sázeny přímo do vody dělíme je na : vzplývavé submerzní plovoucí bahenní rostliny sázeny na břehy vodních ploch

Skalničky

Skalničky trvalky převážně vysokohorského původu přizpůsobené většinou dobře našemu klimatu nejen do skalek, ale i do trvalých výsadeb, vegetačních nádob, střešních zahrad a extrémních stanovišť

Cibulnaté a hlíznaté květiny

Cibulnaté a hlíznaté květiny společným znakem je podzemní zásobní orgán – cibule nebo hlíza nepříznivé období - nízké teploty v zimě nebo sucho v létě přežívá cibule či hlíza velice rozmanité ve stavbě i nárocích v přírodě rostou ve skupinách skupinové uspořádání zachovat i ve výsadbách

Balkónové květiny

Balkónové květiny jednoletě pěstované převážně z tropů a subtropů množené většinou z řízků venku pěstovány od konce května do prvních mrazů používány na záhony, do okenních truhlíků nebo jako solitéry do větších nádob

Růže

Růže dělení z praktického hlediska na: 1)záhonové velkokvěté a mnohokvěté s podskupinami: čajohybridy a pernetianky, remontantky a borbonky, polyantky a polyanthybridy, floribundy a floribundy grandiflory 2)pnoucí s podskupinami: hybridy R. wichuraiana, hybridy R.multiflora, lambertianky, pnoucí čajohybridy, ostatní hybridy 3)sadové s podskupinami: tzv. botanické druhy,kulturní hybridy R.rugosa,R.gallica, R.lutea a ostatní hybridy