Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Školní rok 2011/2012. Školní poradenské pracoviště tvoří:  školní psycholožka  výchovné poradkyně  školní metodičky prevence.
Advertisements

ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Speciálně pedagogické centrum při MŠ a ZŠ Kyjov, Za Humny 3304,
Kariérové poradenství
Diagnostika SPU.
Legislativní podmínky vzdělávání dětí a žáků s mentálním postižením
Časová dotace:16 hodin měsíčně. možnost konzultace problémů souvisejících se speciálními vzdělávacími potřebami žáků vytváření podmínek pro integraci.
REGISTRAČNÍ ČÍSLO: CZ.1.07/2.4.00/ NÁZEV PROJEKTU: VZNIK A ROZVOJ PARTNERSKÉ SÍTĚ PRO REALIZACI STÁŽÍ A APLIKOVANÉHO VÝZKUMU KATEDRY PSYCHOLOGIE.
PhDr. Jitka Kendíková ZŠ J. Gutha-Jarkovského
PhDr. Ivana Slavíková PedF UK, únor 2013 Program:
INKLUZE – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
Horáčkova 1095/1 Praha4.  Jsme speciální mateřská škola se speciálně pedagogickým centrem.  Poskytujeme péči dětem se speciálními vzdělávacími potřebami,
Školní poradenské pracoviště
Středisko integrace menšin Opava Husova
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných Seminář pro ředitele a koordinátory ZUŠ Čeladná 2009 PaedDr.KarelTomek.
Pedagogicko-psychologické poradenské služby
STŘEDISKO VÝCHOVNÉ PÉČE HELP
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
1. Setkání – Program seminářů, požadavky k zápočtu, požadavky ke zkoušce.
ROZBOR VYHLÁŠKY Č. 72/2005 SB. Prezentuje Petra Procházková a Jakub Pivarč UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM Pedagogická fakulta.
Minimální preventivní program školy
Poradenství pro zdravotně postižené Pojetí a přínos kurzu Anna Kučerová.
Program – – 9.30 → základní informace o studiu
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
Ředitel školy: PaedDr. Ivan Pospíchal
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
Speciální pedagogika jako pedagogická disciplína
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
PEDAGOGICKÁ DIAGNOSTIKA VI.
Školní speciální pedagog. Diagnostika speciálních vzdělávacích potřeb žáka Provádění, event. zajištění krátkodobé i dlouhodobé individuální práce se žákem.
Možnosti využití informačních a digitálních technologií pro diagnostiku žáků se speciálními vzdělávacími potřebami Klenková, Gajzlerová, Girglová, Sychrová.
Pedagogická diagnostika
Individuální vzdělávací plán
Pedagogika II. Lekce 8: Poruchy učení a chování
Praxe ve školní psychologii Školní psychologie jako aplikovaná psychologická disciplína.
Žák se speciálními vzdělávacími potřebami a změny v legislativě.
ASISTENT PEDAGOGA NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE CHRASTAVA. ZÁKLADNÍ ŠKOLA CHRASTAVA, náměstí 1.máje 228, okres Liberec – příspěvková organizace 25 tříd, 590 žáků.
Novelizace školského zákona Lucie Macků, Praha,
ZŠ Přerov, Boženy Němcové 16 Školní poradenské pracoviště Mgr. Ilona Bočinská ředitelka školy
KLÍČOVÁ AKTIVITA Č. 6 – RANÁ PÉČE Registrační číslo projektu: CZ.1.04/3.2.00/ Tento projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím OP LZZ.
Poradenství v sociálních službách. Sociální poradenství Základní Odborné.
Centra podpory integrace & Speciálně poradenské centrum aplikovaných pohybových aktivit Čísla projektů: CZ.1.07/1.2.00/ CZ.1.07/1.2.00/ Časový.
Možnosti podpory žáků s diagnózou SMA/DMD v běžné škole.
Podmínky integrace SP a legislativní opatření Radka Horáková květen 2006.
Projekt Rozvoj školských poradenských pracovišť v číslech Analýza měsíčních výkazů o činnosti školních psychologů/speciálních pedagogů a pracovníků Poradenské.
ZÁKONY & VYHLÁŠKY PhDr. Lenka Gajzlerová MI3DC_DSP Speciální pedagogika OP3DC_DSP Speciální pedagogika.
Pokyn k vykazování dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v Libereckém kraji Porada ředitelů škol a zařízení Libereckého kraje, 19.
ŠKOLNÍ SPECIÁLNÍ PEDAGOG. Náplň práce nabízí možnost učitelům, žákům i jejich rodičům konzultovat některé problémy, které souvisí se speciálními vzdělávacími.
ŠPP - ŠKOLNÍ ROK 2015/2016. ČLENOVÉ ŠPP  Výchovné poradkyně Ing. Milada Chamillová, Mgr. Pavlína Chovancová  Metodičky prevence Ing. Jana Josefíková,
9. Tvorba individuálního plánu
Navazující magisterské studijní programy platnost od roku 2017/2018
Seminář ke speciální pedagogice 1
Speciální pedagogika (podzim 2016)
PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D. SZ7BK_SP1P Speciální pedagogika 1
Školní poradenství Mgr. Alice Vašáková.
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
9. Tvorba individuálního plánu
Speciálně pedagogická diagnostika
Pedie Co mají společné?.
Středisko výchovné péče FRÝDLANT
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
PORADENSTVÍ A KONZULTACE KE SPOLEČNÉMU VZDĚLÁVÁNÍ V KAŽDÉM KRAJI
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Základní škola Otokara Březiny, Jihlava Školní speciální pedagog Mgr
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními Zora Syslová

Školská poradenská zařízení Vyhláška č. 72/2005 o poskytování poradenských služeb ve školách a školských zařízení Pedagogicko-psychologická poradna (PPP) Speciálně pedagogické centrum (SPC)

Poskytování poradenských služeb Poradenské služby dětem, žákům, studentům, jejich zákonným zástupcům, školám a školským zařízením Bezplatné poskytování standardních poradenských služeb Poradenské služby jsou poskytovány na žádost žáků (plnoletých), jejich zákonných zástupců, škol nebo školských zařízení Podmínkou je písemný (informovaný) souhlas zákonného zástupce žáka

Obsah poradenských služeb I. Vytváření vhodných podmínek pro zdravý tělesný, psychický a sociální vývoj dětí Naplňování vzdělávacích potřeb a rozvíjení schopností a dovedností Prevenci a řešení výchovných problémů a sociálně patologických jevů Vytváření podmínek pro integraci žáků se zdravotním postižením Podpora dětí – příslušníků národnostních nebo etnických menšin

Obsah poradenských služeb II. Podpora dětí – příslušníků národnostních nebo etnických menšin Podpora nadaných a mimořádně nadaných dětí Podpora pedagogických pracovníků ve školách

Pedagogicko-psychologická poradna Poskytuje psychologické a speciálně-pedagogické poradenství Pracuje ambulantně a návštěvami zaměstnanců PPP ve školách Personální obsazení: psycholog, speciální pedagog, sociální pracovník

Služby PPP pro předškolní věk posouzení vývojové úrovně dítěte posouzení laterality posouzení školní zralosti  pomoc při adaptačních problémech v MŠ pomoc při emočních (citových)  a výchovných problémech v rodině a v MŠ pomoc s rozvojem dílčích schopností a dovedností

Spolupráce PPP se školami, učiteli konzultační pomoc -  osobní, telefonické či písemné konzultace při řešení výukových či výchovných problémů žáků  informační  pomoc – vzdělávací programy pro učitele metodickou pomoc – pomoc speciálního pedagoga (nebo psychologa) při vypracování individuálních vzdělávacích plánů

Speciálně pedagogické centrum Poskytuje poradenské služby dětem a žákům se zdravotním postižením nebo znevýhodněním (dle vyhlášky č. 73/2005, Sb.) Činnost se uskutečňuje ambulantně, návštěvami pedagogických pracovníků ve školách, v rodinách, v zařízeních pečujících o žáky se zdravotním postižením SPC funguje ve složení psycholog, speciální pedagog (dle specializace SPC), sociální pracovník, spolupracuje s lékaři

Typy SPC SPC pro děti a žáky (3-18 let): s vadami řeči se zrakovým postižením se sluchovým postižením s tělesným postižením s mentálním postižením s poruchami autistického spektra hluchoslepé více vadami

Společné (vybrané) činnosti SPC Depistáž žáků se zdravotním postižením Komplexní diagnostika žáka Konzultace a metodická podpora pro zákonné zástupce a učitele Sociálně-právní poradenství Zapůjčování odborné literatury, rehabilitačních a kompenzačních pomůcek Ucelená rehabilitace Pomoc při integraci žáků se ZP Vedení dokumentace klientů

Zdroje: www.msmt.cz www.pppbrno.cz www.rvp.cz Košťálová, H., Miková, Š., Stang, J.: Školní hodnocení žáků a studentů. Portál, Praha 2008. ISBN 978-80-7367-314-7. Čáp, J., Mareš, J.: Psychologie pro učitele. Portál, Praha 2007. ISBN 978-80-7367-273-7. Pipeková, J.: Kapitoly ze speciální pedagogiky. Paido, Brno 2006. ISBN 8073151200.