SUBJEKTIVNĚ ZABARVENÝ POPIS

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
subjektivně zabarvený
Advertisements

VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.13 Anotace: Prezentace je zaměřena na popis a jeho dělení. Obsahuje stručnou definici popisu prostého, odborného a uměleckého.
SLOH – popis statický líčení
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
ÚVOD DO STUDIA LITERATURY
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_05.
Zásady rozboru textu uměleckého a neuměleckého
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.06 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici literárních pojmů, které jsou vysvětleny na příkladech. Vzdělávací oblast: český.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.14 Anotace: Prezentace je zaměřena na líčení, jeho hlavní znaky a funkci. V závěru jsou cvičení, na kterých si žáci mohou procvičit.
STRUKTURA A JAZYK LITERÁRNÍHO DÍLA
POPIS teorie.
subjektivně zabarvený
SLOVO SOUSLOVÍ FRAZÉMY
Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
VYPRAVOVÁNÍ.
PŘÍSLOVÍ, POŘEKADLO, RČENÍ, PRANOSTIKA Mgr. Michal Oblouk
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
CHARAKTERISTIKA znaky.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
subjektivně zabarvený
LYRICKO – EPICKÉ ŽÁNRY Mgr. Michal Oblouk
Slohový útvar CHARAKTERISTIKA
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Obecná charakteristika literatury Mgr. Michal Oblouk
BÁSNICKÁ POJMENOVÁNÍ 1 TROPY
TEORETICKÁ ČÁST VYPRAVOVÁNÍ. Vypravování – útvar slohového postupu vyprávěcího Využití  v umělecké literatuře – základ epických děl (povídek, románů,
LITERÁRNÍ DRUHY LYRIKA – LYRICKÉ ŽÁNRY Mgr. Michal Oblouk
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_13_20 Název materiáluSloh-Charakteristika.
P O P I S A CHARAKTERISTIKA slohový postup Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Denisa Šafářová. Dostupné z Metodického.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Mgr. Lenka Vrzáňová VY_32_INOVACE_2C_08_POPIS_UMELECKEHO_DILA Popis listopadu 2011 Popis – úvod, co vše můžeme popisovat, specifika popisu uměleckého.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Daniela Vlčková Název materiálu: VY_12_INOVACE_ Cj.8.Vc. 25_liceni Datum:
BELETRISTICKÉ ÚTVARY PUBLICISTICKÉHO STYLU
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
Subjektivně zabarvený popis - líčení
SLOVO SOUSLOVÍ FRAZÉMY
SLOHOVÉ POSTUPY A ÚTVARY
ŽIVOTOPIS Mgr. Michal Oblouk.
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
PŘÍSLOVÍ, POŘEKADLO, RČENÍ, PRANOSTIKA Mgr. Michal Oblouk
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Kmentová Název materiálu:
AUTOR: Mgr. Marcela Maršálková NÁZEV:VY_32_INOVACE_03_ČJ_04
Nauka o významu slov Význam věcný (lexikální) – vyjadřuje, co slovo označuje; bývá vysvětlen ve slovníku (slovníkový) Hlemýžď = suchozemský plž s ulitou.
ÚVAHA Mgr. Michal Oblouk.
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
LÍČENÍ VY_12_INOVACE_Rů_I_24 Název projektu: OP VK
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_297_ČJ9
CHARAKTERISTIKA VNĚJŠÍ – vystihuje vzhled, zevnějšek
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
CHARAKTERISTIKA Mgr. Michal Oblouk.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
7. ročník Michaela Hantková
SUBJEKTIVNĚ ZABARVENÝ POPIS
9. ročník Michaela Hantková
Frazeologie a její užití
VYPRAVOVÁNÍ Mgr. Michal Oblouk.
Shrnutí rým (absolutní, cizí - české slovo)
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
ŽÁDOST Mgr. Michal Oblouk.
VÝKLAD Mgr. Michal Oblouk.
Významové vztahy mezi slovy - synonyma, antonyma, homonyma
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
VY_12_INOVACE_Rů_I_11 Popis uměleckého díla
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
Transkript prezentace:

SUBJEKTIVNĚ ZABARVENÝ POPIS Mgr. Michal Oblouk

SUBJEKTIVNĚ ZABARVENÝ POPIS líčení, do kterého vkládáme svoje vlastní pocity umělecký popis, krásná literatura jazyk - citově zabarvená slova, metafory, básnické přívlastky, dějová slovesa, personifikace, přirovnání autorův osobní postoj a citový vztah k popisovanému předmětu (většinou ke krajině, k přírodě, k historickým památkám a uměleckým dílům) osnova: Úvod – seznámení s popisovanou skutečností Vlastní líčení Závěr – vztah k popisované skutečnosti

FRAZEOLOGISMY ustálené spojení slovních tvarů slov s vlastním významem Rčení = útvar lidové slovesnosti, krátká průpovídka, vyjadřuje určitou životní zkušenost Pořekadlo = krátký útvar lidové slovesnosti, vyjadřuje životní zkušenost Přirovnání = pojmenování na základě srovnání, podobnosti dvou subjektů Přísloví = ustálený stylizovaný výrok, obsahuje obecně platné zásady nebo zkušenosti mravoučné povahy, často má podobu rýmovaného dvojverší, součást lidové slovesnosti