SUBJEKTIVNĚ ZABARVENÝ POPIS

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
subjektivně zabarvený
Advertisements

Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.13 Anotace: Prezentace je zaměřena na popis a jeho dělení. Obsahuje stručnou definici popisu prostého, odborného a uměleckého.
umělecký styl a jeho charakteristika
SLOH – popis statický líčení
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Název projektu: Moderní škola
ÚVOD DO STUDIA LITERATURY
Rozbor uměleckého textu
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_05.
Zásady rozboru textu uměleckého a neuměleckého
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.06 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici literárních pojmů, které jsou vysvětleny na příkladech. Vzdělávací oblast: český.
Reportáž žánr, metody, typologie.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.14 Anotace: Prezentace je zaměřena na líčení, jeho hlavní znaky a funkci. V závěru jsou cvičení, na kterých si žáci mohou procvičit.
POPIS = informuje o výsledcích pozorování objektů neživých i živých, o jejich pohybu a činnosti.
STRUKTURA A JAZYK LITERÁRNÍHO DÍLA
POPIS teorie.
subjektivně zabarvený
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.12 Anotace: Prezentace je zaměřena na popis a jeho dělení. Obsahuje stručnou definici popisu statického a dynamického. Vzdělávací.
Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
CHARATKTERISTIKA UMĚLECKÉHO TEXTU
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Vypravování Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Líčení Zpracovala: Mgr
subjektivně zabarvený
STRUKTURA LITERÁRNÍHO DÍLA Mgr. Michal Oblouk
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
STRUKTURA A JAZYK LITERÁRNÍHO DÍLA VRSTVA TEMATICKÁ A MYŠLENKOVÁ Mgr. Michal Oblouk.
TEORETICKÁ ČÁST VYPRAVOVÁNÍ. Vypravování – útvar slohového postupu vyprávěcího Využití  v umělecké literatuře – základ epických děl (povídek, románů,
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_6.3.3 líčení Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
LITERÁRNÍ DRUHY LYRIKA – LYRICKÉ ŽÁNRY Mgr. Michal Oblouk
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_13_20 Název materiáluSloh-Charakteristika.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
ROZBOR DÍLA ROZBOR DÍLA MÍSTO DĚJE krajina u Doks bez bližšího časového vymezení noc před Vilémovou popravou a ráno závěr po sedmi letech.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Daniela Vlčková Název materiálu: VY_12_INOVACE_ Cj.8.Vc. 25_liceni Datum:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Impresionismus Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo projektu:
BELETRISTICKÉ ÚTVARY PUBLICISTICKÉHO STYLU
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Základní jazykové prostředky výstavby uměleckých textů
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
Subjektivně zabarvený popis - líčení
SLOHOVÉ POSTUPY A ÚTVARY
ŽIVOTOPIS Mgr. Michal Oblouk.
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
ÚVAHA Mgr. Michal Oblouk.
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
STRUKTURA LITERÁRNÍHO DÍLA Mgr. Michal Oblouk
LÍČENÍ VY_12_INOVACE_Rů_I_24 Název projektu: OP VK
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
7. ročník Michaela Hantková
SUBJEKTIVNĚ ZABARVENÝ POPIS
VYPRAVOVÁNÍ Mgr. Michal Oblouk.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
SOUHRNNÉ POUČENÍ O SLOHU
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
VÝKLAD Mgr. Michal Oblouk.
Významové vztahy mezi slovy - synonyma, antonyma, homonyma
Stylistika Lyrický popis - líčení. Stylistika Lyrický popis - líčení.
Písemná práce Základní informace.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Esej Definice druh úvahy na odborné téma. Nebývá rozsáhlá, je psána většinou s estetickým záměrem. Od úvahy se liší tím, že zobecňuje a syntetizuje poznatky.
VY_32_Inovace_6.2.1 impresionismus
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
SMYSLOVÁ SOUSTAVA DENISA POSKOČILOVÁ 8.C. SMYSLI ZRAK – SVĚTLO SLUCH –ZVUKY ČICH – PACHY CHUŤ – JÍDLO HMAT – CO CÍTÍME KDYŽ SI NA TO SÁHNEME.
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
Transkript prezentace:

SUBJEKTIVNĚ ZABARVENÝ POPIS Mgr. Michal Oblouk

LÍČENÍ subjektivně zabarvený popis umělecký popis autor vyjadřuje osobní vztah k popisovanému objektu a ději, vkládá do textu své vlastní pocity, dojmy, nálady a prožitky cílem je nejen popsat určitou skutečnost, ale zapůsobit na čtenářovy představy, pocity a nálady, vyjádřit vztah vypravěče k líčené skutečnosti od prostého popisu se liší neobvyklým viděním a neobvyklým jazykovým vyjádřením kompozice je volnější, osobitější - nejdůležitější je výběr slov a slovních spojení, které vyvolávají citovou působivost textu správné líčení zasahuje všechny čtenářovy smysly - situaci nebo předmět si vybavíš nejen zrakově, ale i sluchově, hmatově, často i čichově

Vztah k popisovanému objektu LÍČENÍ jazykové prostředky: vedle neutrálních slov neobvyklá slovní spojení, obrazná pojmenování (přirovnání, epiteton = básnický přívlastek, personifikace), slova citově zabarvená, metafora, metonymie, dějová slovesa, příslovce místa, kontrast osnova: Seznámení s místem Líčení Vztah k popisovanému objektu