Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Prvouka, Jaro Autor: Mgr. Vendula Janešová Název materiálu:
Advertisements

Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín VY_32_INOVACE_M_10 Tangens Zpracovala: Mgr. Květoslava Štikovcová Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Pythagorova věta.
Anotace: Prezentace je určena pro 8. ročník, aplikace Pythagorovy věty pro výpočet výšky v rovnoramenném a rovnostranném trojúhelníku. Žáci provádějí zápis.
9. ročník GONIOMETRICKÁ FUNKCE KOTANGENS OSTRÉHO ÚHLU PRAVOÚHLÉHO TROJÚHELNÍKU.
Závěrečné opakování – 6. ročník 4,6 63,056 13, ,86 VY_42_INOVACE_19_01.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Předmět:MATEMATIKA Ročník: 2. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Dagmar Válková Anotace:Prezentace slouží jako pomůcka k seznámení se s učivem Pythagorova.
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Tělesa –Hranol Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Lichoběžník VY_42_INOVACE_25_02.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
PYTHAGOROVA VĚTA SLOVNÍ ÚLOHY
PYTHAGOROVA VĚTA Věta k ní obrácená
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Konstrukce trojúhelníku
Pythagorova věta VY_42_INOVACE_04_02.
Desetinná čísla v geometrii - obvod geometrických útvarů
Závěrečné opakování 7. ročník VY_42_INOVACE_35_01.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
GONIOMETRICKÁ FUNKCE SINUS
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Pravoúhlý trojúhelník (procvičování)
PYTHAGOROVA VĚTA Věta k ní obrácená
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Čísla a početní operace, Násobilka.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín,
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín,
OBJEM JEHLANU VY_42_INOVACE_ 30_02.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Matematika pro 2.stupeň ZŠ
NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_02_M8_Hanak TÉMA: Pythagorova věta
VY_32_INOVACE_13_MII_PYTHAGOROVA VĚTA
* Výšky trojúhelníku Matematika – 6. ročník *
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Obvod a obsah rovinného obrazce I.
Tělesa –čtyřboký hranol
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
OBSAH KRUHU VY_42_INOVACE_15_02.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
7 PYTHAGOROVA VĚTA.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Pythagorova věta – příklady
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Člověk a jeho svět, Prvouka, Stavba stromu
Pythagorova věta Matematika 8. třída.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Pythagorova věta Matematika 8.ročník ZŠ Řešené příklady II.
Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
46 OBVOD A OBSAH LICHOBĚŽNÍKU.
27.1 Vlastnosti a konstrukce lichoběžníků I.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Pythagorova věta Tematická oblast Planimetrie Datum vytvoření Ročník
Opakování před 1. pís. prací Pythagorova věta, mocniny, číselné výrazy
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Pythagorova věta v rovině
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Geometrie v rovině a v prostoru,
Přímky, úsečky, rovnoběžky, kolmice, kružnice
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Transkript prezentace:

Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, matematika, geometrie v rovině a v prostoru, Pythagorova věta - tělesové úhlopříčky Autor: Ing. Zdeňka Botková Název pomůcky: VY_42_INOVACE_05/IV. SADA Anotace: Prezentace je určena pro 8. ročník, užití Pythagorovy věty k výpočtu stěnových a tělesových úhlopříček krychle a kvádru. Žáci pracují v sešitech souběžně s promítanou prezentací. Období: září – prosinec 2011

Vypočítej délku stěnové a tělesové úhlopříčky krychle ABCDEFGH s délkou hrany a = 5 cm. H G E F D H C a A B

Stěnové úhlopříčky H G E F Stěnové úhlopříčky krychle jsou úhlopříčky čtverců, všechny mají stejnou délku. s D H C s a A B

Tělesové úhlopříčky H G t E F Tělesové úhlopříčky krychle spojují protější vrcholy, mají stejnou délku. t D H C a A B

H G E F s D H C a A B Trojúhelník EBF - je pravoúhlý, Stěnová úhlopříčka H G Trojúhelník EBF - je pravoúhlý, - stěnová úhlopříčka je přepona EBF. E F s D H C a A B

H G s2 = a2 + a2 s2 = 52 + 52 s2 = 25 + 25 s2 = 50 s = 7,1 cm a E F s Stěnová úhlopříčka H G s2 = a2 + a2 s2 = 52 + 52 s2 = 25 + 25 s2 = 50 s = 7,1 cm a E F s a D H C a A B

H G E F a t a D H C s a A B Trojúhelník BDH - je pravoúhlý Tělesová úhlopříčka H G Trojúhelník BDH - je pravoúhlý - tělesová úhlopříčka je přepona BDH. E F a t a D H C s a A B

H G t2 = a2 + s2 t2 = 52 + 7,12 t2 = 25 + 50,4 t2 = 75,4 t = 8,7 cm E Tělesová úhlopříčka H G t2 = a2 + s2 t2 = 52 + 7,12 t2 = 25 + 50,4 t2 = 75,4 t = 8,7 cm E F a t a D H C s a A B

H G E F t D s = 7,1 cm t = 8,7 cm H C s a A B Stěnová a tělesová úhlopříčka H G E F t D s = 7,1 cm t = 8,7 cm H C s a A B

Vypočítej délky stěnových a tělesových úhlopříček kvádru ABCDEFGH s hranami a = 3 cm, b = 4 cm, c = 5 cm. H G E F c D C b a A B

pravoúhlých trojúhelníků a = 3 cm, b = 4 cm, c = 5 cm Stěnové úhlopříčky jsou přepony pravoúhlých trojúhelníků H G s2 E F s1 – přepona ABF s2 – přepona EFG s3 – přepona BCG c s1 s3 D C b a A B

H G s2 s12 = a2 + c2 s12 = 32 + 52 s12 = 9 + 25 s12 = 34 s1 = 5,8 cm E a = 3 cm, b = 4 cm, c = 5 cm s1 – přepona ABF H G s2 s12 = a2 + c2 s12 = 32 + 52 s12 = 9 + 25 s12 = 34 s1 = 5,8 cm E F s1 c s3 D C b a A B

H G s2 b s22 = a2 + b2 s22 = 32 + 42 s22 = 9 + 16 s22 = 25 s2 = 5 cm E a = 3 cm, b = 4 cm, c = 5 cm s2 – přepona EFG H G s2 b s22 = a2 + b2 s22 = 32 + 42 s22 = 9 + 16 s22 = 25 s2 = 5 cm E a F s1 c s3 D C A B

H G s2 s32 = b2 + c2 s32 = 42 + 52 s32 = 16 + 25 s32 = 41 s3 = 6,4 cm a = 3 cm, b = 4 cm, c = 5 cm s3 – přepona BCG H G s2 s32 = b2 + c2 s32 = 42 + 52 s32 = 16 + 25 s32 = 41 s3 = 6,4 cm E s3 s1 c s3 D C b A B a

H G s2 s1 = 5,8 cm s2 = 5 cm s3 = 6,4 cm E s3 s1 c s3 D C b A B a a = 3 cm, b = 4 cm, c = 5 cm H G s2 s1 = 5,8 cm s2 = 5 cm s3 = 6,4 cm E s3 s1 c s3 D C b A B a

H G E F t c D C b A B a t – tělesová úhlopříčka je přepona DBH a = 3 cm, b = 4 cm, c = 5 cm H t – tělesová úhlopříčka je přepona DBH G E F t c D C b A B a

H G E F t c D C b A B a t – tělesová úhlopříčka je přepona DBH a = 3 cm, b = 4 cm, c = 5 cm H t – tělesová úhlopříčka je přepona DBH G E F odvěsny DBH jsou hrana c stěnová úhlopříčka s2 t c D C b A B a

H t2 = c2 + s22 t2 = 52 + 52 t2 = 25 + 25 t2 = 50 t = 7,1 cm G E F t c Tělesová úhlopříčka a = 3 cm, b = 4 cm, c = 5 cm H t2 = c2 + s22 t2 = 52 + 52 t2 = 25 + 25 t2 = 50 t = 7,1 cm G E F t c c D C s2 b A B a

H s1 = 5,8 cm s2 = 5 cm s3 = 6,4 cm t = 7,1 cm G E F c D C b A B a a = 3 cm, b = 4 cm, c = 5 cm H s1 = 5,8 cm s2 = 5 cm s3 = 6,4 cm t = 7,1 cm G E F c D C b A B a

Použitá literatura: vlastní práce autora