Průmyslová revoluce 1 Podmínky a rozvoj.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PODNIKÁNÍ VY_32_INOVACE_POD_20. Obsah Základní pojmy Právní úprava Podnikání podle živnostenského zákona Obchodní společnosti Družstva Státní podnik Neziskové.
Advertisements

Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E21.08 Ročník2. ročník.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_06_CENTRALNI.
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
Průmyslová revoluce Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiáluvy_32_INOVACE_dej1_dkc010 Označení materiáludkc 10 _prum_rev_1870_1914.
Práce, výroba ZÁKLADY EKONOMIKY. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ.
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE proces, který začal ve 2. pol. 18. st. proces, který začal ve 2. pol. 18. st. využívání vědeckých poznatků ve výrobě využívání vědeckých.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ VY_32_INOVACE_14_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název: VY_32_INOVACE_03_03B_USA Téma: Zeměpis Ameriky a Asie.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_17-19 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Průmyslová revoluce Kladno Rozvoj průmyslu - doly.
Název školy: Základní škola Mnichovo Hradiště Autor DUM: Mgr. Veronika Sluková Název: VY_32_INOVACE_55_Spotřební průmysl_Sluková Téma: Spotřební průmysl.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Pracovní právo.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Průmyslová revoluce 11 Důsledky a změny. Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiáluvy_32_INOVACE_dej1_dkc13 Označení materiáludkc13_prum_rev_dusledky_zmeny.
ZÁKLADNÍ HLEDISKA A CÍLE PŘI ZPRACOVÁNÍ NÁVRHU STÁTNÍ ENERGETICKÉ KONCEPCE HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY.
Vzdělávací materiál: Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: V/2 Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Banky, vklady, úvěry, půjčky z hlediska občana 2 – Půjčky apod.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Digitální učební materiál
Počátky průmyslové revoluce v českých zemích
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
SYSTEMATICKÁ FILOSOFIE II.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Průřezové téma - Enviromentální výchova Základní podmínky života – Půda I. Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Výkon, účinnost VY_32_INOVACE_11_218
Lidstvo a jeho dějiny (1) – Časová přímka
Lidská práva VY_32_INOVACE_3-50 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
Název: VY_32_INOVACE_VVP_8A_14F Škola:
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE A JEJÍ DŮSLEDKY
WORD Číslování stránek
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Marketing VY_32_INOVACE_41_822
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VY_32_INOVACE_Fi_III_21 Název Svět - soutěž
Obecná ekonomie STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
  Autor: Mgr. Pavla Jeníková Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Víra, náboženství, církve, sekty (2) – Seznam
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Obecná ekonomie 2 STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Rozdělení zemí podle vyspělosti
Název projektu: Moderní škola
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Zásobování vodou Masada.
Revoluce ve Francii
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE - OPAKOVÁNÍ
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Podnik VY_32_INOVACE_40_811 Projekt.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Průmyslová revoluce 1 Podmínky a rozvoj

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0950 Kódování materiálu vy_32_INOVACE_dej1_dkc03 Označení materiálu dkc03_prum_rev_podminky.pptx Název školy Gymnázium Kladno Autor PaedDr. Marie Kocálová Anotace Výukový materiál – prezentace – určený pro výklad i pro samostatnou práci žáků. Počátky průmyslové revoluce – podmínky a rozvoj Předmět Hospodářské dějiny Tematická oblast Novověk Téma Průmyslová revoluce – podmínky a rozvoj Očekávané výstupy Žáci se orientují v  ekonomickém vývoji, procesu industrializace a jeho podmínkách formou komentovaného výkladu. Vyvodí změny ve společenském vývoji v souvislosti s vývojem ekonomiky. Klíčová slova Průmyslová revoluce, zavádění strojů, dělba práce, společenské a politické změny. Druh učebního materiálu prezentace (výkladová) Ročník třetí ročník Cílová skupina vyšší stupeň osmiletého gymnázia, čtyřleté gymnázium Ověřeno 9.1.2014, HODE Zdroje uvedeny na konci dokumentu.

Průmyslová revoluce Dlouhodobý vývoj zavádění strojů do výroby využívání nových zdrojů energie dělba práce hospodářské a společenské změny vznik moderní průmyslové společnosti

Podmínky pro vznik a rozvoj společenské a politické politická stabilita země posílení buržoazie, růst síly střední vrstvy vznik občanské společnosti – uvolnění společenských vztahů, možnost svobodnějšího jednání a podnikání ochota státu garantovat principy volné hospodářské soutěže a zásad ekonomického liberalismu

Podmínky pro vznik a rozvoj volná pracovní síla – přesun lidí do měst, námezdní pracovníci protestantské náboženství – aktivní přístup k životu rozvoj myšlení osvícenství – rozvoj vědy nové poznatky využitelné v hospodářské praxi experimentální charakter – zavádění nových technologií a technických novinek

Podmínky pro vznik a rozvoj ekonomické inovace výrobního procesu nové stroje a pracovní postupy efektivní využívání energetických zdrojů širší sortiment výroby větší výrobní jednotky a zlepšení jejich výrobních struktur pokračující dělba práce

Podmínky pro vznik a rozvoj výhodná geografická poloha – vzdálenost a dostupnost průmyslových center od zdrojů nerostného bohatství akumulace kapitálu stoupající úspory z manufakturního podnikání, obchodu a zemědělství poskytování nízké úrokové sazby vyšší investice

Podmínky pro vznik a rozvoj podnikatelský a vynálezecký talent myšlenka svobodného obchodu dostatečně široký trh stoupající spotřeba spojená s nárůstem obyvatelstva kolonie dostatek pracovních sil

Zdroje KOLEKTIV, František Stellner a. Hospodářské dějiny (16.-20. století). Vyd. 1. V Praze: Oeconomica, 2006. ISBN 978-802-4511-412. Čapek,Vratislav: Světové dějiny II, Fortuna, Praha,2010, 80-7168-850-9 Hospodářské dějiny. In: [online]. [cit. 2013-12- 15]. Dostupné z: nb.vse.cz/~sirucek/Predmety/3MI111/Prednaska JD.ppt‎