Příběh 2 oblázků s obrázky z Číny!

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Období vzniku: duben _inovace_FG.9.48 Autor : Vladimír TesaříkČlověk a svět práce, finanční gramotnost, nové auto.
Advertisements

Eva Bělocká a Jan Kozák Etiketa workshop. O čem si dnes budeme povídat I. blok: Telefonování 1.Praktické cvičení 2.Pravidla slušnosti pro telefonování.
GRAVITAČNÍ SÍLA. GRAVITAČNÍ POLE Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Pot Luck Podnik vedený dětmi. Po zvolení vedení přišel čas na vymýšlení toho co budeme prodávat, jméno firmy a loga.
Svržení atomových bomb na japonská města v srpnu 1945 Druhá světová válka Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF.
Brigáda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Spolupráce Policie ČR s Orgánem sociálně právní ochrany dítěte při řešení problematiky domácího násilí Krajské ředitelství Policie ČR Jihomoravského.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Spoření ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
JAK PROPAST MACOCHA DOSTALA SVÉ JMÉNO
Důležité informace pro rodiče vycházejících žáků
„ Ondra pomáhá ptáčkům“
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Mzda Autor: Pavla Lukešová.
Práce s textem VY_32_INOVACE_1B_20
Maya Angela a její moudrá slova
ŠKOLA: Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna,
Návod na tvorbu prezentace diplomové / bakalářské práce
Ot.2 - Na jaký typ střední školy jste ve školním roce 2008/2009 podával/a v prvním kole přijímacího řízení přihlášku? %; Báze: total, N=500.
GRAVITAČNÍ SÍLA. GRAVITAČNÍ POLE
Název: Trojúhelník Autor:Fyrbachová
Grafické řešení lineárních rovnic
Občanské soudní řízení I.
Obvody a obsahy rovinných obrazců 3.
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
STANOVENÍ OSOBNÍCH CÍLŮ A KROKY K JEJICH DOSAŽENÍ
Užitečné závaží.
Trhlina ve džbánu.
8.1.2 Podprostory.
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
KRÁDEŽE Z BANKOMATŮ Na našem prvním diapozitivu vidíte osobu, která podle všeho provádí bankovní transakci na bankomatu.
Základní jednorozměrné geometrické útvary
Zlaté pravidlo.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
Poměr v základním tvaru.
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Makro v Excelu.
Skládání sil, rovnováha sil
Několik rad, jak si udělat život krásnější …
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
VYBER SPRÁVNÉ PŘÍSLOVÍ
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
Řešení příkladů z minula
Slovní úlohy o pohybu Pohyby stejným směrem..
Psychologie test.
U holiče.
Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí)
Word Okraje WordArt Pozadí Vodoznak. Word Okraje WordArt Pozadí Vodoznak.
False start vs offside O co jde, když….
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_19 Páka
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_METAFORA_A_METONYMIE Název materiálu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
Občanské soudní řízení I.
Dalo by se to označit jako moudra slavných…
Poměr v základním tvaru.
Lahvička MG Production.
PROČ BŮH STVOŘIL DĚTI (A NÁSLEDNĚ VNOUČATA).
Občanské soudní řízení I.
NEPODMÍNĚNÁ LÁSKA Tento příběh je o vojákovi, který se navrací domů po válce ve Vietnamu. Volá ze San Francisca domů svým rodičům.
Vymyšlený příběh Běželová
Naučil jsem se....
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Ježíšův dar lidstvu (Z pohledu vědy) Ježišová smrť Z pohľadu vedy.
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
Hra ke zopakování či procvičení učiva:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Tommy's Window Slideshow
KRÁDEŽE Z BANKOMATŮ Na našem prvním diapozitivu vidíte osobu, která podle všeho provádí bankovní transakci na bankomatu.
BYL JEDNOU JEDEN PTÁČEK ...
Slovní úlohy o společné práci − 3
Každý den jsme trochu starší…
PERLY MOUDROSTI.
Transkript prezentace:

Příběh 2 oblázků s obrázky z Číny!

Rozdíl mezi logikou a laterálním myšlením (napříč myšlením).

Kdysi byl v malé vesničce jeden farmář, který dlužil  starému nepříteli velkou sumu peněz.

Farmář měl hezkou dceru Farmář měl hezkou dceru. Stařec požadoval její přízeň a učinil mu následující návrh:

Řekl: « Pokud bych se mohl oženit s tvou dcerou, celý dluh ti odpustím

Farmář i jeho dcera byli touto žádostí šokováni.

Tak ne, výsledkem by mělo být přece štěstí

a navrhnul mu tedy dát dva oblázky, jeden černý a druhý bílý, do prázdného váčku,

aniž by dcera uviděla dovnitř

….na oblázky.

1) Pokud si vybere oblázek černý, ožením se s tvou dcerou a tak bude dluh odpuštěn.…….

2) Pokud by si vytáhla oblázek bílý, odvedeš si ji domů a dluh bude rovněž smazán…..

3) Pokud dcera odmítne vybírat z oblázků, půjde farmář do vězení.

Bylo ujednáno a zatímco farmář mluvil, starý muž se sklonil a sebral dva oblázky.

Při starcově shýbání se na něj dcera podívala bystrým okem.

Zjistila, že ten stařec sebral dva černé oblázky a vložil je do pytlíku.

Ale, ona mlčela.

Stařec se následně dcery zeptal, zda vybere oblázek.

K tomuto rozhovoru došlo na silnici, která byla plná oblázků.

Představte si na okamžik, co byste udělali v této situaci vy.

Jakou radu byste pro dceru měli?

Pojďme analyzovat situaci. Tři možnosti:

1) Dcera odmítne z oblázků vybírat.

2) Dcera vytáhne z váčku oba oblázky a tak starého muže  usvědčí z podvodu.

3) Dcera vybere z váčku černý oblázek a stane se manželkou a obětí starce, aby svého otce zachránila před vězením.  

Na chvíli nadřazeno prekérní situaci.

Historie je následující…..

…. Rozdíl mezi logickým uvažováním a laterální myšlením (přemýšlením).

Dilema s dcerou pro spravedlivé řešení se zdá nemožné.

S tradiční logikou …

…S tím, co jsou tři možnosti logiky?

Co mohla udělat?

Toto si zvolila dcera farmáře :

Vsunula ruku do sáčku, vzala oblázek a díky nemotornosti oblázek spadl na zem.

s mnoha dalšími na silnici. Před tím, než se mohlo zjistit, zda byl černý nebo bílý, oblázky se smísily s mnoha dalšími na silnici.

« Ach, jak je mi trapně!», řekla mladá žena.

« Ale žádný problém. Teď, když vyjmu druhý kámen, hned uvidíme, jakou barvu měl první».….

« Tak zjistíme, jakou barvu první oblázek má, není to tak? »

Jelikož druhý oblázek byl černý ……

…  musel být první bílý.

Stařec samozřejmě svůj podvod nepřizná …..

Mladá žena nepředstavitelně obrátila situaci…..

…Úspěšné řešení.

Ponaučení z příběhu :

Řešení pro většinu problémů existuje.

Někdy prostě nevíme, jak se v určité situaci máme zachovat.

V květnu 2011 se naplní pozitivní uvažování a moudrá rozhodnutí!

Konec