Studená válka – 4. fáze 70. a 80. léta

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Člověk a společnost Dějepis 20. století Studená válka VY_32_INOVACE_09 Sada 23 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracovala:
Advertisements

USA po druhé světové válce
9. ročník Novověk, moderní dějiny
Vypovězení smluv ABM a START-2 Proliferace zbraní hromadného ničení BSS 158 Lukáš Visingr.
Mezinárodní vztahy Bc. Lukáš Vacík
Studená válka – 2. fáze uč
Konec I. Světové války a vznik Československa.
Počítačové sítě 8. Využití sítí © Milan Keršlágerhttp:// Obsah: ● sdílení v sítích.
Lekce 6 – SCAMPER Rozvoj podnikatelských dovedností na ZŠ ve Zlínském kraji Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.08/ Modul 7 – Jsme kreativní.
Atomové elektrárny Obor: Lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Vyučující: Mgr. LudvíkKašpar Školní rok: 2015/2016 Datum vypracování:
EVROPA PO II. SVĚTOVÉ VÁLCE 2. fáze studené války období zatlačování komunismu ( )
Bezpečné prostředí ve škole dobré vztahy mezi dětmi.
Svržení atomových bomb na japonská města v srpnu 1945 Druhá světová válka Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF.
STUDENÁ VÁLKA 1. FÁZE POČÁTKY STUDENÉ VÁLKY ZA POČÁTEK SE POKLÁDÁ PROJEV WINSTONA CHURCHILLA V AMERICKÉM FULTONU 1946 – EVROPA ROZDĚLENA NA.
80. Léta a Reaganova doktrína. Volební kampaň 1980 Kritika předchozích administrativ Reaganova doktrína I. Reaganova doktrína II. Projekt SDI Vztahy se.
Komplexní systém hodnocení
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
EVROPSKÁ UNIE – VZNIK A VÝVOJ
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ŠKOLA:. Základní škola a Mateřská škola Nemilany VYUČUJÍCÍ:. Mgr
VY_32_INOVACE_220_20. léta – čsl. mírové smlouvy
Svět ve 2. pol. 20. stol..
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
MEZINÁRODNÍ VZTAHY V PŘEDVEČER PRVNÍ SVĚTOVÉ VÁLKY
Informace a informační zdroje
4.Fáze (70. a 80. léta).
USA Válkou posíleny Evropa vůči USA – dluhy
PhDr. Dušan Bartůněk UK FTVS
EVROPA PO II. SVĚTOVÉ VÁLCE
Historické milníky EU Monika Matysová.
1950_1954 ROK PO ROCE Poválečnými dějinami rok za rokem.
FOSFOR A VODA PŘEHLED PROBLEMATIKY
Manželství v MPS Mgr. Jana Turoňová.
Moderní dějiny.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Další perspektiva prohloubení česko-polské přeshraniční spolupráce z pohledu regionů Výroční konference v rámci Operačního programu přeshraniční spolupráce.
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Příspěvek na konferenci
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Směrnice OECD pro nadnárodní podniky – význam a role
Vliv sportu na rozvoj a motivaci mládeže Richard Beneš
RIZIKO.
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_12_DĚJEPIS
Přístupy v zahraniční politice II.
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_11_DĚJEPIS
Imigrační politika EU Listopad 2010.
Zpracovala: Mgr. Jitka Hříbková, ZŠ Dyjákovice
SSSR (80. a 90. léta).
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Šablona 32 VY_32_INOVACE_05_23_Období Studené války.
STÁTY A ORGANIZACE VÝCHODNÍHO BLOKU
EVROPA PO II. SVĚTOVÉ VÁLCE
Proč útok na Irák?.
EVRPOPSKÝ SOUD PRO LIDSKÁ PRÁVA
Vznik mezinárodní smlouvy
RIZIKO.
Studená válka – 2. fáze uč. 101 – 102 PS 35.
STUDENÁ VÁLKA M. Kryška.
Úpadek a pád sovětského impéria,
Konflikt daňových příslušností
První berlínská krize
Vývoj spolupráce při zlepšování provádění propagační politiky ČR a EU
Konflikt daňových příslušností
Předmět: Informatika Ročník: VI.
Velmoci a studená válka
Martin VLASTNÍK, vedoucí oddělení politiky nerostných surovin
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Transkript prezentace:

Studená válka – 4. fáze 70. a 80. léta

Odzbrojování konec 60. let a počátek 70. let – SSSR a USA uvolňování napětí – důsledek karibské krize - jsou jenom 2 možnosti – stálé závody ve zbrojení nebo vzájemná komunikace smlouvy o jaderných zbraních - mezi USA a SSSR (Strategic Arms Limitation Talks = Rozhovory o omezení strategických zbraní) – SALT I (Leonid Brežněv a Gerald Ford 1972) , SALT II (L. Brežněv a Jimmy Carter 1979) smlouvy o odzbrojování: http://zpravy.idnes.cz/od-brezneva-po-obamu-aneb-jak-se-v-historii-pecetily-odzbrojovaci-smlouvy-1rk-/zahranicni.aspx?c=A100401_142433_zahranicni_ipl smlouvy o zákazu výzkumu, výroby a používání biologických zbraní smlouvy o omezování tzv. strategických zbraní (rakety s mezikontinentálním doletem)

Podpisy smluv SALT I a SALT II http://cs.wikipedia.org/wiki/SALT

uvolňování napětí mezi SSSR a USA nemělo příznivý vliv na státy východního bloku – nedala se očekávat pomoc od západu 1975 – konference v Helsinkách – o bezpečnosti a spolupráci v Evropě neporušitelnost hranic dodržování lidských práv všestranná mezinárodní spolupráce 1985 do čela SSSR Michail Sergejevič Gorbačov reformy tzv. perestrojka uvolňování vztahů mezi V a Z

1986 jednání s prezidentem USA Ronaldem Reaganem v Reykjaviku na neutrálním Islandu 1989 – uvolnění poměrů v SSSR vedlo k pádu komunistických režimů ve východním bloku 1991 – rozpad SSSR

Ronald Reagan a M. S. Gorbačov http://zpravy.idnes.cz/od-brezneva-po-obamu-aneb-jak-se-v-historii-pecetily-odzbrojovaci-smlouvy-1rk-/zahranicni.aspx?c=A100401_142433_zahranicni_ipl