Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Správné odpovědi na otázky z minulé hodiny:
Advertisements

ZLÍNSKÝ KRAJ KONZERVATOŘ P. J. VEJVANOVSKÉHO KROMĚŘÍŽ DĚJINY HUDBY Název školyKonzervatoř P. J. Vejvanovského Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/
Renesanční hudba VY_32_INOVACE_04_Renesančni hudba.
ZLÍNSKÝ KRAJ KONZERVATOŘ P. J. VEJVANOVSKÉHO KROMĚŘÍŽ DĚJINY HUDBY Název školyKonzervatoř P. J. Vejvanovského Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/
ZLÍNSKÝ KRAJ KONZERVATOŘ P. J. VEJVANOVSKÉHO KROMĚŘÍŽ DĚJINY HUDBY Název školyKonzervatoř P. J. Vejvanovského Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_844_9TR_HV Autor: Mgr. Ludmila Večerková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Autor: Mgr. Hana Kalousková
HUDBA V RENESANCI.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ZLÍNSKÝ KRAJ KONZERVATOŘ P. J. VEJVANOVSKÉHO KROMĚŘÍŽ DĚJINY HUDBY Název školyKonzervatoř P. J. Vejvanovského Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/
Raná renesance Mgr. Jakub Tomala.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
ZLÍNSKÝ KRAJ KONZERVATOŘ P. J. VEJVANOVSKÉHO KROMĚŘÍŽ DĚJINY HUDBY Název školyKonzervatoř P. J. Vejvanovského Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/
Píseň a její přeměna Od počátku k dnešku
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Hudební renesance ( polovina 15. – 16. století).
ICT 2 – 3 – 24 HV Johan Sebastian Bach
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Vznik vícehlasu Mgr. Jakub Tomala.
EU projekt na ZŠ Horymírova CZ.1.07/1.4.00/
Číslo a název šablony klíčové aktivity
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Vrcholná renesance III (církevní vokální hudba 2. pol. 16. stol.)
-co je to fuga? : polyfonní instrum. skladba/varhanní/
Mgr. Jakub Tomala.  Ukázka č. 1  Ukázka č. 2  Ukázka č. 3  Ukázka č. 4  Ukázka č. 5  Komentář k ukázce č. 1  Komentář k ukázce č. 2  Komentář.
Vrcholná renesance I Mgr. Jakub Tomala.
Renesance 14. – 16. století.
Rané baroko Mgr. Jakub Tomala.
Sloh polymelodický Evropa Čechy Pojmy RENESANCE.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/20 Název materiálu: Velmi stručný přehled dějin vážné hudby Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Zdeňka Pecková Číslo VY_32_INOVACE_3426 NázevGiuseppe Verdi Téma hodinyŽivot a dílo G. Verdiho PředmětHudební.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Zdeňka Pecková Číslo VY_32_INOVACE_3432 NázevGeorg Friedrich Händel Téma hodinyŽivot a dílo G. F.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Zdeňka Pecková Číslo VY_32_INOVACE_3423 NázevLeoš Janáček Téma hodinyŽivot a dílo Leoše Janáčka PředmětHudební.
5. částRenesance ICT 2 – Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
ČESKÉ HUDEBNÍ BAROKO. BAROKO - ÚVOD -je název uměleckého slohu ovlivňujícího všechny druhy umění -v hudbě se uplatňovalo od konce 16. do poloviny 18.století.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_06 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Periodizace dějin evropské hudby - žáci se naučí etapy dějin evropské.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP Renesance
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/06
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Jaký je rozdíl mezi vokální a instrumentální polyfonií?
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Carl ORFF ICT 2 – Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
Dějiny hudby a její osobnosti
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 7. ročník
Prezentace Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor
Výtvarné umění Test Poslech POJMY
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Starověká hudba Název školy: SPgŠ Litoměřice
Název školy: ZŠ Průhonice
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Středověká hudba Název školy: SPgŠ Litoměřice
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Transkript prezentace:

Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, 379 01 Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo VY_32_INOVACE_3436 Název Renesanční hudba Téma hodiny Znaky a představitelé renesanční hudby Předmět Hudební výchova Ročník/y/ 8. ročník Anotace Materiál obsahuje informace o období renesance v hudbě, o jejích znacích a hlavních představitelích světových i českých . Očekávaný výstup Žáci se seznámí s obdobím hudební renesance, s jejími znaky a hlavními představiteli v Evropě i českých zemích. Druh učebního materiálu Prezentace

14. – 16. století Renesanční hudba

Znaky hudby Nový hudební sloh se rodí v Itálii V hudbě převažují světská témata Období vrcholu vokální polyfonie – zpívaný vícehlas (melodie jsou libozvučné, hlasy rovnoprávné, rytmicky většinou různorodé) Rozvoj nástrojové hudby – hudební nástroje nejen doprovázejí zpěv, ale vznikají skladby určené jen pro nástroj (varhany, virginal) První skupiny nástrojů – koncem 16. st.

Hudební formy Duchovní: mše – vokálně polyfonní skladba, má 5 -6 částí, moteto Světské: madrigal, chanson

Skladatelé Orlando di Lasso – vlámský skladatel, psal kánony a madrigaly, byl nazýván králem hudby, napsal asi 2 000 nejrůznějších skladeb Giovanni Pierluigi da Palestrina – 1526 -1594, italský skladatel, sbormistr kapely chrámu sv. Petra - psal převážně duchovní skladby – mše, moteta, - nejznámější dílo Missa papae Marcelli

opakování Století Země Převažují témata Vokální polyfonie Hudební formy Skladatelé 14. – 16. století Itálie Světská Zpívaný vícehlas Mše, moteta, madrigal chanson Orlando di Lasso, Giovanni Pierluigi da Palestrina

Zdroje prameny Archiv autora www.office.microsoft.com