Typ projektu Individuální, národní

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Úloha sektorových rad v systému uznávání výsledků dalšího vzdělávání
Advertisements

POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
Výstupy projektu Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D.
Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání Systémový projekt (NSK – Národní Soustava Kvalifikací)
Národní tým expertů ECVET Národní tým expertů ECVET Šíření a podpora evropského nástroje pro zvýšení kvality mobilit ECVET a jeho zavádění.
Další vývoj přiřazování kvalifikací k EQF v České republice Miroslav Kadlec, Praha,
„Inovace výstupů, obsahu a metod bakalářských programů vysokých škol neuniverzitního typu.“ CZ.1.07/2.2.00/ Michal Sedláček.
NOVÁ ZÁVĚREČNÁ ZKOUŠKA PRO VŠECHNY ŽÁKY UČEBNÍCH OBORŮ Závěrečná konference,
Nová závěrečná zkouška ve spolupráci škol a firem POSPOLU Olga Kofroňová, NÚV
Implementace ECVET v České republice. HLAVNÍ ZÁSADY ECVET Nástroj k podporování mobility Využití v počátečním i dalším vzdělávání Podpoření stáží v ČR.
Milan Chylík, Praha, 17. února 2015
PROJEKT ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VÝUKY V ELEKTROTECHNICKÝCH OBORECH Realizátor projektu: Střední škola technická Žďár nad Sázavou od Vyšší odborná.
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
E-LEARNINGOVÉ VZDĚLÁVÁNÍ TVŮRCŮ A UŽIVATELŮ JEDNOTNÉHO ZADÁNÍ.
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
Jan Brůha Konference UNIV 2 KRAJE Seč 2012 Další vzdělávání v ČR.
Organizační struktura
Oddělení Evaluační jednotky SF Předběžné hodnocení programových dokumentů: Ex-ante evaluace NRP/NSRF - zpracováno: –Ex-ante hodnocení NRP –Pracovní.
Projekt „Posilování sociálního dialogu – prevence násilí na pracovišti“ Ing. Michael Tauš Hlavní manažer projektu.
Rámcové a školní vzdělávací programy
STAV VÝVOJE A VYBRANÉ SOUVISLOSTI NÁRODNÍ SOUSTAVA KVALIFIKACÍ STAV VÝVOJE A VYBRANÉ SOUVISLOSTI.
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
Prioritní osa 4 Podpora celoživotního učení a rovného přístupu ke kvalitnímu vzdělávání jednání Řídicího výboru Operačního programu Výzkum,
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Projekt IVOŠ Inovace a modernizace vzdělávacích programů VOŠ Operační program: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory: Vyšší odborné vzdělávání.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
Projektový záměr Podpora pedagogů MŠ Odborná diskuze MŠMT,
Zákon o uznávání výsledků dalšího vzdělávání (179/2006 Sb.) Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání.
STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE VZDĚLÁVACÍ SOUSTAVY LIBERECKÉHO KRAJE (projekt KAP LK) ÚVODNÍ KONFERENCE.
ROZVOJ A IMPLEMENTACE NÁRODNÍ SOUSTAVY KVALIFIKACÍ N S K II.
Nová závěrečná zkouška 2 Individuální projekt národní.
Škola jako poskytovatel DV Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
Nová závěrečná zkouška 2 Individuální projekt národní Kulatý stůl, MŠMT,
Role MŠMT a Národní rady pro kvalifikace v procesu tvorby, posuzování a schvalování NSK Monika Pokorná.
MATURITA 2010 změna modelu a novelizace zákona základní model nové maturity skladba zkoušek nové maturity maturita bez hendikepů průběh maturity organizace.
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
Analýza potřeb v území Pardubického kraje Pracovní tým k platformě Kariéra a celoživotní vzdělávání Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
„Podpora činnosti základního uměleckého školství při realizaci výuky podle Rámcového vzdělávacího programu pro umělecké obory základního uměleckého vzdělávání“
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení Jana Bydžovská KULATÝ STŮL MŠMT – PŘEDSTAVENÍ INDIVIDUÁLNÍHO NÁRODNÍHO PROJEKTU
Podpora vzdělávání prostřednictvím OP Rozvoj lidských zdrojů a OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Ing. Jan Vitula MŠMT.
1 PODPORA DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ v Ústeckém kraji Most Role a zapojení sociálních partnerů do tvorby programů DV.
Pracovní setkání v rámci připravovaného IPo s názvem „Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji“ 1.
ROZVOJ A IMPLEMENTACE NÁRODNÍ SOUSTAVY KVALIFIKACÍ N S K II.
NZZ – Nová závěrečná zkouška IPN Dana Kočková, NÚOV MŠMT,
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Projekt „Posilování sociálního dialogu – prevence násilí na pracovišti“ Ing. Michael Tauš Hlavní manažer projektu.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
Úvodní konference projektu UNIV 2 KRAJE, PRAHA
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Komplexní systém hodnocení
Krajské akční plánování
Role sektorových rad jako reprezentantů zaměstnavatelů v procesech NSK
Aktuální stav dalšího vzdělávání a vize do budoucna
Hlavní manažér SP Kvalita I
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
Organizační struktura
NOVÉ FORMY VÝUKY VE ŠKOLÁCH JMK
Podpora polytechnického vzdělávání v Centrech celoživotního učení škol
Podpora procesů uznávání
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
„Koncept“ – Koncepce dalšího vzdělávání
Téma Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura
Transkript prezentace:

NZZ – Jednotné zadání závěrečné zkoušky v oborech středního vzdělání s výučním listem Typ projektu Individuální, národní Prioritní osa 4. Systémový rámec celoživotního učení Oblast podpory 4.1 Systémový rámec počátečního vzdělávání Doba realizace 2008 – 2013 Celkové náklady 160 mil Kč

Východiska Nový model závěrečných zkoušek NÚOV 2003 Ukončování přípravy v učebních oborech PV MŠMT leden 2004 Pilotní projekt MŠMT + NÚOV 2003/04 ověření nového modelu ZZ ve 3 oborech Materiál NÚOV „Ukončování přípravy v učebních oborech“: Analýza současného pojetí ZZ Klady: Jednoduché v zadávání, organizaci a hodnocení Zápory: Nízká transparentnost a porovnatelnost ZZ Rozdílná kvalita zadání Nejdenotné hodnocení Malá spolupráce se sociálními partnery Nízká relevance výstupů Návrh nového modelu ZZ: - Společné zadání ZZ připravované v týmech složených ze zástupců škol a zaměstanvatelů Pilotní projekt MŠMT + NÚOV Automechanik, Elektrikář-silnoproud a Kuchař 34 škol

SP Kvalita I (2005-2008) Vytvoření systému externího monitorování a hodnocení včetně zřízení CZVV NÚOV: Vytváření systému hodnocení žáka v oborech vzdělání s výučním listem Koncepce založená na jednotném zadání Příprava jednotných zadání ve spolupráci škol, zaměstnavatelů a NÚOV Ověřování na pilotních školách Operační program Rozvoj lidských zdrojů Kvalita I „Vytvoření systému externího monitorování a hodnocení včetně zřízení Centra pro zjišťování výsledků vzdělávání (včetně informační a poradenské činnosti) Partner NÚOV: Nastavení systémové změny v externím hodnocení žáka v oborech vzdělání s výučním listem tj. reforma ZZ

Návrh koncepce nové závěrečné zkoušky Jednotné zadání pro obor vzdělání Participace zaměstnavatelů na tvorbě a realizaci NZZ Využívání hodnoticích standardů Obecný přehled ze světa práce Využití samostatné odborné práce Ověřeno pro obory H na pilotních školách (50 %) Návrh koncepce NZZ – květen 2006 Dotazníkové šetření ke koncepci – školy, zaměstnavatelé, kraje Konečná verze – duben 2007 (vnější oponentura)

Názor škol a zaměstnavatelů (2006) Myšlenka založit NZZ na jednotném zadání společném pro určitý obor přípravy Jednotné zadání bude nadále vytvářeno pro všechny tři zkoušky U široce koncipovaných oborů vzdělání bude jednotné zadání obsahovat složku společnou pro celý obor a složku společnou pro danou specializaci (dle potřeb oboru) Z1 NZZ založit na jednotném zadání společném pro obor vzdělání Z2 Jednotné zadání vytvářet pro všechny tři zkoušky Z3 V NZZ vytvořit prostor pro školní část

Koncepční skupina, šetření 2007 Zastáváte názor, že obsah závěrečné zkoušky by měl být stanoven ve vzájemné spolupráci škol a sociálních partnerů - zejména zaměstnavatelů? Domníváte se, že spolupráci mezi školami a zástupci zaměstnavatelské sféry při stanovování obsahu závěrečné zkoušky je potřeba dále rozvíjet? Měla by být podle Vašeho názoru spolupráce mezi školami a zástupci zaměstnavatelské sféry při stanovování obsahu závěrečné zkoušky systematicky podporována? A1 Měl by být obsah ZZ stanoven ve spolupráci škol a zaměstn? A2 Je třeba rozvíjet spolupráci mezi školami a zaměstnavateli? A3 Je třeba tuto spolupráci systematicky podporovat?

Koncepční skupina, šetření 2007 Zastáváte názor, že zástupci zaměstnavatelské sféry/odborníci z praxe by se měli aktivně účastnit závěrečné zkoušky jako členové zkušební komise?Domníváte se, že pro účast odborníka z praxe u závěrečné zkoušky jsou vytvořeny vhodné podmínky?Myslíte si, že zástupci zaměstnavatelské sféry jsou pro svoji účast u závěrečné zkoušky dostatečně vhodně motivováni? B1 Měli by se zaměstnavatelé aktivně účastnit ZZ? B2 Jsou vytvořeny vhodné podmínky pro účast zaměstnavatelů u ZZ? B3 Jsou zaměstnavatelé dostatečně motivováni k účasti u ZZ?

Příprava jednotných zadání 41 zadání v roce 2006/07 70 zadání v roce 2007/08 Zadání vytvářena ve vazbě na stávající učební dokumenty Nutno inovovat z hlediska vazeb na RVP a kvalifikace (NSK) Připravit JZZZ pro obory kategorie E JZZZ - ověřuje vědomosti a dovednosti tvořící základ oboru (stanovenou v učebních dokumentech a realizovanou ve škole na pracovištích praktického vyučování) - ověřuje odborné kompetence stanovené odborníky z praxe (zaměstnavateli) v kvalifikačním standardu - ověřuje tzv. klíčové kompetence - řešení problémů, práce s informacemi, kompetence k pracovnímu uplatnění (prostřednictvím SOP a podotázek ze světa práce v ústní zkoušce) Jednotná zadání vytvořená odborníky ze škol, z praxe a z NÚOV se ověřují na pilotních školách a posuzují odborníky z praxe. V dalším roce se upravují, aby témata, úlohy byly: - bez chyb v odborné terminologii, technických výkresech… - byly srozumitelně formulované - aby jejich náročnost byla přiměřená - aby odpovídaly současné praxi v oboru - aby obsahovaly aktualizované úkoly …….

Pilotní ověřování 2006/07 200 škol 530 školoborů Nerealizováno na 50 % škol - kat. H a 100 % škol – kat. E

Implementace nové závěrečné zkoušky do systému odborného vzdělávání ČR NZZ - Cíl projektu Implementace nové závěrečné zkoušky do systému odborného vzdělávání ČR Tj. realizovat závěrečné zkoušky podle JZZZ na každé škole v ČR

Co je třeba udělat Vytvořit podmínky pro práci expertních týmů pro tvorbu zadání Zajistit participaci zástupců zaměstnavatelské sféry Analyzovat vytvořená zadání kategorie H Inovovat je ve vazbě na RVP a kvalifikace Připravit jednotná zadání kategorie E Ověřit jejich realizaci Průběžně vyhodnocovat realizaci ve školách

Zajišťovat provoz a správu banky úloh. jednotných Zajišťovat provoz a správu banky úloh jednotných zadání a jejich editaci Každé škole umožnit práci s jednotným zadáním Poskytovat metodickou podporu a vzdělávání Ověřit nosnost koncepce při celoplošné realizaci NZZ na všech školách v ČR Vytvořit formální pravidla, včetně legislativního ukotvení NZZ Podporovat výměnu zkušeností a informovanost odborníků a široké veřejnosti

Aktivita1 Příprava jednotných zadání 30,5 % (školy, odborníci z praxe) Práce expertních týmů pro tvorbu JZZZ (školy,odborníci z praxe, NÚOV) Vypořádání připomínek ze škol Analýza 70 JZZZ kategorie H – jejich inovace a aktualizace Tvorba a ověřování JZZZ kategorie E Vazba zadání na RVP a kvalifikace 1.1 Ustanovení (aktualizace) expert. týmů 1.2 Vypořádávání připomínek ze škol 1.3 Práce s JZZZ pro obory H (70) 1.4 Tvorba JZZZ pro obory E (26) 1.5 Jednání expertních týmů

Aktivita 2 Vytvoření a provoz informačního systému 17 % (dodavatel, experti ICT) Banka úloh jednotných zadání Nastavení autorizovaného přístupu Metodická podpora škol, jak pracovat se systémem Sběr a vyhodnocení statistických údajů o JZZZ Sběr a vyhodnocení informací o nosnosti koncepce nové závěrečné zkoušky Podpora vzdělávacích aktivit Diskusní fórum 2.1. Převzetí modulů z AIS vytvořeného v Kvalitě I 2.2. Úprava datového modelu JZZZ podle připomínek 2.3. Rozšířování možností editoru JZZZ (aut.vyhodnocování testů) 2.4.  Podpora grafických zadání 2.5.  Příprava aplikace modulů pro celoplošné využití 2.6. Zavedení bezpečnostních pravidel pro správu dat 2.7. Aktualizace systému pro sběr dat o nosnosti JZZZ 2.8. Tvorba demoverzí částí JZZZ – podkladů pro e-learning. 2.9. Tvorba banky úloh jednotných zadání podle návrhu z AIS 2.10. Postupné naplňování již vytvořených úloh do banky 2.11. Podpora katalogizace úloh – určení hodnotících kritérií 2.12. Správa a aktualuzace banky úloh i celých JZZZ 2.13. Automatické generování částí JZZZ jako podklad pro editory 2.14. Vytvoření interaktivních prvků portálu(podpora komunikace)

Aktivita 3 Plošná realizace ve školách 19 % (školy, metodici) JZZZ kat. H 2008/09 až 2012/13 do všech šk. JZZZ kat. E 2009/10 až 2011/12 – ověřování 2012/13 – do všech škol Ověřování nosnosti koncepce NZZ – vyhodnocení informací ze škol, od zaměstnavatelů, soc. partnerů Formální pravidla (včetně legislativních) – pro práci tvůrců JZZZ, participaci zaměstnavatelů, realizátory NZZ ve škole 3.1 Realizace JZZZ na školách (monitoring) 3.2 Vyhodnocování připomínek škol 3.3 Návrh metodiky tvorby JZZZ 3.4 Návrh koncepce NZZ (legislativní zakotvení)-dotazníkové šetření

Aktivita 4 Vzdělávací aktivity 23 % (školy, lektoři) Vzdělávání pro tvůrce jednotných zadání (školy, odborníci z praxe) Vzdělávání pro vyučující – podle JZZZ (oboru vzdělání) E-lerningové vzdělávání 4.1 Návrh programu vzdělávání 4.2 Realizace vzdělávacích akcí 4.3 E-lerning + Nájem, provoz e-lerningového systému

Aktivita 5 Řízení pojektu a publicita 10,5 % (manžeři projektu, dodavatel PR) Koordinace práce expertních týmů Koordinace vztahů se SŠ a soc. partnery Správa informačního systému Organizace vzdělávacích aktivit Finanční řízení Publicita projektu 5.1 Výběrová řízení dodavatelů 5.2 Monitorovací zprávy čtvrtletní 5.3 Výroční zpráva 5.4 "Vypořádání projektu" 5.5 Jednání Řídícího výboru čtvrtletní 5.6 Konference 5.7 Porady manažerů projektu týdenní 5.8 Grafická podoba projktu 5.9 PR akce

Přidaná hodnota projektu Zkvalitnění závěrečné zkoušky - sjednocenost obsahu ZZ v oboru, mezi školami - přiblížení potřebám praxe - vyšší transparentnost Zvýšení participace zaměstnavatelů na počátečním odborném vzdělávání Zvýšení prestiže závěrečné zkoušky, vyšší motivace žáků

Stanovisko Czesha a Sdružení učňovských zařízení Navrhovaný projekt na ověřování a zavádění nového systému jednotné závěrečné zkoušky v letech 2008 -2013 považujeme za vhodný, nutný a potřebný, současně však požadujeme v něm provést některé úpravy podle dále uvedených připomínek. Mgr. Petr Lacina, 14. 12. 2007

Stanovisko Hospodářské komory ČR HK ČR považuje téma i řešení projektu za systémové a přínosné. Ve spojení s kurikulární reformou je naprosto nezbytné standardizovat některé prvky závěrečné zkoušky pro lepší transparentnost výstupů. Bc. Vladimír Šiška, tajemník úřadu HK ČR 14. 2. 2008

Dana Kočková dana.kockova@nuov.cz Libor Berný libor.berny@nuov.cz Děkujeme za pozornost Dana Kočková dana.kockova@nuov.cz Libor Berný libor.berny@nuov.cz V zemích EU probíhají procesy pro: Zajištění srovnatelné kvality odborného vzdělávání Zajištění transparentnosti OVP Uznávání dosažených kvalifikací Zákon o ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání (179/2006 Sb.)