Opylení a oplození u rostlin

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Semenné rostliny 4. ročník
Advertisements

Rozmnožování rostlin Opylení, oplození
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.16 Anotace: Prezentace podle obrázků seznamuje se stavbou květu a květenství, vysvětluje mechanismus opylení, oplození. Vzdělávací.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Opylení a oplození rostlin
Rozmnožování rostlin Opylení
BiO Kategorie C,D 2014/15.
VYŠŠÍ ROSTLINY III. – jejich znaky krytosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII. Vzdělávací.
PLOD.
Fylogeneze rozmnožování vyšších rostlin
Stavba rostlinného těla
Rozmnožování rostlin Mgr. Helena Roubalová
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
AUTOR: Ing. Helena Zapletalová
R O S T L I N Y N A H O S E M E N N É J E H L I Č N A N Y.
Květy a plody rostlin Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.20
PROČ ROSTLINA KVETE Při opylení je pylové zrno přeneseno u nahosemenných rostlin na nahé vajíčko nebo u krytosemenných rostlin na bliznu pestíku. Květy.
SEMENNÉ ROSTLINY.
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY Přírodopis VI..
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
KVĚT rostlinný orgán, sloužící k ……………………………………….
Květ a květenství autor: David Hainall.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
14.1 Květ, plod, semena plody květy semena
ROZMNOŽOVÁNÍ ROSTLIN Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_BIO_591.
OPYLENÍ a OPLOZENÍ VY_52_INOVACE_B1 – 20 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ROSTLINNÉ ORGÁNY 1.VEGETATIVNÍ KO Ř EN STONEK LIST 2.GENERATIVNÍ KV Ě T SEMENO PLOD PRÝT VY_32_INOVACE_Bi1r0115 Mgr. Jan Marek.
KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY (Magnoliophyta)
KVĚTENSTVÍ.
JSOU TO: DŘEVINY A BYLINY.
Člověk a jeho svět 4. ročník
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII. Vzdělávací.
Riskuj Botanika vypracovala Mgr. Monika Štrejbarová.
Základní škola Kpt. Jasioka, Havířov-Pr. Suchá Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ČÁSTI ROSTLIN Autor: Mgr. Irena Tomicová Výukový materiál zpracován.
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Pohlavní rozmnožování rostlin 2. část – semenné rostliny Číslo vzdělávacího materiálu:
orgán kvetoucích semenných rostlin soubor přeměněných listů přisedajících na stonek vyrůstá z květního lůžka některé nápadné, jiné sotva vidíme.
Opylení a oplození Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Člověk a jeho svět, 2 Název školy, adresa:
Pohlavní orgány Květ a květenství
Magda Karhánková Cvičení z biologie oktáva
  ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
zpracovaný v rámci projektu
Nahosemenné rostliny I
KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY
zpracovaný v rámci projektu
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Ekosystém pole Savci Přírodověda 4. ročník
Semenné rostliny Spermatophyta.
Název prezentace (DUMu):
VY_52_INOVACE_23_ Stavba těla semenných rostlin
Opylení a oplození.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
generativní rostlinné orgány
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Výukový materiál VY_52_INOVACE_18_VČELA MEDONOSNÁ
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
AUTOR: Lenka Hrnčířová
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_103_ Plody dužnaté
  ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Rostliny Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky, stavbou a dělením rostlin.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Rozmnožování a chov ryb
Rozmnožování rostlin Obr.1.
Transkript prezentace:

Opylení a oplození u rostlin

1.) Opylení = přenesení pylového zrnka z tyčinek na bliznu pestíku

Rostliny Větrosprašné - jsou opylené větrem Hmyzosprašné -jsou opylené hmyzem a dalšími živočichy

Rostliny Samosprašné -jsou opylené vlastním pylem Cizosprašné -jsou opylené pylem jiné rostliny (většina rostlin)

2.) Oplození = splynutí samčí a samičí pohlavní buňky

Po oplození Z vajíčka v semeníku vzniká SEMENO Z vaječných obalů vzniká OSEMENÍ Ze semeníku vzniká PLOD Ze stěn semeníku vzniká OPLODÍ

Stavba semene