Šablona VY_52_INOVACE_Z.6.7-2.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Advertisements

VY_32_INOVACE_19 - SLUNEČNÍ SOUSTAVA
Sluneční soustava.
Škola1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko AutorMgr. Ilona Šindelářová, ČísloVY_52_INOVACE_171 NázevSlunce Téma hodinySlunce.
Proč hvězdy svítí ? Michaela Kožinová 2006/2007 IX.B.
Vesmír Vznik Vesmíru a Země: 15 miliard – vznik Vesmíru Velkým třeskem
Zpracovali : Martin Nguyen : David Podzemný. Slunce vzniklo asi p ř ed 4,6 miliardami let a bude svítit ješt ě p ř ibli ž n ě 7 miliard let. Stejn ě jako.
Země ve vesmíru.
Registrační číslo projektu
Sluneční energie.
Rozptyl světla Rayleighův rozptyl Miroslav Blabla 9.A.
Slunce je hvězda, která je Zemi nejblíže…
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 6.
SLUNCE zdroj světla a tepla pro Zemi (jedna z podmínek života)
PLANETA ZEMĚ.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Slunce Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.11
VESMÍR Obrázek: A: Rawastrodata Zeměpis 6.třídy.
Země Měsíc Slunce Sluneční soustava
Informační technologie-prezentace
VESMÍR.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
SLUNEČNÍ SOUSTAVA.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_803_5TR_PRV Autor: Mgr. Jana Stolá 1.
Název : Sluneční soustava Oblast : Zeměpis 6. . ročník
Autor: Mgr. Martina Vaculová
VY_32_INOVACE_11_BĚLKOVICE-LAŠŤANY_Př-4. ročník
Vesmír a sluneční soustava
Nela Bártová Opava,2010 Březen
Tvar, velikost a pohyby Země
Vesmír a hvězdy Vesmír Soubor všech kosmických těles
Slunce vzniklo asi před 4,6 miliardami let a bude svítit ještě přibližně 7 miliard let. Stejně jako všechny hvězdy hlavní posloupnosti i Slunce.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Autor: Mgr. Libor Sovadina
Galaxie Mléčná dráha.
Země ve vesmíru Filip Bordovský.
Sluneční soustava.
Velký Vesmír Nejnovější informace o vesmíru 2007.
Autor: Mgr. Martina Vaculová
Anotace Čtení s porozuměním, schopnost vyhledávat informace z vnějších zdrojů a doplnit tak učební látku Autor Dagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Jolana Navrátilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09_Sluneční soustava TÉMATICKÝ.
Sluneční soustava. Struktura prezentace úvod otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Sluneční soustava planety kontrolní otázky Merkur Jupiter Venuše Saturn Země Uran Mars Neptun.
Sesterská planeta Země Zuzana Prášilová Lucie Ulehlová Matěj Plevák1.a.
Sluneční soustava. Sluneční soustava (podle Pravidel českého pravopisu psáno s malým s, tedy sluneční soustava) je planetární systém hvězdy známé pod.
Název školy:ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:Eduard Šram Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název:VY_32_INOVACE_V.NP13 Vytvořeno:
VY_52_INOVACE_Z Šablona. Anotace : žák získá nové informace o vesmíru Autor: Mgr. Hana Hilscherová Jazyk: Čeština Očekávaný výstup :zhodnotí postavení.
Jméno autora výukového materiáluSoňa Maruničová Datum (období, ve kterém byl vytvořen)11/2011 Ročník, pro který je výukový materiál určen5. ročník Vzdělávací.
Hvězdy I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Slunce Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Přírodopis – Vesmír Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k učivu o vesmíru. Jsou zde uvedené základní vlastnosti planet sluneční soustavy včetně.
Šablona VY_52_INOVACE_Z
VY_32_INOVACE_10_32_SLUNCE – ZDROJ SVĚTLA A TEPLA
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
Základy astronomie, Slunce
Prezentace – výklad učiva
Šablona VY_52_INOVACE_Z
EU peníze školám Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96, příspěvková organizace Označení: VY_32_INOVACE_231_PR5 Předmět: Přírodověda.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
VY_52_INOVACE_Z Šablona.
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
VY_32_INOVACE_11_32_SLUNCE – DALŠÍ VESMÍRNÁ TĚLESA
Planety sluneční soustavy. Sluneční soustava Sluneční soustava je planetární systém hvězdy známé jako Slunce. Tvoří jej především 8 planet, 5 trpasličích.
SLUNCE.
Sluneční soustava.
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2 Název výstupu: Slunce.
Transkript prezentace:

Šablona VY_52_INOVACE_Z.6.7-2

Anotace : žák získá nové informace o Slunci Autor: Mgr. Hana Hilscherová Jazyk: Čeština Očekávaný výstup :zhodnotí postavení Země ve vesmíru a srovnává podstatné vlastnosti Země s ostatními tělesy sluneční soustavy Klíčová slova : Země, planety,Slunce Druh učebního materiálu: prezentace Druh interaktivity: výklad Cílová skupina: Žák Stupeň a typ vzdělávání : základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina: 12 - 15 let Celková velikost: 2408 kB

Slunce je hvězda Obíhá okolo středu Mléčné dráhy Oběh trvá přibližně 226 milionů let Tvoří centrum sluneční soustavy Hmotnost Slunce je asi 330 000 krát větší než hmotnost Země Slunce je koule žhavého plazmatu, neustále produkuje ohromné množství energie Slunce je staré přibližně 4,6 miliard let Bude svítit ještě asi 5 až 7 miliard let

Obr.1

Význam Světlo dosáhne povrchu Země za 8 minut a 19 sekund Slunce je hvězda nejbližší k Zemi, jejíž povrch zásobuje teplem a světlem Světlo dosáhne povrchu Země za 8 minut a 19 sekund Energie slunečního záření pohání téměř všechny procesy, které na Zemi probíhají Je na něm závislé podnebí, změny počasí i teploty, Pomáhá udržet na zemském povrchu vodu v kapalném skupenství je klíčovým faktorem pro fotosyntézu rostlin umožňuje živočichům vidět Zemská atmosféra propouští jen část spektra slunečního záření - všechny složky viditelného spektra, část ultrafialového, infračerveného a radiového záření Ultrafialové záření podněcuje tvorbu vitaminu D vznikajícího v lidské kůži

Slunce bylo ve starověku v mnoha kulturách uctíváno jako božstvo V antickém Řecku byl bohem Slunce Helios, který cestoval každý den po obloze ve svém zlatém voze Ve starověkém Římě se nazýval Sol ve starověkém Egyptě pak Ré, Ra či Amon V astrologii je Slunce symbolem vitality a zdraví Většina kultur považovala Slunce za symbol života a znovuzrození, což bylo spojeno s jeho pravidelným objevováním se na obloze každé ráno První písemné zmínky o pozorování Slunce pocházejí z období 2000 let př. n. l. ze starověké Číny V roce 762 př. n. l. bylo pozorováno první zatmění Slunce v Asýrii, o kterém se dochovaly písemné zmínky v podobě hliněné destičky psané klínovým písmem

Obr.2 Slunce je jedním z nejstarších náboženských motivů a předmětem uctívání

Obr.3 – sluneční skvrna

Obr.4

Barva Barva ze Země se značně mění v průběhu dne a v závislosti na stavu atmosféry Slunce je viděno ze Země jako červené jen při svém východu a západu Tedy tehdy, kdy je nízko nad obzorem a sluneční světlo na Zemi dorazí až poté, co vykonalo dlouhou cestu nižší a hustší vrstvou atmosféry. Molekuly vzduchu absorbují kratší vlnové délky světla (modré světlo), takže pozorovateli zůstane převážně červená. Při východu a západu se může Slunce zdát šišaté či velmi velké, což je také způsobeno tím, že světlo urazí dlouhou dráhu hustší atmosférou, čímž je zkreslen jeho tvar. Naopak je-li Slunce kolem poledne vysoko nad obzorem, jeví se barva oblohy jako modrá, protože sluneční světlo urazí nejkratší vzdálenost atmosférou

Sluneční soustava tvoří především 8 planet, 5 trpasličích planet, přes 150 měsíců planet A další menší tělesa jako planetky, komety, meteoroidy apod. Obr.5

Mléčná dráha Anglicky Milky Wai je stříbrný pás táhnoucí se celou oblohou, jehož svit způsobuje množství hvězd nebo : malá část Galaxie pozorovatelná ze Země Mléčnou dráhu lze pozorovat za jasných nocí je kromě hvězd tvořena i temným mezihvězdným plynem či prachem Obr.6

Obr.7

Použité zdroje: Obr.1: http://rsd.gsfc.nasa.gov/rsd/images/yohkoh.html Obr.2: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Aten_disk.jpg Obr.3: http://www.nasa.gov/mission_pages/solar-b/solar_022.html Obr.4: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Il_Sole_(ita).jpg Obr.5:(http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Planets2006.jpg) Obr.6: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Perseid_and_Milky_Way.jpg Obr.7: http://xxxhappyblogxxx.blog.cz/0908/vesmir-obrazky