Kroužkovci Mají tělo z kroužků-článků Na článcích mají štětinky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kroužkovci Seznámit se s stavbou těla, pozorováním vyvodit znaky, které dokazují přizpůsobení se životu.
Advertisements

Kroužkovci. stejnoměrně článkované tělo (kroužky) na povrchu pokožka se štětinkami svaly (pohyb) výskyt: v zemi, sladká i slaná voda dělení: MNOHOŠTĚTINATCE.
Kroužkovci.
Kroužkovci.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Vlastimil Kopečný VYTVOŘENO: NÁZEV: VY_32_Přírodopis_12_Ryby,
PROCVIČUJÍCÍ A OPAKUJÍCÍ TEST - KROUŽKOVCI Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Jiří Mach.
TŘÍDA: PLAZI 1. Šupinatí( ještěři, hadi) 2. Želvy 3. Krokodýli.
Obojživelníci vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
EU peníze středním školám
Anotace Prezentace je určena k seznámení a procvičování učiva „Trávicí soustava“. Žák má možnost názorně vidět systém této soustavy. Funkce jednotlivých.
Rozhodčí řízení Přednáška 5-6 VŠFS Rozhodčí soudy /RS/ stálé rozhodčí instituce -rozhodčí soudy (RS) Zřízeny podle právních předpisů státu, kde.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
ŽAHAVCI CHARAKTERISTIKA -vodní živočichové -žijí převážně v mořích -žahavé bunky SLADKOVODNÍ: NEZMAR HNĚDÝ.
Přírodověda – 5. ročník, Půda
Ploštěnci – Plathelminthes 1
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
HYDROBOTANIKA Prezentace sinic, řas a makrofyt
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
než začnete prohlížet prezentaci ...
Řasy Jsou starobylé nižší rostliny Žijí ve vodě, ve vlhku
MĚKKÝŠI PLŽI, MLŽI, HLAVONOŽCI
Vytvořil: Mgr. Tomáš Kordula
Třída: OBOJŽIVELNÍCI Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
Kmen kroužkovci.
Svalová soustava - ploštěnci až měkkýši
BEZOBRATLÍ Tereza Skálová.
Ploštěnci 16. února 2014 VY_52_INOVACE_210208
BEZOBRATLÍ VY_32_INOVACE_06-57 Ročník: 3. Vzdělávací oblast:
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
HYDROBOTANIKA Prezentace sinic, řas a makrofyt
Výstup: VY_52_INOVACE_PŘ.7.01
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Kmen: Ostnokožci jen mořští od prvohor různý tvar těla
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_102_Prvoci
Nezmar a ploštěnka – pracovní list.
Vzdušnicovci.
Kmen: MĚKKÝŠI ŽIVOČICHOVÉ S MĚKKÝM TĚLEM
Obojživelníci Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 7. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se stavbou a základním systémem obojživelníků. Materiál je.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela
Přírodopis – 7.ročník Obojživelníci - žáby VY_32_INOVACE_
DIDAKTICKÁ HRA PRO 6. ROČNÍK
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Rostliny Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky, stavbou a dělením rostlin.
Prvoci – jednobuněční živočichové
4.Třída: Obojživelníci.
NÁZEV ŠKOLY : ZŠ a MŠ Blatnice pod Sv. Ant.
Pedosféra = půdní obal země.
Sada:Přírodopis,2. stupeň Autor: Mgr. Zbyněk Němec
Trávicí soustava.
Základní skupiny živočichů
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
SOUSTAVA ROZMNOŽOVACÍ
Třída: PTÁCI.
Abiotický faktor voda.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Dolní Benešov, přísp. organ.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název školy Autor: Název: Téma: Číslo projektu: ZŠ a MŠ Březno
VY_52_INOVACE_57_Vodní mnohobuněčné organizmy- učební text
Rozmnožování a chov ryb
MNOHOBUNĚČNÍ ŽIVOČICHOVÉ
Obojživelníci.
11 Kód materiálu: VY_32_INOVACE_15_KROUZKOVCI Název materiálu:
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Nadtřída: ČELISTNATCI
Třída:Hmyz nejpočetnější třída živočichů na Zemi souš i voda
Kmen: Členovci nejpočetnější skupina článkované tělo a končetiny
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Transkript prezentace:

Kroužkovci Mají tělo z kroužků-článků Na článcích mají štětinky Žijí ve vlhku a ve vodě Dělíme je na : 1.) mnohoštětinatce 2.) opaskovce

Mnohoštětinatci Žijí v mořích Mají svazečky štětin Dýchají žábrami Jsou odděleného pohlaví Nereidka hnědá

Palolo zelený Afroditka plstnatá

Opaskovci-žížala obecná V přední části těla má opasek-ten vytváří slizový obal na oplozená vajíčka Dýchá celým povrchem těla Trávicí trubice má ústní a řítní otvor CS uzavřená NS žebříčkovitá Nálevkovité vylučovací orgány ve článcích

Je hermafrodit Vývin přímý

Význam žížal v přírodě: Účastní se tvorby humusu (nejúrodnější části půdy) Provzdušňují půdu Jsou součásti potravních vztahů