Historie motorŮ
Základní info Tepelný motor převádí tepelnou energii získanou z paliva na mechanickou práci. Motory se dělí podle spalování na dvě historické éry. Nejdříve byly motory s vnějším spalováním, kde k zahřívání látky docházelo mimo pracovní válec a jako palivo bylo možné použít cokoliv s dostatečnou výhřevností. V této etapě figuroval parní stroj , který rychle našel použití v dopravě i průmyslu. První pístový motor navrhl roku 1794 Angličan Street. Ve válci tohoto motoru se měli spalovat páry terpentýnového oleje smíšeného se vzduchem a po zapálení vnějším teplem měli působit přímo na píst. Ani tato myšlenka nebyla prakticky uskutečněna, zejména pro nedostatek vhodných paliv. Teprve použití svítiplynu pro osvětlování poskytlo vhodné motorové palivo, vývoj skutečně fungujícího spalovacího motoru však trval ještě téměř 70 let. Po vzoru úspěšně stavěných parních strojů postavil roku 1860 Francouz Lenoir motor na svítiplyn, který vcelku dobře uplatnil i při praktickém použití. Byl to ležatý dvojčinný motor se šoupátkovým rozvodem.
OBRÁZKY .
KONEC