Analýza hodnot zákazníka

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
CRM a konkurenceschopnost vybraných firem Jan Němeček Univerzita Hradec Králové.
Advertisements

Tvorba cen v maloobchodě
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Konkurenční.
Cena v pojetí marketingu
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Výrobek a jeho životní cyklus
Marketing v pojišťovnictví února 2007 E :00 – 15:30.
MARKETING FINANČNÍCH SLUŽEB E :00 – 13:30.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_20.
A) Determinanty nabídky
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové řízení Ročník / obor studia:III.
úvod pojetí a obsah marketingu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_06.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Tržní cílení – hodnocení tržních segmentů
Marketing v pojišťovnictví února 2007 E :45 – 17:15 hod.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
8. Marketing.
Přednáška č. 5 Identifikace klíčových faktorů ovlivňujících výkonnost podniku.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
Likvidace obchodní společnosti 1 Hradec Králové Datum CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Strategie cenové tvorby 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 8: Finanční řízení MSP.
Ing. Veronika Dostálková MBA SAMOSTATNÉ OPAKOVÁNÍ Podnik a podnikání 3. ročník Srpen 2012.
Teorie komunikace 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Marketingový systém řízení KontrolaRealizacePlánování.
Životopis 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Cenová politika 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Zaměstnanci v podniku 1 Hradec Králové Datum CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Práva duševního vlastnictví 1 Hradec Králové Datum CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Přeměny obchodních společností 1 Hradec Králové Datum CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
BOZP 1 Hradec Králové Datum CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
MARKETING Přednáška P
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Rozdíly mezi různým podniky právnických osob
Životní cyklus výrobku
Pracovní podmínky žen a mladistvých
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
4 způsoby jak zvítězit v konkurenčním boji
Tvorba marketingového mixu
Portfolio analýza Model GE
Uzavírání smluv CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Výrobní faktory CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Nezaměstnanost CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Oběžný majetek CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Výrobní činnost CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
Náklady CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Veřejná obchodní společnost
Podnikání a jeho právní formy
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Statky a služby CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
MARKETING Přednáška P
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Analýza hodnot zákazníka CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, 500 03 Hradec Králové Analýza hodnot zákazníka Hradec Králové 20. 4. 2013

Tento učební materiál vznikl za podpory OPVK 1.5 Název školy CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Číslo projektu CZ 1.07/1.5.00/34.0314 Název projektu Moderní škola Číslo DUM CSA_OPVK15_056 Předmět Marketing Tematický celek Marketingové nástroje Název materiálu Analýza hodnot zákazníka Autor Ing. Iva Kovaříková Datum ověření, třída 20. 5. 2013, 3. A Časová dotace 25 min Pomůcky PC, dataprojektor, flashdisk Vzdělávací cíl Pochopení významu zákazníka jako podstaty veškerého marketingového snažení firmy.

ANALÝZA HODNOT ZÁKAZNÍKA = KLÍČ K VÝHODĚ V SOUTĚŽENÍ

CÍLEM TÉTO ANALÝZY JE ZJISTIT, CO POŽADUJÍ ZÁKAZNÍCÍ NA CÍLOVÉM TRHU A JAKÉ JE JEJICH MÍNĚNÍ O ÚROVNI KONKRÉTNÍCH NABÍDEK

Analýza má tyto části: 1) Identifikovat hlavní vlastnosti, kterých si zákazník cení. 2) Určit kvantitativní důležitost jednotlivých vlastností 3) Zjistit postavení firmy a konkurence v požadovaných vlastnostech výrobků a služeb. 4) Zjistit, jak zákazníci hodnotí firmu v daných vlastnostech 5) Sledovat hodnocení zákazníků průběžně

1) Identifikace hlavní vlastnosti, kterých si zákazník cení - Různí zákazníci budou mít různé požadavky. - Jestliže je výčet příliš dlouhý, lze z něj vyloučit faktory s malou četností.

2) Určení kvantitativní důležitosti jednotlivých vlastností - Jestliže se zákazníci ve svých hodnoceních příliš liší, je třeba je rozdělit do skupiny

3) Zjištění postavení firmy a konkurence v požadovaných vlastnostech výrobků a služeb . Pro firmu je špatné zjistí-li: 1)Pokud firma dosahuje vysoké hodnocení u vlastnosti, které zákazníci nepřikládají význam=OVERKILL 2) Pokud firma dosahuje nízké hodnocení u důležité vlastnosti=UNDERKILL

4) Hodnocení vybraných vlastností firmy zákazníkem Jestliže firma předčí své konkurenty v hlavních vlastnostech, skýtá ji to možnost buď zvýšit ceny a tím zvýšit zisk, nebo ceny uchovat a zvýšit svůj podíl na trhu. Pokud se zjistí nějaké nedostatky, tak náprava si vyžádá nové investice, ty mohou mít dvojí podobu: 1) Jestliže výkony jsou špatné, je třeba dosáhnout zlepšení 2) Jestliže však je skutečná úroveň dané vlastnosti rovnocenná s konkurencí, ale je zákazníky nedoceněna, je třeba zlepšit komunikaci se zákazníkem

5) Sledování hodnocení zákazníků průběžně Nové technologie, nové ekonomické podmínky vyžadují nové hodnocení zákazníků Je nezbytné periodicky opakovat analýzu zákazníkova žebříčku. Společnost, která žije v domnění, že zákazníkovo hodnocení je stálé, si zahrává s nebezpečím a na trhu se dlouho neudrží

Konkurence Konkurence snižuje antitrustové riziko Zvyšuje celkovou poptávku Vede k diferenciaci Poskytuje NÁKLADOVOU STŘÍŠKU méně efektivním výrobcům Podílí se na nákladech na rozvoj trhu a prověřuje novou technologii Zvětšuje podnikatelskou sílu proti odborům a regulátorům Může sloužit méně atraktivním skupinám trhu

Použité zdroje: 1. KOTLER, Philip. Marketing management: analýza, plánování, realizace a kontrola. 1. vyd. v čes. jazyce. Praha: Victoria Publishing, 1992, 789 s. ISBN 80-856-0508-2.