T-expedice a kurzy NVD Mgr. Pavel Rušar.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dominika Kalasová, Karel Kolář Talnet, Praha Veletrh nápadů učitelů fyziky , Hradec Králové.
Advertisements

Konference „Inovace a technologický transfer – výzva a příležitost pro Ústecký kraj“ 20. května května 2014, Ústí nad Labem
Ludvík Eger, FEK ZČU v Plzni
Výzkumný záměr Kontrolní den prosinec 2006 Vedoucí řešitel projektu: PhDr. Milada Švecová Projekt č.
Představení projektu: ROZVOJ West Bohemia – rozvoj partnerství v územní působnosti Ústeckého, Plzeňského a Karlovarského kraje 2. Expertní workshop k projektu.
ECVET v Programu celoživotního učení
Obce sobě Podpora meziobecní spolupráce Projekt Svazu měst a obcí ČR.
Nové přístupy k využití ict ve výuce přírodovědných předmětů na základních školách CZ.1.07/1.1.07/
Obce sobě Podpora meziobecní spolupráce Projekt Svazu měst a obcí ČR Setkání starostů Středočeského kraje, Poděbrady
Ústav pedagogických věd FF MU
Základní škola, Brno, Štolcova 16
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Rozvoj výzkumu a vývoje na Ekonomické fakultě JU CZ.1.07/2.3.00/
Zapojení Pedagogické fakulty MU do činnosti Evropské agentury pro podporu speciálního vzdělávání Transformační a rozvojové programy na rok 2005.
Vedlejší specializace MARKETING (3MK)
Výzkum (pedagogického zhodnocení) volného času
Metodologie historického výzkumu volného času
Pedagogické kompetence 6. října 2014 Caroline Kearney vedoucí manažerka projektů & analytička vzdělávání.
„RESTART ŠKOLNÍCH METODIKŮ“. Aktuální situace Koncepce státu  ICT koordinátor  Enviromentalista  Koordinátor ŠVP Kariérní řád.
PŘÍPRAVA GRANTOVÉHO PROJEKTU prof. RNDr. Jiří Patočka, DrSc.
Efektivní transfer technologií základní informace o projektu Národní dialog – © 2010 EF-TRANS.
Regionální aspekty uvedené v národní politice. Regionální aspekty systému VaV posilování role regionální spolupráce VŠ v oblasti socioekonomického rozvoje.
Konference projektu APSYS Propojení vědy, výzkumu, vzdělávání a podnikové praxe Propojení vědy, výzkumu, vzdělávání a podnikové praxe ODBORNÁ JAZYKOVÁ.
STARÉ SPLAVY, BŘEZEN 2012 P O D P O R A T A L E N T O V A N Ý C H S T U D E N T Ů A Ž Á K Ů ( Absolventi gymnázií – potenciál pro rozvoj vědy )
Prezentace Centra MU pro klinicky orientovaný výzkum kvality života (CEQOL) Marek Blatný PSU AV ČR & PSU FF MU Tomáš Kepák KDO FN Brno & LF MU Brno, 21.
Práce s nadanými Vojtěch Tutr Talentcentrum NIDV.
Vysoké školy a Národní politika výzkumu a vývoje a její realizace Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
VEŘEJNÁ EKONOMIKA A SPRÁVA
ICT VE ŠKOLE LIDSKÉ ZDROJE listopad 2006 (c) Radek Maca.
Badatelské mimoškolní aktivity jako příležitost k identifikaci a rozvoji nadání i obohacení výuky Vojtěch Tutr.
Vzdělávací moduly  systém prakticky zaměřeného vzdělávání  postihuje široké spektrum dovedností potřebných k úspěšnému předkládání a řízení projektů.
CZ / /0012 Zavedení nových technologií a postupů do praxe Milan Havel ČVUT, SZZPLS Milan Havel, tel
Hledisko kvality v přípravě učitelů Závěry z konference 21. – 22. dubna 2009 v Srní pořadatel: Pedagogická fakulta ZČU v Plzni ve spolupráci s Radou vysokých.
P. P Projekt z operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost z Evropského sociálního fondu. Příjemce dotace: Zdravotnické zařízení městské části Praha.
Role znalostí MANAGEMENTU A MARKETINGU v přípravě pracovníků pro řešení vědecko-výzkumných úkolů Doc. RNDr. Eva Grublová, CSc. Mgr. Daniela Navrátilová.
Technologické Inovační Centrum Akční plán RIS ZK – aktivity TIC Lenka Kostelníková Seminář „Inovace a technologie v rozvoji regionů“, Brno
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
Modernizace výuky praktických dovedností studentů FZV a LF UP v Olomouci doc. PhDr. Jana Marečková, Ph.D. a kol. Tento projekt je spolufinancován Evropským.
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DMPRA0509) Tutor: Mgr. Monika Všetulová Olomouc,
Základní informace o programu PS ESPON Území programu a rozpočet Programové území - 28 států EU + 4 partnerské státy - Švýcarsko, Norsko, Lichtenštejnsko.
ÚSTAV ZEMĚDĚLSKÉ EKONOMIKY A INFORMACÍ V Praze 6. května 2015.
Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: posílení profesních kompetencí absolventů Opera č ní program Rozvoj lidských zdroj ů Evropský sociální fond.
Postavení pedagogiky mezi vědami
K vývoji aktivit v organizaci výzkumu se zaměřením na hodnocení výsledků Odborná skupina Organizace výzkumu ČFS JČMF Akademické fórum XI – 11. březen 2010.
Mgr. Karla Hrbáčková Metodologie pedagogického výzkumu
PaedDr. Eva Schneiderová NIDV. * Články * Aktuality aktuálních zpráv Aktuality * O nadání a nadaných – 12 článků O nadání a nadaných * Představujeme.
Základní škola, Brno, Štolcova 16 Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Reg. číslo CZ.1.07/1.3.00/
Klinická hodnocení a farmakologie pro 3.tisíciletí – multimodální edukační platforma CZ.1.07/2.4.00/
Základní škola, Brno, Štolcova 16 Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Reg. číslo CZ.1.07/1.3.00/
Katedra sociální pedagogiky na Pedagogické fakultě MU Projekty zaměřené na zvyšování životních a profesních perspektiv sociálně znevýhodněných skupin.
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
KLÍČ Klíčové kompetence v počátečním vzdělávání Barbara Čechová Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
1 LETNÍ ŠKOLA MATERIÁLOVÉHO INŽENÝRSTVÍ – SUPMAT - Podpora vzdělávání pracovníků center pokročilých stavebních materiálů (CZ.1.07/2.3.00/ )
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
Česko-Norský výzkumný program výzva vyhlášení – zajištění podpisů – uzávěrka – :00 vyhlášení výsledků – 15.
Nad vědou v dějinách (I. a II.) Mgr. Pavel Rušar instruktor kurzu.
Autor: Linda Dufková Vedoucí práce: PhDr. Pavla Kovářová, Ph. D.
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
Šablony OP VVV a podpora nadání
Sdružený seminář SPN Talentcentrum NIDV
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Zkrácený název projektu: „Rozvoj kompetencí“
TTnet (Training of Trainers Network)
Expedice a já.
PEDAGOGICKÉ VEDENÍ STUDENTŮ Garant: Mgr. Anna Krátká, Ph.D
Polytechnické vzdělávání v praxi
Realizace potřeb regionálního školství pomocí šablon
Šablony pro SŠ a VOŠ výzva I
Science talent Ostrava
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Cíle, obsah a prostředky polytechnického vzdělávání
Transkript prezentace:

T-expedice a kurzy NVD Mgr. Pavel Rušar

Zkušenost dvojího typu Garant badatelsko-pedagogické aktivity na T- expedici TIS 2013. podat návrh výzkumu připravit projekt připravit online materiály a provést online přípravu přihlášených studentů zrealizovat výzkum, vytvořit poster napsat článek ve spolupráci s badateli-studenty (13-18 let) Koordinátor garantů při přípravě T-expedice MARTAGON 2014, asistent biologické sekce

b) Koordinátor garantů při přípravě T-expedice MARTAGON 2014, asistent biologické sekce základní myšlenka expedice MARTAGON – badatelé z expedice TIS/další studenti se posouvají do role garantů nutná příprava odborná, metodologická, sociální + podpora psychologa

VZDĚLÁVACÍ PROGRAM – obecné schéma PROSTŘEDEK (téma) – CÍL (připravenost na výzkum)

CÍL Připravenost garantů z řad studentů Talnetu na realizaci vlastní badatelské aktivity Tematická, oborová Vědecká, metodologická Realizace badatelské aktivity T-expedice Časové rozmezí – jeden rok!

PROSTŘEDEK Dějiny vědy s příbuznými obory Samotné dějiny vědy, objevy, chronologie, infrastruktura, instituce Metodologie vědy, pozorování, analýza Filozofie vědy Teorie vědy

Kurz NAD VĚDOU V DĚJINÁCH (NVD)

Úkoly 1 Úkoly 2 = PRVNÍ ROVINA KURZU

= DRUHÁ ROVINA KURZU Vytvoření badatelského záměru Úkoly 3 Úkoly 4 ti, co si ji zvolí = tzv. GARANTI tzn. student si výběrem úkolů volí první, druhou nebo i smíšenou „rovinu“ kurzu

dějiny vědy, znalost předmětu Úkoly 1, 2 infrastruktura vědy, instituce formulace vlastního výzkumu, využití znalostí metodologie vědy plynoucí z výkladu dějin vědy např. Aristotelovo pozorování, Baconova indukce Úkoly 3, 4 garantování aktivity badatelské sekce na expedici

dějiny vědy, znalost předmětu Úkoly 1, 2 infrastruktura vědy, instituce

formulace vlastního výzkumu, využití znalostí metodologie vědy Úkoly 3, 4 garantování aktivity badatelské sekce na expedici

Badatelský záměr Veroniky Deketové (14 let), ukázky:

Úkol 6.3, Vít Mužík (16 let), ukázky:

EXPEDICE Badatelský záměr A Badatelský záměr B Badatelský záměr C Badatelský záměr D Badatelský záměr E KOMISE TALNETU realizace výzkumu EXPEDICE Možnost pokračovat na vývoji pro další rok

T-expedice ONLINE PŘÍPRAVA REALIZACE BADATELSKÝCH ZÁMĚRŮ V PRAXI REALIZACE VE VÝZKUMNÝCH TÝMECH: Garant Expert Asistent Badatelé Výsledkem je odborný článek a jeho publikace

Základní principy kurzu a expedice: Výzkum plánují a vedou studenti, je to jejich kurz Instruktor není učitelem, jeho hlas je poradní Studenti si nehrají na vědu, ale dělají vědu Dělají vědu společně, pracují jako tým Sekce jsou propojené, roli hraje interdisciplinarita