T-expedice a kurzy NVD Mgr. Pavel Rušar
Zkušenost dvojího typu Garant badatelsko-pedagogické aktivity na T- expedici TIS 2013. podat návrh výzkumu připravit projekt připravit online materiály a provést online přípravu přihlášených studentů zrealizovat výzkum, vytvořit poster napsat článek ve spolupráci s badateli-studenty (13-18 let) Koordinátor garantů při přípravě T-expedice MARTAGON 2014, asistent biologické sekce
b) Koordinátor garantů při přípravě T-expedice MARTAGON 2014, asistent biologické sekce základní myšlenka expedice MARTAGON – badatelé z expedice TIS/další studenti se posouvají do role garantů nutná příprava odborná, metodologická, sociální + podpora psychologa
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM – obecné schéma PROSTŘEDEK (téma) – CÍL (připravenost na výzkum)
CÍL Připravenost garantů z řad studentů Talnetu na realizaci vlastní badatelské aktivity Tematická, oborová Vědecká, metodologická Realizace badatelské aktivity T-expedice Časové rozmezí – jeden rok!
PROSTŘEDEK Dějiny vědy s příbuznými obory Samotné dějiny vědy, objevy, chronologie, infrastruktura, instituce Metodologie vědy, pozorování, analýza Filozofie vědy Teorie vědy
Kurz NAD VĚDOU V DĚJINÁCH (NVD)
Úkoly 1 Úkoly 2 = PRVNÍ ROVINA KURZU
= DRUHÁ ROVINA KURZU Vytvoření badatelského záměru Úkoly 3 Úkoly 4 ti, co si ji zvolí = tzv. GARANTI tzn. student si výběrem úkolů volí první, druhou nebo i smíšenou „rovinu“ kurzu
dějiny vědy, znalost předmětu Úkoly 1, 2 infrastruktura vědy, instituce formulace vlastního výzkumu, využití znalostí metodologie vědy plynoucí z výkladu dějin vědy např. Aristotelovo pozorování, Baconova indukce Úkoly 3, 4 garantování aktivity badatelské sekce na expedici
dějiny vědy, znalost předmětu Úkoly 1, 2 infrastruktura vědy, instituce
formulace vlastního výzkumu, využití znalostí metodologie vědy Úkoly 3, 4 garantování aktivity badatelské sekce na expedici
Badatelský záměr Veroniky Deketové (14 let), ukázky:
Úkol 6.3, Vít Mužík (16 let), ukázky:
EXPEDICE Badatelský záměr A Badatelský záměr B Badatelský záměr C Badatelský záměr D Badatelský záměr E KOMISE TALNETU realizace výzkumu EXPEDICE Možnost pokračovat na vývoji pro další rok
T-expedice ONLINE PŘÍPRAVA REALIZACE BADATELSKÝCH ZÁMĚRŮ V PRAXI REALIZACE VE VÝZKUMNÝCH TÝMECH: Garant Expert Asistent Badatelé Výsledkem je odborný článek a jeho publikace
Základní principy kurzu a expedice: Výzkum plánují a vedou studenti, je to jejich kurz Instruktor není učitelem, jeho hlas je poradní Studenti si nehrají na vědu, ale dělají vědu Dělají vědu společně, pracují jako tým Sekce jsou propojené, roli hraje interdisciplinarita