Moderní škola 2010 VY_32_INOVACE_E – Př4 – potravní vazby

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Advertisements

Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
ČLOVĚK A JEHO SVĚT 4. ročník Ing. Hana Adamcová Vytvořeno: 2011.
Přírodniny Víte, jak můžeme rozdělit přírodniny? Živé přírodniny Neživé přírodniny VzduchVodaPůda Nerosty a horniny Světlo a teplo ze Slunce Rostliny.
PROJEVY ŽIVOTA ŽIVOČICHŮ - TEST Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
ČLOVĚK A JEHO SVĚT 4. ročník Ing. Hana Adamcová Vytvořeno: 2011.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Já a můj svět PRO ROČNÍK:
ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVÝCH ORGANISMŮ Zpracovala : Mgr. Jana Richterová ICT Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR 1 Přírodopis 6. třída.
Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_52_INOVACE_468.
VY_32_INOVACE_08_32_NEOBNOVITELNÉ A OBNOVITELNÉ PŘÍRODNÍ ZDROJE
Přírodověda – 5. ročník, Půda
Živá příroda – houby Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
VY_32_Inovace_ Části rostlin Člověk a jeho svět 3. ročník
VY_32_INOVACE_20_PŘV_HOUBY NAŠICH LESŮ
Podstatná jména hromadná, pomnožná, látková
Řasy Jsou starobylé nižší rostliny Žijí ve vodě, ve vlhku
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_36_PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI - VZDUCH, PŮDA, TEPLO A SVĚTLO Autor: Mgr. Petra Kukuczková Předmět: Prvouka Třída: 3. ročník.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Energetické suroviny – ropa, zemní plyn
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ROSTLINY, ČÁSTI TĚLA - TEST
Průřezové téma - Enviromentální výchova Základní podmínky života – Půda I. Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
VY_52_INOVACE_51_Rybníky a rostliny- učební text
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny a živočichové.
AUTOR: Mgr. Václava Horniková
Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Zvole, okr. Praha - západ
Člověk a jeho svět 4. ročník
VY_32_INOVACE_18- hraboš polní Přírodověda - 4. ročník
Ekosystém pole Savci Přírodověda 4. ročník
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Př_04_Houby
Fotosyntéza.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
VY_32_INOVACE_09_ Přírodověda pro 4. ročník
VY_52_INOVACE_31_ Slunce ČLOVĚK A JEHO SVĚT 5. ročník
SPOLEČNÉ ZNAKY živočichů (výklad)
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
VY_52_INOVACE_11_ Rostliny v rybníku a okolí
Různé podmínky života na Zemi
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je
PŮDY – 2.ČÁST Název : VY_32_inovace_05- PŘ – PŮDY -2.ČÁST
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
TÉMA: Výrobky a přírodniny
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
VY_32_INOVACE_58_PRV_ 3 1) Jméno autora výukového materiálu (VM), škola: Miroslava Červená Základní škola a mateřská škola Skalsko, okres Mladá Boleslav.
Tématický celek : ROZMANITOST V PŘÍRODĚ II .
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
VY_52_INOVACE_07_ Hospodářská zvířata
ŠABLONA III/2 ŽIVOČICHOVÉ Mgr
PRV 3 – Neživá příroda Název školy Plavská škola Autor
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
DUM_009_ / VYDMUCHOV / ĎURIŠOVÁ/ ČLOVĚK A PŘÍRODA/2012
VY_52_INOVACE_24_ Dělení kvetoucích rostlin podle stonku
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
VY_32_ INOVACE_ 01_ PŘÍRODOVĚDA 5
Autor: Ludmila Bílková,2013
DRUHY ŽIVÝCH ORGANIZMŮ
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF
Růst a vývoj člověka VY_32_INOVACE_07
Člověk a jeho svět 3. ročník
Neživá příroda - vzduch
POTRAVNÍ VZTAHY ORGANISMŮ
VY_52_INOVACE_26_Jednobuněčné organizmy- rostliny- učební text
NEŽIVÁ PŘÍRODA Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu VY_12_INOVACE_01_32_Člověk a příroda.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Transkript prezentace:

Moderní škola 2010 VY_32_INOVACE_E 20-22 – Př4 – potravní vazby Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010 VY_32_INOVACE_E 20-22 – Př4 – potravní vazby

Potravní vazby rostlin, hub a živočichů V jednotlivých společenstvech jsou živé organizmy propojeny potravními vazbami.

Zelené rostliny využívají k růstu: 1. vodu - v ní přijímají živiny z půdy 2. vzduch – při výživě spotřebovávají oxid uhliči-tý (při dýchání spotřebují malé množství kyslíku) 3. světlo a teplo – pochází ze Slunce

Býložravci Živí se rostlinami.

Masožravci Živí se masem jiných živočichů.

Všežravci Živí se rostlinami i živočichy.

Některé organizmy Živí se tím, že odstraňují odumřelé rostliny a mrtvá těla živočichů.

Druhy rostlin, hub a živočichů Druh rostliny je např. sedmikráska obecná. Druh houby je např. hřib hnědý. Druh živočicha je např. veverka obecná. Každý druh je označen vždy dvěma slovy. Druhy trochu se lišící, mají první část názvu stejnou např. užovka hladká, užovka obojková.

Použité obrázky: [1] KOŠKOVÁ, S. [2] ŠTIKOVÁ, V.: Přírodověda 4. Brno, Nová škola, 2005. ISBN 80-7289-052-2