Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Advertisements

Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
EGYPT.
Neolit ve světě Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Neolit v Čechách Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Název školy: Základní škola Planá nad Lužnicí, okres Tábor Autor: Mgr
egypt V údolí Nilu,postupné vysychání Sahary
Starověký Egypt.
PŘÍRODNÍ PODMÍNKY, ZEMĚDĚLSTVÍ, ŘEMESLO A OBCHOD
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Egypt – historický vývoj
6. ročník Starověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Egypt – organizace státu a společnosti
Starověký EGYPT.
VY_32_INOVACE_3D.6.12 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Mezopotámie Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
6. ročník Starověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
VY_32_INOVACE_2D.6.08 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
VY_32_INOVACE_ZCR_629 Ročník:4. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Tematický okruh:Svět Téma:Afrika – pobřeží Středozemního moře Jméno autora:Mgr.
Dějepis Starověký Egypt 1.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Prezentace je určena pro žáky 9. ročníku praktické ZŠ k výuce zeměpisu. Prezentace na interaktivní tabuli Prezentace je určena pro získání a upevnění.
 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Komenského 589- příspěvková organizace  Autor: Mgr. Ludmila Šimonová  Datum:  Název:
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.3.1 Úvod do starověku (časové vymezení, hlavní rysy, periodizace)
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě VY_32_INOVACE_š03_s01_03.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
VY_32_INOVACE_213_Egypt Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Jiří Lux Datum/období: 22. října 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Pyramidy a zikkuraty. Pyramidy - jeden ze sedmi starověkých divů světa postaveny od 27. do 18.stol. př.n.l. přesný počet není znám vystavěné z cihel se.
Název školy: ZŠ Průhonice, Školní 191, příspěvková organizace
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Nejstarší civilizace. Kořeny evropské kultury.
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_05 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /
Stará, Střední a Nová říše
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_04 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Prezentace
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
VY_32_INOVACE_D6. 11 Autor: Mgr
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Marika Jiráková Třída: 6.b.
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
STAROVĚKÝ EGYPT 1) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Komsová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Sada : Člověk a jeho společnost VY_32_INOVACE_ 08 Dějepis _6.ročník_10
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Téma (název prezentace)
Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/
Vzdělávací materiál: Egypt Operační systém: Windows XP Professional
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
AUTOR: Marcela Kaderová NÁZEV: VY_32_INOVACE_D_19_STAROVĚK - EGYPT
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Život mezi řekami Mezopotámie.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
Transkript prezentace:

Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace) Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.3655, Moderní škola Číslo materiálu v sadě VY_32_INOVACE_š03_s01_06 Předmět dějepis Téma (název prezentace) Egypt – přírodní podmínky, zemědělství, řemesla Autor Mgr. Věra Nídrová Metodický popis (anotace) Prezentace pro 6. ročník. Seznamuje s přírodními podmínkami a s životem ve starověkém Egyptě. Je určena k výkladu, k procvičení a upevnění látky. Snímek 11 rozvíjí čtení s porozuměním. Po označení perem se na kliknutí objevují postupně správná řešení. Snímky 12- 21 procvičují časové údaje. Při kliknutí na správný letopočet postupuje žák o jeden snímek dál. V případě chyby se vrací zpět. Odkazy na snímku 10 ilustrují probranou látku. Určeno pro práci na interaktivní tabuli.

Egypt

. Egypt

Přírodní podmínky Sahara nebyla pouští až do poloviny 3. tisíciletí př.n.l. – zelená krajina s dostatkem zvěře postupné vysýchání nejúrodnější oblast – údolí Nilu – záplavy vláha, úrodné černé bahno

Časová osa Starověký Egypt 1543 př.n.l. 1080př.n.l. 3150 př.n.l. 30 př.n.l. 332 př.n.l. 395 n.l. 2013 n.l. 3500 př n.l. 2500 př.n.l. 525 př.n.l. 640 n.l. zemědělci v údolí Nilu ovládnutí Egypta Peršany dobytí Egypta Araby vytvoření jednotného státu Osvobození Egypta Alexandrem Velikým Ovládnutí Egypta Římany součást Byzantské říše současnost stavba pyramid Nová říše

Zemědělství znalost pravděpodobně z Mezopotámie soustavy zavodňovacích kanálů 2- 3 sklizně v roce pšenice, ječmen, len, ovoce, zelenina, luštěniny, vinná réva hovězí dobytek, ovce, kozy, kachny

Řemeslo hrnčířský kruh vypalovací pece tkalcovství kovotepectví kovolitectví stavitelství

Pyramidy obrovské stavby ve tvaru jehlanu 3. tisíciletí př.n.l. - stupňovité, později hladké velmi přesné opracování kvádrů stavitelé otroci a rolníci (v době záplav) hrobky faraonů – egyptských vládců zařazeny mezi sedm divů světa sfinga

Odkazy Cheopsova pyramida Velká sfinga v Gíze Průřez pyramidou Tutanchamonova hrobka Nákres Tutanchamonovy hrobky Faraon Tutanchamon Džoserova pyramida Velká černá pyramida Údolí králů

Označte správná tvrzení: X Sahara byla vždy pouští. V Egyptě byla vybudována soustava zavodňovacích kanálů. Největší rozmach pyramid byl v Egyptě kolem roku 2500 př.n.l. Řeka Nil se vlévá do Rudého moře. Pyramidy byly hrobky faraonů. Pyramidy byly obrovské stavby ve tvaru kvádru. X X

První zemědělci se objevili v okolí Nilu kolem roku 2500 př.n.l. 3500 př.n.l. 1543 př.n.l.

Jednotný stát byl v Egyptě vytvořen kolem roku 1080 př.n.l. 3500 př.n.l. 3150 př.n.l.

Egypt byl dobyt Peršany 1000 př.n.l. 525 př.n.l. 640.n.l.

Egypt byl osvobozen Alexandrem Velikým 332 př.n.l. 3500 př.n.l. 30 př.n.l.

Egypt součástí Byzantské říše 30 př.n.l. 640 n.l. 395 n.l.

Ovládnutí Egypta Římany 30 př.n.l. 640 n.l. 525 př.n.l.

Dobytí Egypta Araby 30 př.n.l. 640 n.l. 525 př.n.l.

Největší rozmach stavby pyramid 3500př.n.l. 1000 n.l. 2500 př.n.l.

Zkus to znovu!

Výborně ! Zasloužíš pochvalu!

Zdroje RULF, Jan; VÁLKOVÁ, Veronika a kol. Dějepis pro VI. r. ZŠ- pravěk a starověk. Praha: SPN- pedagogické nakladatelství, akciová společnost, 2004, ISBN 80-7235-274-1. KOLEKTIV AUTORŮ. Dějepis 6, učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň: Fraus, 2007, ISBN 978-80-7238-208-8. TRDEATHMAKER. cs.wikipedia.org [online]. [cit. 28.1.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Africa_egypt.png -snímek 4 www.office.com – snímky 2,3