DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.2.9 Práce a volný čas Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo.
Advertisements

Dýchací soustava Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_7_Dýchací soustava Téma: Přírodověda.
Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ VY_32_INOVACE_14_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Simona Lehrausová Datum/období: Podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Kožní soustava Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_8_Kožní soustava Téma: Přírodověda.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_188_Charakterové vlastnosti osobnosti Název školy Masarykova střední škola zemědělská.
P RÁCE A VÝKON Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
Stres a jeho důsledky. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST:
TŘENÍ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_18_29.
Analytické myšlení Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Správné držení těla Správný postoj Správný posed Správná chůze VY_32_INOVACE_04_36.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuZlepšení podmínek pro vzdělávání na MGO Název školyMatiční gymnázium Ostrava,Dr.
Celistvost lidského organismu. Šablona : V/2 Sada: 2/36 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_05_CÉVNÍ SOUSTAVA
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Inf Počítač a lidé s handicapem
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název vzdělávacího materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název projektu: Moderní škola
Název vzdělávacího materiálu
VY_32_INOVACE_08_Přírodověda_ 5.ročník_ 03_Soustava dýchací
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Konflikty Mgr. Vladimír Velešík.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
FINANČNÍ GRAMOTNOST Hospodaření domácnosti.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Občanská výchova
Název vzdělávacího materiálu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
5.2 – 5.3 Mocniny, odmocniny, mocniny o základu 10
Komunikace a interakce
10.11 – Vietovy vzorce, iracionální rovnice
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr. Taťána Radimská Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_III.Vu_LIDSKÉ.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
4.1 – 4.3 Lineární nerovnice i jednoduchý podílový tvar
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
VY_32_Inovace_4.2.9 Práce a volný čas Člověk a jeho svět 3. ročník
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Oběhová soustava Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
VY__III/2__INOVACE__161 Režim dne školáka.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transkript prezentace:

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0967 Název projektu Zlepšení podmínek pro vzdělávání na MGO Název školy Matiční gymnázium Ostrava,Dr. Šmerala 25/2565, 728 04, Ostrava Název materiálu Hlavní obranné mechanismy při zátěžových situacích Autor Mgr. Renáta Macečková Tematický okruh ZSV – Člověk ve společnosti a jako jedinec Ročník 5. ročník Vytvořeno 30. 3. 2014 Anotace Cílem tohoto DUMu je poskytnout žákům jednoduchý přehled informací o hlavních obranných mechanismech při zátěžových situacích a následně je zopakovat. Metodický pokyn DUM je ve formátu PowerPoint 2010. Žák může pracovat s vytištěnou 16. a 17. stranou prezentace, na které jsou otázky, a vpisovat do nich správné odpovědi ze spuštěné prezentace, nebo s učitelem na závěr pomocí otázek opakuje předchozí informace. Prezentace obsahuje interaktivní odkazy k řešení. Není potřeba připojení k internetu, DUM neobsahuje zvukové soubory. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora.

Hlavní obranné mechanismy při zátěžových situacích

Nejdříve malé opakování 1. Které tři základní zátěžové situace rozeznáváme? FRUSTRACE STRES DEPRIVACE 2. V čem se odlišují? ZMAŘENÍ TLAK, TÍSEŇ STRÁDÁNÍ

Následující reakce ukazují, jak člověk vnímá zátěžovou situaci, nebo jak o ní přemýšlí.

Uveďme si dva příklady MAREK PAVEL Připravoval se k maturitní zkoušce, přesto ji nesložil. Rozejde se s ním dívka, se kterou plánoval společnou budoucnost.

BAGATELIZACE snižování hodnoty cíle (o cíl jakoby nestojím) MAREK PAVEL Připravoval se k maturitní zkoušce, přesto ji nesložil. Rozejde s ním dívka, se kterou plánoval společnou budoucnost. Zkouška je od slova zkusit! St Stejně se našim nelíbila!

RACIONALIZACE pseudorozumové vysvětlení („prázdná pravda“) MAREK PAVEL Připravoval se k maturitní zkoušce, přesto ji nesložil. Rozejde se s ním dívka, se kterou plánoval společnou budoucnost. Ráno mi to tak dobře nemyslí! Teď toho je na ni moc, později si to rozmyslí!

VYTĚSNĚNÍ, POPŘENÍ odstranění z vědomí MAREK PAVEL Připravoval se k maturitní zkoušce, přesto ji nesložil. …přijde domů jakoby nic… Rozejde se s ním dívka, se kterou plánoval společnou budoucnost. Nic mi neřekla, nebyla tady, nic se nestalo!

SOMATIZACE přenesení psychického napětí do tělesné oblasti (útěk do nemoci) MAREK PAVEL Připravoval se k maturitní zkoušce, přesto ji nesložil. ……bolesti břicha, hlavy Rozejde s ním dívka, se kterou plánoval společnou budoucnost. ….bolesti žaludku…

KOMPENZACE snaha vyvážit neúspěch úspěchem v jiné oblasti MAREK PAVEL Připravoval se k maturitní zkoušce, přesto ji nesložil. Rozejde se s ním dívka, se kterou plánoval společnou budoucnost. Budu dobrý v hokeji! Budu se teď soustředit jen na práci! Nemusí být účelná, prožitky prázdnoty se často kompenzují jídlem, drogami atd.

PROJEKCE svalování viny za neúspěch na někoho jiného MAREK PAVEL Připravoval se k maturitní zkoušce, přesto ji nesložil. Rozejde se s ním dívka, se kterou plánoval společnou budoucnost. Ta komise proti mně byla od začátku zaujatá! Ona se toho vztahu bojí!

REGRESE únik z napjatých situací méně zralými vzorci chování MAREK PAVEL Připravoval se k maturitní zkoušce, přesto ji nesložil. Usedavý pláč… Rozejde se s ním dívka, se kterou plánoval společnou budoucnost. Nespoutaný smích…

OBRÁCENÍ, REAKTIVNÍ VÝTVOR vznik zcela protikladné emoce k sobě samému (autoagrese) MAREK PAVEL Připravoval se k maturitní zkoušce, přesto ji nesložil. Rozejde se s ním dívka, se kterou plánoval společnou budoucnost. Nikdy jsem na tu školu neměl chodit, nestačím na to! Nenávidím ji, je to ta nejhorší holka, co znám!

Na zátěžové situace člověk odpovídá obrannými reakcemi, které vycházejí z tendence k: ÚNIKU ÚTOKU FLIGHT – OR – FIGHT

Místo útěku nebo úniku by to mělo být pohybovými aktivitami Stresem nahromaděná energie by měla být spotřebována přirozenou cestou! Místo útěku nebo úniku by to mělo být pohybovými aktivitami včetně práce!

Odpovězte 1. Petr dostal v chemii ze zkoušení pětku. Při příchodu do lavice roztrhá sešit. O jakou reakci se jedná? REGRESE 2. Janu trápí obavy ze ztráty zaměstnání. Každé ráno vstává s bolestmi břicha. Jedná se o …. SOMATIZACI 3. Paní Nováková se nedávno rozvedla a je z toho velmi nešťastná. Po příchodu z práce domů míří k ledničce a pořádně se nají. Pak je jí lépe. Jde o… KOMPENZACI

4. Co je to FLIGHT - OR - FIGHT 4. Co je to FLIGHT - OR - FIGHT ? OBRANNÁ REAKCE S TENDENCÍ K ÚNIKU NEBO ÚTOKU 5. Uveďte příklad regrese. TŘÍSKNUTÍ DVEŘMI… 6. Co znamená bagatelizace? SNIŽOVÁNÍ HODNOTY CÍLE

Použitá literatura: DOLEŽALOVÁ, Ladislava a Marie VLKOVÁ. Občanský a společenskovědní základ: cvičebnice : řešení. Vyd. 1. Kralice na Hané: Computer Media, 2012, 112 s. ISBN 978-807-4020-896. DOLEŽALOVÁ, Ladislava a Marie VLKOVÁ. Občanský a společenskovědní základ. Vyd. 1. Kralice na Hané: Computer Media, 2010, 72 s. ISBN 978-807-4020-605. EMMERT, František. Odmaturuj! ze společenských věd. Vyd. 1. Brno: Didaktis, 2003, 224 s. Odmaturuj!. ISBN 80-862-8568-5. www.office.microsoft.com