Opakované měření délky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Účinek síly na těleso otáčivé kolem pevné osy. Páka
Advertisements

Třídění dat OA a VOŠ Příbram. Třídění  rozdělení jednotek souboru do takových skupin, aby co nejlépe vynikly charakteristické vlastnosti zkoumaných jevů.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Dioda jako usměrňovač Autor: Lukáš Polák Pokračovat.
Magnetické pole Autor: Lukáš Polák Pokračovat.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Měření objemu Autor: Lukáš Polák Pokračovat.
CHYBY MĚŘENÍ.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Magnety přírodní a umělé
Gravitační síla a hmotnost tělesa
Model atomu a elektrování těles
Příprava laboratorní práce č.3
Postup měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
MĚŘENÍ DÉLKY.
MĚŘENÍ DÉLKY PLOCHY OBJEMU
MĚŘENÍ FYZIKÁLNÍCH VELIČIN
Měření fyzikálních veličin – Měření délky
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Fyzika pro 2. stupeň V/2 Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti.
Téma: Fyzikální veličiny – objem Autorka: Marta Gulová Ostrava 2006.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličina D é l k a Creation IP&RK.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Téma: Fyzikální veličiny – délka
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Měření fyzikální veličiny
Opakované měření délky
Přesnost a chyby měření
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
DÉLKA. Rozdělte se do skupin po čtyřech: Každá skupina dostane pracovní list s následujícími úkoly.
Měření fyzikálních veličin – Hustota
Chyby jednoho měření když známe
Autoři:Iveta Rejnušová a Karolína Moravcová
MĚŘENÍ DÉLKY - OPAKOVÁNÍ
Anotace Prezentace, která se zabývá měřením rychlosti Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí měřit a zpracovávat získané hodnoty.
Měříme délku s různou přesností
V PRAVOÚHLÉM TROJÚHELNÍKU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU –10-1
Měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Opakované měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , prosinec.
1 GONIOMETRICKÉ FUNKCE Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Měření objemu Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Měření délky – cvičení Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření délky Číslo DUM: III/2/FY/2/1/2 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Fyzikální veličiny.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová; datum: Název:
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Opakování 6.roč. VeličinaJednotkaMěřidla Název Značka Název, značka délkad V kilogram,kg stopky, hodinky hustota ρ - teplota metr,m krejčovský, skládací,
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_27_FYZIKA
Urychlující a brzdné účinky síly na těleso
- Převod zlomků na desetinná čísla
Fyzika hrou-opakování I.
MĚŘENÍ DÉLKY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Fyzika 6. ročník
Autor: Mgr. Svatava Juhászová datum: Název: VY_52_INOVACE_01_FYZIKA
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
zpracovaný v rámci projektu
Měření objemu pevného tělesa
Fyzika hrou-opakování I.
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_03_FYZIKA
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07Délka,hmotnost-test
MĚŘENÍ DÉLKY.
Jak postupujeme při měření délky
Rychlost, dráha a čas Autor: Lukáš Polák.
Obsah kruhu. Obsah kruhu Vzorec pro výpočet obsahu kruhu S =  r2 …Ludolfovo číslo, konstanta  = 3,14 r…poloměr.
Měření délky.
Transkript prezentace:

Opakované měření délky Autor: Lukáš Polák Pokračovat

Opakované měření délky  Změříme délku obálky. Měření provedeme alespoň pětkrát. Při měření dodržujeme pravidla správného postupu měření. Ani při pečlivém měření správným délkovým měřidlem nenaměříme vždy stejné hodnoty. 12,3 cm; 12,4 cm; 12,2 cm; 12,3 cm; 12,4 cm Skutečné délce se nejvíce přibližuje aritmetický průměr z naměřených hodnot. Zpět Pokračovat

Opakované měření délky Byly naměřeny tyto hodnoty. 12,3 cm; 12,4 cm; 12,2 cm; 12,3 cm; 12,4 cm Skutečná délka obálky je mezi 12,2 cm (dolní mez měření) a 12,4 cm (horní mez měření). Vypočítáme aritmetický průměr: d = (12,3 + 12,4 + 12,2 + 12,3 + 12,4) : 5 = 12,32 cm Měření byla provedena s přesností na jedno desetinné místo, proto i vypočítanou délku zaokrouhlíme na jedno desetinné místo: d = 12,3 cm. Zpět Pokračovat

Opakované měření délky Aritmetický průměr d vypočítaný z hodnot opakovaných měření téže délky je správnější než hodnota délky naměřená jednou. Opakované měření je velmi důležité zvlášť v takových případech, kdy je obtížné jednoznačně určit, jak máme měřidlo k měřené délce tělesa přiložit. Například při měření průměru trubky. 0MMMMMI1MMMMII2MMMMM3MMMMII4MMMMM5 Zpět Pokračovat

Opakované měření délky - příklad Změř šířku palce, měření opakuj pětkrát, zapiš výsledky, urči aritmetický průměr naměřených šířek a výsledek vhodně zaokrouhli. d Naměřené hodnoty: 2,3 cm; 2,2 cm; 2,4 cm; 2,3 cm; 2,5 cm d = (2,3 + 2,2 + 2,4 + 2,3 + 2,5) : 5 = 2,34 cm d = 2,34 cm = 2,3 cm Zpět Pokračovat

Použité materiály Kolářová R., Bohuněk J., Fyzika pro 6. ročník základní školy, ISBN 80-7196-246-5 Kolářová R., Bohuněk J., Fyzika pro 7. ročník základní školy, ISBN 80-7196-265-1 Kolářová R., Bohuněk J., Fyzika pro 8. ročník základní školy, ISBN 80-7196-149-3 Kolářová R., Bohuněk J., Fyzika pro 9. ročník základní školy, ISBN 80-7196-193-0 Bohuněk J., Sbírka úloh z fyziky pro ZŠ, 1. díl, ISBN 80-85849-06-2 Bohuněk J., Sbírka úloh z fyziky pro ZŠ, 2. díl, ISBN 80-85849-15-1 Bohuněk J., Sbírka úloh z fyziky pro ZŠ, 3. díl, ISBN 80-85849-82-8 Zpět Konec