Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PAST TENSES (9.ročník) Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu.
Advertisements

Základní škola, Ostrava-Poruba, I. Sekaniny 1804, příspěvková organizace Název projektu ◦ Zkvalitnění vzdělávání na ZŠ I.Sekaniny - Škola pro 21. století.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_45.
Minulý čas průběhový (8.ročník) Učebnice Project 3 Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt.
Anotace Minulý průběhový čas (past continuous ) a minulý prostý (past simple). Vysvětlení použití těchto časů společně. Příklady otázek a odpovědí.
Present continuous - questions Anglický jazyk VY_32_INOVACE_370, 19. sada, AJ2 ANOTACE V prezentaci si žáci procvičují a upevňují používání sloves v přítomném.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Minulý pr ů b ě hový č as PAST CONTINUOUS. JAK SE TVOŘÍ? + sloveso to be v minulém č ase p ř ítomné p ř í č estí daného slovesa I was You were She,he,it.
Present Continuous Tense Questions
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Past simple – to be (negative) Název sady: Project 2 Číslo.
Anotace Vazba “BE SUPPOSED TO” Vysvětlení použití této vazby na příkladech Věty na procvičení.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Present Continuous Tense Název sady: Project 2 Číslo projektu:
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: PaedDr. Vaňková Marcela Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_3C_20_Pronouns.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: PaedDr. Vaňková Marcela Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_1A_12_.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Subject and object pronouns Název sady: Project 2 Číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Past simple, Past continuous Název sady: Project 3 Číslo.
 Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_ Past continuous Název sady: Project 3 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Prezentace Powerpoint 1 Prezentace vznikla v rámci projektu Škola 21. století, reg. číslo: CZ.1.07/1.3.06/ , který realizuje ZŠ a MŠ Lomnice nad.
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového materiálu: Past continuous tense.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Present Simple Tense Název sady: Přítomný čas prostý Číslo.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
Past simple and past continuous. Pokud hovoříme o situaci v minulém čase v určité době, používáme minulý čas Pokud hovoříme o situaci v minulém čase v.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Present simple, present continuous Název sady: Project 1.
Jméno autora:Mgr. Jiří Kala Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): červen 2013 Ročník:6. Tematická oblast: Anglická gramatika a slovní zásoba 1. Téma:Present.
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
VY_32_Inovace_ Can, can´t Project 1
Sloveso být – minulý čas
Sloveso být – přítomný čas
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Přítomný čas průběhový
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Věra Tománková Project 2
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
VY_32_Inovace_ Will x Going to Project 3
VY_32_Inovace_ Sloveso „být“ (to be)
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Past simple and past continuous
Hlušice Název školy: Základní škola a mateřská škola,
Autor: Michaela Vráblíková Název : VY_32_INOVACE_41AJ_4tr_SLOVICKA14.
VY_32_Inovace_ Past simple – to be Project 2
Název školy: ZŠ Pardubice – Spořilov Autor: Ing. Miluše Uhlířová
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Past continuous Minulý čas průběhový.
Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas průběhový Autor:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Předpřítomný čas průběhový
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
; Datum: Projekt: Kvalitní výuka
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Autor: Mgr. Renata Václavíčková
VY_32_INOVACE_Sei_III_10 Past continuous
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_19_Test -PPČ
Název školy: Základní a Mateřská škola Bečváry, okres Kolín Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_Spo_I_15 Past continuous
PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ (Present continuous)
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_Spo_I_17 Past continuous - questions
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Irena Šeneková Vytvořeno dne: 7.12.2013 Název: VY_32_INOVACE_7A_AJ7_06_Past continuous Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3534 Vzdělávací oblast: Angličtina Téma: Past continuous Ročník: 7. ročník Klíčová slova: past continuous

Anotace Minulý průběhový čas ( past continuous ) Vysvětlení použití této vazby na příkladech Věty na procvičení

Minulý průběhový čas ( past continuous ) Hojně se používá i v běžném hovoru, ale nejčastěji se s ním setkáte ve vypravování dějů a příběhů v minulosti.

Tvoření was / were + - ing I am waiting. was tvoří se stejně, jako všechny průběhové časy pomoci slovesa BÝT (v minulém čase) a významového slovesa s koncovkou -ING: was / were + - ing Dá se odvodit od přítomného průběhového: I am waiting. was

Použití Podobá se použití ostatních průběhových časů tedy i tento průběhový čas zdůrazňuje průběh či trvání děje.

Co se právě dělo, když... At five o'clock I was watching TV. 5 o‘clock Toto je snad nejčastější způsob použití tohoto času. Říkáme, že nějaký děj zrovna probíhal v určitý okamžik v minulosti. Onen okamžik může být určen nějakým konkrétním časovým určením, nebo jiným dějem. At five o'clock I was watching TV. time 5 o‘clock to znamená, že když bylo pět hodin, děj právě probíhal.

Zde probíhá děj v okamžiku, který je určen jiným dějem. When he arrived, I was watching TV. time He arrived Zde říkáme, že děj probíhal právě v ten okamžik, kdy on dorazil. Čas zde tedy určuje jiný děj.

What was she doing at ………… ? KEY 9 o‘clock am 12 o‘clock am 3 o‘clock pm 5 o‘clock pm

KEY 9 o‘clock am 12 o‘clock am 3 o‘clock pm 5 o‘clock pm She was vacuuming / hoovering/ the house. 9 o‘clock am 12 o‘clock am 3 o‘clock pm 5 o‘clock pm

She was vacuuming / hoovering/ the house. She was cooking lunch. She was cleaning the windows. She was taking the rubbish out.

What were you doing at 7 o‘clock last night?

Past continuous - questions Otázku a zápor tvoříme stejně, jako kdybychom ve větě měli pouze sloveso WAS/WERE: He was at home. Was he at home? He wasn't at home Stejně tak tomu bude v minulém průběhovém čase slovesa WAIT: question answer He was waiting. Was he waiting? He wasn't waiting. Yes, he was. No, he wasn‘t. Were they waiting? They weren‘t waiting. Yes, they were. No, they weren‘t.

What was she doing at 12 o‘clock? She was cooking.

What ………………………………… at 3 o‘clock pm? She …………………….. .

……………………………………………………… ? ……………………………………………………… .

………………………………………….. ? …………………………………………………….. .

What were they doing at eleven o‘clock last night? Greg Kate Richard 3 1 2 3 1 2

was Kate doing at eleven o‘clock last night? Make questions : What… was Kate doing at eleven o‘clock last night? Kate 1 2 Richard 3 Greg 3 1 2

What were you doing at ………….............. ? I was ………………………………………..

What were they doing at ……..? They were……….. ? Yes, they …… No, they…..

What are they doing at 4 o‘clock yesterday? Doplňte do následujících vět správné sloveso dle obrázků. Používejte minulý průběhový čas. was having My sister………………………….. a shower. were playing They……………………….. football. was cleaning My father ……………………………. his car.

was swimming My brother ………………………….. . were shopping They …………………………... in Tesco. was driving He …………………………….. .

Nedokonavé děje Compare: Yesterday I was repairing my bicycle. Někdy je nutné použít průběhový čas tehdy, kdy mluvíme o nějakém nedokonavém ději. Tedy říkáme jen co jsme dělali, nikoliv co jsme UDĚLALI. Compare: Yesterday I was repairing my bicycle. Včera jsem opravoval kolo. Yesterday I repaired my bicycle. Včera jsem opravil kolo.

Použité zdroje VÍT, Marek. Minulý průběhový čas(past continuous) [online]. [cit. 4.12.2013]. Dostupný na WWW: http://www.helpforenglish.cz/article/2006123001-minuly-prubehovy-cas-past-continuous MURPHY, Raymond. English Grammar in Use. Singapore: Cambridge University Press, 2004, ISBN 978 0521 755481. HUTCHINSON, Tom; EDWARDS, Lynda. Project 3. Oxford: Oxford University Press, 2008, ISBN 978-0-19-476416-2. VOTRUBOVÁ, Dana; MAREŠOVÁ, Kateřina; ŠEVČÍKOVÁ, Vladěna. Dokážeš to! Praha: Klett, nakladatelství s.r.o., 2010, ISBN 978-80-7397-034-5. VÍT, Marek. www,helpforenglish.cz [online]. [cit. 4.12.2013]. Dostupný na WWW: http://www.helpforenglish.cz/article/2009060704-cviceni-pritomny-prubehovy-cas-1 Obrázky : Galerie Microsoft Office – klipart