MODELY TEORIE GRAFŮ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Aplikace teorie grafů Základní pojmy teorie grafů
Advertisements

Další typy dopravních problémů
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Nalezení nejkratší vzdálenosti mezi uzly dopravní sítě Předmět: Teorie dopravy - cvičení.
Téma: Využití Accessu pro tvorbu evidence našeho podnikání Vypracovala: Jana Wasserbauerová.
Ekonomicko-matematické metody č. 11 Prof. RNDr. Jaroslav Ramík, CSc.
Anotace Materiál slouží pro výuku speciálních oborů, pro žáky oboru zednické práce. Prezentace obsahuje výpočet spotřeby materiálu z plných pálených cihel.
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_12 Výkon a příkon Šablona číslo: IXSada číslo: IPořadové číslo DUM: 12 Autor:Mgr. Milan Žižka Název školyZákladní škola Jičín, Husova.
Využití v praxi Pythagorova věta Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R12_ Měřítko TEMA: Matematika 7. ročník.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
OPAKOVÁNÍ NA PÍSEMNOU PRÁCI Funkce Tělesa. Funkce 1. Lineární rovnicí vyjádři závislost: a) Obvodu rovnostranného trojúhelníku (y) na délce jeho strany.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně AUTOR: Ing. Oldřich Vavříček NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Základy elektrotechniky.
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_3 Měření proudu a napětí Šablona číslo: IXSada číslo: 1Pořadové číslo DUM:3 Autor:Mgr. Milan Žižka Název školyZákladní škola Jičín,
MĚŘENÍ DÉLKY /praktické činnosti/ Autor: Mgr. Ivana Tesařová Datum:
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Zajištění obsluhy všech uzlu dopravní sítě Předmět: Teorie dopravy - cvičení Ing. František.
TI 1 / 1 TEORETICKÁ INFORMATIKA J. Kolář Důležité reference: skripta (vydala ČIS r. 2004, prodej.
Celistvost lidského organismu. Šablona : V/2 Sada: 2/36 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.
Základní škola Čelákovice
Kruh, kružnice Matematika 8.ročník ZŠ
Část III: Teorie grafů Teoretické základy informatiky Tomáš Foltýnek
CW-057 LOGISTIKA 41. PŘEDNÁŠKA Teorie grafů – 0 - úvod Leden 2017
Funkce Konstantní a Lineární
Elektrický výkon Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Objem a povrch kvádru a krychle
PYTHAGOROVA VĚTA SLOVNÍ ÚLOHY
PYTHAGOROVA VĚTA Věta k ní obrácená
Zajištění obsluhy všech úseku dopravní sítě Předmět: Teorie dopravy - cvičení Ing. František Lachnit, Ph.D.
ČAS.
Matematika – 8.ročník Přímka a kružnice
Vlnění a optika (Fyzika)
56.1 Goniometrické funkce a jejich vlastnosti I.

Matematika Koule.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
PYTHAGOROVA VĚTA Věta k ní obrácená
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Základní jednorozměrné geometrické útvary
Maďarská metoda Kirill Šustov Michal Bednář Stanislav Běloch
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Běžné reprezentace grafu
Písemné dělení jednociferným dělitelem
Kruh a kružnice 1 od daného bodu S stejnou vzdálenost kružnice množina všech bodů roviny, které mají od daného bodu S stejnou vzdálenost k x S.
MATEMATIKA Poměr, úměra.
Čtverec kružítkem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
PLANARITA A TOKY V SÍTÍCH
Matematika – 8.ročník Přímka a kružnice
ORIENTOVANÉ GRAFY V této části se seznámíme s následujícími pojmy:
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Délka kružnice, obvod kruhu
Soustava dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Primitivní funkce Přednáška č.3.
Početní výkony s celými čísly: násobení
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Kruh a kružnice Základní názvosloví Středová a osová souměrnost
Dynamické programování Úloha batohu neomezená
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Prakticky identické postupy:
Pascalův zákon znění Tlak vyvolaný vnější silou, která působí na kapalinu v uzavřené nádobě, je ve všech místech kapaliny stejný. Platí rovněž pro plyny.
Analýza informačního systému
VLASTNOSTI GRAFŮ Vlastnosti grafů - kap. 3.
Konstrukce trojúhelníku - Ssu
Početní výkony s celými čísly: dělení
Algoritmizace a datové struktury (14ASD)
Průměr
Dopravní úloha.
Tečné a normálové zrychlení
Transkript prezentace:

MODELY TEORIE GRAFŮ

Obsah Graf - základní pojmy Základy grafových algoritmů Základní modely

Graf G = ( V, E ) V je množina vrcholů (uzlů) grafu E je množina hran grafu

Graf - základní pojmy sousednost vrcholů - incidence vrcholu s hranou souvislý graf orientovaný graf cesta a kružnice strom a síť ohodnocený graf

Základy grafových algoritmů zobrazení grafů prohledávání grafu do hloubky prohledávání grafu do šířky topologické číslování vrcholů orientovaného grafu

Prohledávání grafu do šířky v každém kroku všechny další hrany do ještě nenavštívených uzlů

Prohledávání grafu do hloubky v každém kroku jedna hrana do ještě nenavštíveného uzlu

Topologické číslování vrcholů orientovaného grafu jsou-li vrcholy očíslovány přirozenými čísly, pak platí pro každou hranu (i,j) že i < j 4 5 2 3 1

Základní modely Nejlevnější kostra Nejkratší cesta Maximální tok v síti

Nejlevnější kostra minimální délky větví síťového propojení počítačů kostra: souvislý graf s minimálním počtem hran princip: přidáváme hrany podle ohodnocení tak, aby netvořily kružnici

Příklad – zapojení el. sítě Při přípravě karnevalu bylo potřeba vyřešit problém, jak propojit jednotlivé elektrické lampiony kabelem tak, aby bylo spotřebováno co nejméně kabelu a všechny lampiony byly zapojeny. Rozmístění lampionů a rozvodu elektrické energie je na následujícím obrázku:

Příklad – zapojení el. sítě Matice vzdáleností mezi komponentami v metrech:

Nejkratší cesta nejkratší cesta mezi místem A a B maximální délka navazujících činností princip: v(i,k) porovnáme s v(i,j) + v(j,k) (kdykoliv je nalezena nová cesta z uzlu i do uzlu k přes uzel j) i k j

Nejkratší cesta v grafu Nalezení nejkratší cesty mezi dvěma místy Síť cest Některé cesty nemusí existovat Postup řešení Vypočteme délku tras od počátku do všech uzlů, do nichž se lze dostat z uzlu aktuálního Přesuneme se do uzlu, který je nejblíže počátku a v němž jsme ještě nebyli Algoritmus končí, jakmile se dostaneme do cílového místa

Příklad – nejkratší cesta Najděte nejkratší cestu z místa A do místa H:

Maximální tok v síti proputnost produktovodů Ford Fulkersonova věta maximální tok v síti je roven jejímu minimálnímu řezu

Příklad Jaké maximální množství plynu lze pustit do následující sítě? Kapacity hran jsou dány v m3.