Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
01 Tepelnémotory.
Advertisements

Zpracoval: Jan Filka ZŠ a MŠ Horníkova 1
16. Kruhový děj s ideálním plynem, 2. termodynamický zákon
VY_32_INOVACE_FYZ_RO_11 Digitální učební materiál
TEPELNÉ MOTORY.
Digitální učební materiál
PÍSTOVÉ SPALOVACÍ MOTORY
Grantový projekt multimediální výuky
VYUŽITÍ TEPELNÉ ENERGIE V PRAXI
Tepelné motory.
Tepelné stroje -motory
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Michal Lukášek Michal Lukášek 8.A Michal Lukášek.
Fyzika 8.ročník ZŠ Spalovací motory Creation IP&RK.
Spalovací motory s pístem
Základní škola a mateřská škola Bzenec
Tepelné motory.
SPALOVACÍ MOTORY (TEORIE)
Rozdělení motorů Parní motry
Mgr. Lenka Hanáková 2.ročník Gymnázium Otrokovice
Ondřej Kašík 8.B oo9. Parní stroj - je pístový tepelný stroj, přeměňující tepelnou energii vodní páry na energii mechanickou, nejčastěji rotační.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Jiří Macháček Název: VY_32_INOVACE_13_F8 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: Šíření tepla.
Spalovací Motory Benzínové
Název školy:Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu:Moderní škola Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Charakteristika pístového spalovacího motoru. Žák se seznámí s čtyřdobým.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co mají tyto věci společného?
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:F8 - 8 Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
Spalovací motory čtyřdobé (mění tepelnou energii na mechanickou) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Tučímová. Dostupné.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_19 Název materiáluTepelné.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Jiří Macháček Název: VY_32_INOVACE_35_F9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: Jaderná elektrárna.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Jiří Macháček Název: VY_32_INOVACE_09_F8 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: Vnitřní energie.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Jiří Macháček Název: VY_32_INOVACE_34_F9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: Řetězová reakce.
Název školy:Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu:Moderní škola Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Klady a zápory parní energie: Zápory: 1)výsledná účinnost 5% – 15% energie Klady: 1 ) vysokou spolehlivostí a schopností práce 2)nevadí přetížení.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Jiří Macháček Název: VY_32_INOVACE_07_F9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: Stejnosměrný.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Jiří Macháček Název: VY_32_INOVACE_02_F8 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: Výkon Anotace:
FYZIKA 3 VZNĚTOVÝ MOTOR ZŠ HejniceZ. Hyxa. Vznětové (Dieselovy) motory Palivo – motorová nafta Vznětový motor se vyrábí pouze ve čtyřdobé verzi, místo.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Jiří Macháček Název: VY_32_INOVACE_03_F9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: Elektromagnet.
SPALOVACÍ MOTORY (HISTORIE) Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Jiří Macháček
Historie Spalovacích motorů
16. Kruhový děj s ideálním plynem, 2. termodynamický zákon
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
TEPELNÉ MOTORY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_02_32.
TEPELNÉ MOTORY.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Jiří Macháček
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_11 Tepelné motory –opakování
Test – (řešení) 1) Vodní pára je v tomto stroji pracovní látka.
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Jiří Macháček
Termika VY_32_INOVACE_05-52 Ročník: Vzdělávací oblast:
Tepelné motory VY_32_INOVACE_29_Tepelné motory
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Jiří Macháček
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Jiří Macháček
Test – (parní stroj) 1) Vysvětli, proč je parní stroj označován jako parní. 2) Popiš, jak vzniká v parním stroji pára a k čemu slouží. 3) Dochází v parním.
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Test – (řešení) 1) Vodní pára je v tomto stroji pracovní látka.
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Fyzika 8.ročník ZŠ Spalovací motory Creation IP&RK.
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Mgr. Jan Ptáčník – Fyzika - Tercie
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Jiří Macháček
Tepelné motory - proudové a raketové motory
Spalovací motory čtyřdobé (mění tepelnou energii na mechanickou)
Transkript prezentace:

Datum: 23.1.2013 Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Jiří Macháček Název: VY_32_INOVACE_27_F8 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2313 Téma: Motory Anotace: Prezentace, která slouží k výkladu, procvičení a zopakování učiva. Datum: 23.1.2013

Motory

Motory jsou stroje, které energii určitého druhu přemění na energii pohybovou.

využívají vodní a větrnou energii Vodní a větrné motory využívají vodní a větrnou energii animace

Elektromotory využívají elektrickou energii

Tepelné motory využívají tepelnou energii parní stroj, parní turbína spalovací motory – tryskové a pístové

Parní stroj, parní turbína využívají energii vodní páry

Spalovací motory využívají energii plynů vznikajících hořením paliva přímo uvnitř motoru tryskové motory pístové motory

Tryskové motory plyny unikají z trysek a konají práci raketový motor proudový motor

Pístové motory rozpínající se plyn pohne pístem ve válci zážehové motory vznětové motory

Motory vodní, větrné tepelné elektromotory parní stroj spalovací parní turbína tryskové pístové raketové proudové zážehové vznětové

Účinnost motoru vyjadřuje podíl využité energie k vložené energii kolik procent vložené energie E1 se přemění na pohybovou energii E2 např. účinnost elektromotoru je až 90%

Co jsme si zapamatovali? Co to jsou motory? Popiš užití vodních a větrných motorů. Uveď příklady užití elektromotorů? Jak dělíme tepelné motory? Jaké je užití parního stroje a parní turbíny? Jaký je princip spalovacích motorů? Jak je dělíme? Uveď princip tryskových motorů. Jak se dělí? Uveď příklady jejich užití. Jaký je princip pístových motorů? Jak se dělí? Uveď příklady jejich užití. Jak dělíme motory? Co to je účinnost motoru?

Zdroje: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Model_Engine_Luc_Viatour.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:%C4%8CKD_Blansko_turb%C3%ADna.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Hydroelectric_dam-letters.svg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Wirnik_turbiny_parowej_ORP_Wicher.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Elektrarna_Prunerov_II_20070926.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:SwanningtonEngine_01.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Opposite_piston_engine_anim.gif http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:V2_engine.jpg www.office.microsoft.com