Uživatelské testování webu – teorie a praxe Lukáš Lobpreis Sexta B-4.K Gymnázium Globe, s.r.o.
Úvod cíl seznámení s uživatelským testováním zkušební testování obsah důvod testování metody testování moderované testování vlastní testování
Důvod testování účel webu: informovat, zaujmout pravidla pro tvorbu stránek (písmo, …) testování (soubor testů) –> zjištění problémů více návštěvníků –> větší zisk
Metody testování formální X neformální kvalitativní X kvantitativní tlačítko „zpětná vazba“ A/B testování dotazník moderované testování
Moderované testování představa + technologie výběr testerů příprava materiálů testování diskuze s testery analýza + návrh
Vlastní testování neformální moderované testování web: http://www.dpmb.cz/
Vlastní testování tvorba scénáře výběr testera příprava PC průběh vyhodnocení
Rozptylující bannery
Odlišný design
Nevýrazný směr linky
Odkaz „Titulní stránka“
Další výrazné problémy doporučení malé rozlišení plánků sítě (horší čitelnost) větší rozlišení, případně formát *.pdf složitá volba zastávek u vyhledávání spojení možnost klasického psaní do pole časová neplatnost cen kurzů autoškoly aktualizovat ceník, případně platnost absence základních údajů o postupu po jízdě „na černo“ doplnit informace
Zdroje snímky obrazovky ze stránek: http://www.dpmb.cz/ http://pdf.dpmb.cz/LineList.aspx?mi=5&t=3 http://pdf.dpmb.cz/LineList.aspx?t=3&mi=5 &n=0&lc=77&d=2014-12-14