Název vzdělávacího materiálu Tematická oblast Pracovní a trestní právo Datum vytvoření 31. 10. 2012 Ročník 4. ročník čtyřletého a 8. ročník osmiletého G Stručný obsah společná práce s třídou – seřazení vybraných trestných činů podle společenské nebezpečnosti Způsob využití slouží jako východisko ke společné práci, promítnutou tabulku mají žáci vytištěnou jako pracovní list do 4 skupin, doplní si ve skupinách, v diskuzi pak společně probereme argumenty k jejich volbám a zadáme domácí úkol (opět doporučuji, aby se o vyhledávání ve skupině podělili, aby se setkali všichni s trestním zákoníkem) Autor Mgr. Přemysl Šil Kód VY_32_INOVACE_20_ZSIL11 Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín
3. Trestné činy I Úkol: Následujících čtrnáct trestných činů seřaďte podle jejich nebezpečnosti pro společnost. Nahoře budou nejvíce nebezpečné, dole nejméně. (Doplňte do tištěné tabulky.)
3. Trestné činy I Trestný čin přijetí úplatku únos dítěte a osoby stižené duševní poruchou přijetí úplatku neposkytnutí pomoci řidičem dopravního prostředku nenastoupení služby v ozbrojených silách padělání a pozměnění peněz šíření toxikomanie podání alkoholu dítěti znásilnění ohrožování zdraví závadnými potravinami a jinými předměty loupež zneužívání pravomoci úřední osoby porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi vražda teror
3. Trestné činy I Domácí úkol do příští hodiny: Ve trestním zákoníku vyhledejte všech čtrnáct trestných činů a vypište si jejich skutkové podstaty a základní trestní sazby. (Není třeba opisovat doslova trestní zákoník, poznamenejte si obsah textů vlastními slovy!)