Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Miroslava Tomanová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 36Číslo.
Advertisements

Ekonomická gramotnost
VY_32_INOVACE_ Finanční trh.
Trh peněz Ing. Vojtěch Jindra
Vznik, vývoj a formy peněz
Peníze a cena Milena Tichá
Produkty finančního trhu
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Finanční právo Zdenka Papoušková, 2013.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Ing. Lucie Kratochvílová
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o.
Vkladové služby.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Výukový materiál zpracovaný v rámci "EU peníze školám" Projekt: Škola pro život Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada: C.
Základy finanční matematiky
MONETÁRNÍ POLITIKA květen 2013 VY_32_INOVACE_EKO_060215
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_09_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 2.
VY_62_INOVACE_02_11 CZECH SALES ACADEMY Trutnov – střední odborná škola s.r.o. EU PENÍZE ŠKOLÁM CZ.1.07/1.5.00/ VY_62_INOVACE_02_11 Zpracoval:Ing.
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy: Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
137 Štojdlová Marie Ekonomika, 3. ročník, obchodník
PENÍZE Ing. Renata Slaná
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektuCZ. 1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_EKO146 Název.
Finanční matematika Zabývá se ukládáním a půjčováním peněz Pojišťováním Odhady rizik Hypotéky, úvěry.
Bankovnictví.
EKONOMIKA FINANČNÍ TRH-POJMY Ing. Renata Slaná
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Sylva Čekalová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Sylva Čekalová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Finanční stránka podniku. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
FINANČNÍ GRAMOTNOST HOTOVOSTNÍ A BEZHOTOVOSTNÍ PLATBY ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ.
Peníze a peněžní trh Pavel Seknička. Směna naturální Přímá naturální směna – zboží za zboží, Z - Z Zprostředkovaná, nepřímá naturální směna – směna zboží.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Peníze ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
FINANČNÍ GRAMOTNOST PENÍZE. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Jana Drtinová Číslo VY_62_INOVACE_6016 NázevCentrální banky Téma hodinyBanky PředmětZáklady finanční.
Peníze, jejich funkce a vývoj platidel Výchova k občanství 7. ročník.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 2 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: leden 2012 Ročník: 8. Vzdělávací.
Anotace Vysvětlit žákům pojem peníze, jak peníze vznikly a jakou mají podobu. Zjistit, kdo peníze vydává a jak se dají zabezpečit před paděláním. Výukový.
N ÁZEV ŠKOLY : ZŠ Š TĚTÍ, O STROVNÍ 300 A UTOR : M GR. N IKOLA G RBAVČICOVÁ N ÁZEV MATERIÁLU : VY_32_INOVACE_VO.9.A.11_financni_ gramotnost_pojmy N ÁZEV.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Peníze, bezhotovostní a hotovostní platební styk N á zev sady: Výuka.
Finanční matematika Matematika – 9. ročník
BANKY A PENĚŽNÍ ÚSTAVY.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
PENĚŽNÍ GRAMOTNOST - PENÍZE
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Zpracoval: Kratochvílová, Hrenáková,Janjič, Čampulka
Banky a jejich funkce – Pracovní list
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Kurz finanční gramotnosti OA Neveklov
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Hotovostní a bezhotovostní peníze.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_02 Peníze
Kam s penězi, aby nezahálely – Pracovní list
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Peníze a peněžní trh TNH 2 (S-5B)
Bankovnictví Banka je instituce, která poskytuje finanční služby. Její základní činností je shromažďování dočasně volných peněžních prostředků, které formou.
DUM - Digitální Učební Materiál
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jana Drtinová Číslo
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Bankovní finanční produkty.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, 379 01 Třeboň Autor Mgr. Miroslava Tomanová Číslo VY_62_INOVACE_6005 Název Základy finanční matematiky Téma hodiny Předmět Matematika, základy finančnictví Ročník/y/ 9. ročník Anotace Materiál vysvětluje základními pojmy finanční matematiky, nabízí jednoduché praktické úkoly k samostudiu Očekávaný výstup Orientuje se v základních pojmech bankovnictví Druh učebního materiálu Prezentace

ZÁDLADY FINANČNí MATEMATIKY I. (základní pojmy)

Základní pojmy Vklad (depozitum)  Úvěr  Peníze  Hotovostní Bezhotovostní Bankovky  Státovky  Mince  Finance  Peněžní kapitál Fyzická osoba  Peněžní ústavy  Právnická osoba  Vklad (depozitum)  Úvěr 

Peníze Ekvivalent, který slouží k vyjadřování cen různého zboží, k uskutečnění jeho koupě či prodeje P. hotovostní – bankovky, státovky, mince P. bezhotovostní – na účtech, při placení se pouze přeúčtovávají částky z jednoho účtu na druhý Zpět

Bankovky Papírová platidla, vydávaná bankou daného státu Jejich hodnota převážně kryta zlatem Současné české bankovky, jejich ochranné znaky http://www.cnb.cz/cs/platidla/bankovky/ Zpět

Státovky Papírová platidla, vydávaná státem Jejich hodnota kryta továrnami, pozemky, lesy, aj. Jsou vlastnictvím státu Zpět

Mince Kovová platidla Současné české mince http://www.cnb.cz/cs/platidla/mince/ Zpět

finance Určitý obnos peněz Peněžní kapitál – velký obnos peněz (finanční, majetek držený v takové formě, aby přinášel peněžní výnos) Zpět

Fyzická osoba Jednotlivý člověk (střadatel nebo jednotlivý podnikatel) Zpět

Právnická osoba Např. akciová společnost, obchodní společnost, družstvo Zpět

Peněžní ústavy Instituce, u kterých si fyzické a právnické osoby ukládají ve formě vkladů (depozit) peníze nebo si ve formě úvěrů od nich půjčují Věřitel – fyzická nebo právnická osoba,která peněžnímu ústavu peníze půjčuje Dlužník Zpět

Vklad (depozitum) Hodnota svěřená peněžnímu ústavu do úschovy (nejčastěji ve formě peněz) Za uložení peněz získává vkladatel od peněžního ústavu úroky Úkol: Zjisti, jakým způsobem může fyzická osoba spořit a současně zhodnocovat své peníze Zpět

Úvěr Zapůjčený obnos peněz, za který platí věřitel svému dlužníkovi úroky Úkol: - pokus se zjistit, jakým způsobem a za jakých podmínek je možno čerpat úvěr u banky - zjisti, co je kreditní karta, kontokorent (flexikredit) Zpět

Nabídka webových stránek, kde najdeš možná řešení zadaných úkolů:: http://www.mesec.cz http://www.finance.cz www.cnb.cz

Použitá literatura: TREJBAL, Josef. Matematika pro 9. roč. ZŠ : 2. díl. 2. Praha : SPN, 1999. 88 s.