Strategické řízení a plánování ve školách a v územích

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podporujeme Vaši budoucnostwww.esfcr.cz Seminář pro žadatele k výzvě OP LZZ č. B6 – Zvýšení kvality řízení lidských zdrojů a optimalizace.
Advertisements

Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
Rozvojové programy pro VVŠ 8. února Rozvojové programy VVŠ Rozvojové programy 2012 Požadavky vysokých škol v centralizovaných projektech → finanční.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje CZ /0.0/0.0/15_002/ Regionální stálá konference 27. dubna 2016.
Projekt: Místní akční plán rozvoje vzdělávání na území ORP Bystřice pod Hostýnem Informace o projektu.. Projekt „Místní akční plán rozvoje vzdělávání na.
Animace škol (šablony). Termíny Schválení šablon – začátek dubna 2016 (vyjednávání s EK) Avízo výzvy – duben 2016 První výzva (vlna) – květen 2016 Právní.
Rekvalifikace a veřejné zakázky v oblasti zaměstnanosti Mgr. Eva Friedrichová vedoucí oddělení poradenství Úřad práce v Liberci Projekt: Podpora dalšího.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Seminář pro žadatele o finanční podporu – oblast podpory 1.1 CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4. patro 24. dubna 2014.
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
Inkluzivní vzdělávání pro KPSVL Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování Krajské projekty Konference k oblasti primární prevence Praha
Program RP04-16 Podpora ekologických aktivit v kraji Zlín, leden 2016 RNDr. Jarmila Dupejová Odbor životního prostředí a zemědělství.
Seminář pro žadatele o finanční podporu – oblast podpory 1.3 CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4. patro 22. dubna 2013.
Září 2008Mgr. Lenka Schwarzová INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Výzva k předkládání žádostí o finanční podporu.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY CENTRUM PRIMÁRNÍ PREVENCE SEMIRAMIS o.s. Mgr. Simona Krajíčková.
Proč je dobré požádat o prostředky ze šablon. Je to jednoduché Není to souboj o peníze – vyjdou na každou školu Žádost o podporu i zprávy o realizaci.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
 OP VVV, MŠMT ČR  Průběžná výzva – 3 vlny (r. 2016, 2018, 2020)  Úroveň reflektující potřeby území = Prolnutí s výstupy z MAP (2. vlna)  Alokace –
Řídící výbor MAP Českolipsko od hodin Program jednání: 1) MAP a harmonogram jeho zpracování 2) Volba předsedy ŘV 3) Statut řídícího výboru.
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ.
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Výzva OP VVV 02_16_034 Implementace krajských akčních plánů I.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP Náměšť nad Oslavou
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
Jednání pracovních skupin k tvorbě Ročního akčního plánu (RAP)
„IOP – šance pro váš rozvoj“
Šablony pro SŠ a VOŠ 21. září 2017 Doksy Mgr. Lucie Ptáková
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Podpora krajského akčního plánování
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Seminář pro příjemce OPVK
Rozpočet přímých NIV na rok 2017
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE IROP, OP VVV, PA/ŠAP Kristýna Žižková
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
Financování přímých NIV
Informace o změnách metodiky dotačního řízení Konference primární prevence rizikového chování Praha, Matouš Korbel.
Jak na strategické plánování v MŠ a ZŠ Přehled o dotací
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice
Animace škol (šablony)
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Jihočeském kraji
Fond pro bilaterální vztahy První otevřená výzva
Model intenzivní podpory
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice
Model intenzivní podpory
Tento projekt je spolufinancován EU: CZ /0.0/0.0/17_047/
Dotazníkové šetření II – koncepce a nastavení
Klíčové aktivity projektu
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
„Místní akční plán II“ (map ii) rozvoje vzdělávání v území ORP Ostrov č. projektu CZ /0.0/0.0/17_047/ Lidická 1407 Ostrov.
Model intenzivní podpory
Řídící výbor – , hod. Městský úřad Český Krumlov projekt „MAPII – ORP Český Krumlov“ reg. č. CZ /0.0/0.0/17_047/
Ustavující jednání Řídícího výboru MAP II, Praha 1
Model intenzivní podpory
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Transkript prezentace:

Strategické řízení a plánování ve školách a v územích - SRP Reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283

Centra podpory – co nás čeká Vzdělávací program pro širší vedení škol - Strategické řízení a plánování ve školách Pro vedoucí pracovníky MŠ a ZŠ a škol v KA individuální pomoc Termíny realizace vzdělávacího programu na CP Zahájení realizace KA individuální pomoc – 1. vlna – 15 škol Jednání se zřizovateli Informování relevantních MAP

Centra podpory – co nás čeká Vzdělávací program pro širší vedení škol - Strategické řízení a plánování ve školách Kultura školy - 24.10.2017 Hodnocení práce pedagogů - 21.11.2017 Tvorba plánu profesního rozvoje pedagogů - 12.12.2017 Metody analýzy potřeb školy - 23.1.2017 Tvorba strateg. plánu rozvoje školy - 20.2.2017 Vedení a řízení změny - 20.3.2017 Implementace SRP - 17.4.2017 Evaluace pokroku školy - 15.5.2017

Centra podpory – co nás čeká Aktivity pro příjemce IPo MAP Webináře k výzvě na MAP II – cca přelom října/listopadu Lektoři – pracovníci ŘO OP VVV Série aktualizovaných webinářů ke strategickému řízení a plánování v území Infopanely pro zřizovatele – termín na CP 18.10.2017 Místní krajské konference/setkání příjemců IPo MAP listopad/prosinec Participace ŘO OP VVV – výzva na MAP II a implementaci MAP, výzva na šablony II Setkání příjemců IPo MAP zaměřené na realizaci šablon - leden

Centra podpory – co nás čeká Podklady pro monitorovací indikátory vykazované v projektu SRP Aktuální informace z RT MAP – personální změny Předpoklad pokračování v MAP II Portfolio pedagoga/pracovníka ve vzdělávání – v maximální možné míře připravené projektem SRP každému na míru – originál je účastníka Reflektivní zpráva zapojené organizace – evaluační dotazník – organizace si ponechává kopii Vyplňuje se v okamžiku, kdy účastník/organizace ukončila účast v aktivitách projektu SRP

Aktuální informace z OP VVV Veškeré informace k výzvám v této prezentaci jsou pracovní verze, v průběhu finální přípravy výzev na ŘO OP VVV může ještě dojít ke změnám!!! Výzva MAP II a výzva na implementaci MAP Výzva na šablony II

Místní akční plány rozvoje vzdělávání II Sloučení výzev MAP II a Implementace MAP aktualizace a rozvoj MAP (proces plánování) + financování opatření naplánovaných v MAP I předpoklad vyhlášení listopad 2017 (avízo listopad) realizace projektu – 36 až 48 měsíců jedna úroveň MAP prohloubení akčního plánování ve školách – větší zapojení škol do procesu plánování v území financování opatření naplánovaných v MAP I monitorovací období 6 měsíců

Základní informace alokace 3 mld. Kč – každé území bude mít zabezpečenou alokaci minimální výše výdajů: 3 000 000 Kč výpočet maximální částky na projekt - 8 000 000 Kč + IZO zapojené do realizace projektu spoluprací (MŠ,ZŠ a ZUŠ) x 100 000 Kč paušál 40 % k veškerým mzdovým výdajům – pouze neinvestiční prostředky výše obratu žadatele – možností zapojení partnera a krytí části výše obratu partnerem projektu + snížení nutnosti prokazovat výši obratu na 30 % průběžná výzva – možno projekt podat opakovaně nutné opětovné schválení území MAP a žadatele RSK rozdílné zpětné financování dle jednotlivých aktivit – aktivity pokračování MAP – financování od 1. 5. 2017

Základní informace Oprávněný žadatel: Místní akční skupiny Obce Dobrovolné svazky obcí Sdružení/spolek obcí Městské části hlavního města Prahy Jedno území – jedna žádost Žadatel musí působit v území, ve kterém bude projekt realizován. Jeden žadatel může podat maximálně 2 žádosti o podporu, každá pro jiný ORP/MČ

Základní informace Partneři (realizace implementačních aktivit): MŠ, ZŠ a školská zařízení – zapsané v rejstříku VŠ Příspěvkové organizace územních samosprávných celků Organizace zaměstnavatelů (svazy), Odborové organizace Městské části hlavního města Prahy spolek, ústav, obecně prospěšná společnost, nadace nebo nadační fond, registrovaná církev nebo náboženská společnost nebo jimi zřízená tzv. církevní právnická osoba.

Základní informace Cílové skupiny: Děti a žáci Pedagogičtí pracovníci škol a školských zařízení včetně vedoucích pedagogických pracovníků Rodiče dětí a žáků Zaměstnanci veřejné správy a zřizovatelů škol působící ve vzdělávací politice Veřejnost Pracovníci ve vzdělávání Pracovníci a dobrovolní pracovníci organizací působících v oblasti vzdělávání nebo asistenčních službách a v oblasti neformálního vzdělávání dětí a mládeže

Výhody sloučení obou výzev Nižší náklady na administrativní tým – pouze jeden projekt Flexibilní možnost využití finančních prostředků – není stanoven podíl finančních prostředků na aktualizaci MAP a financování opatření implementace Eliminace rizika překryvů a dvojího financování Větší motivace území k zapojení do rozvoje a aktualizace MAP Projekt podáván i hodnocen jako celek

Proces hodnocení Formální Přijatelnost Věcné individuálními hodnotiteli Sloučení výzev - kratší doba hodnocení žádostí o podporu – snížení počtu hodnocených žádostí o polovinu Metodické vedení hodnotitelů ze strany ŘO OP VVV – „kuchařka“ pro hodnotitele Realizace aktivit tvorby MAP – přesný popis realizace Postupy MAP – stanovené minimální požadavky na realizaci jednotlivých podaktivit – stanovení některých pozic v realizačním týmu – facilitátor, pracovník z každé zapojené školy

Podporované aktivity Řízení projektu Rozvoj a aktualizace MAP Evaluace Monitoring MAP Hodnotící zprávy Východiskem pro 2 a 3 jsou Postupy MAP II Implementace MAP povinně volitelné podaktivity – implementace povinných opatření z MAP I povinnost vybrat minimálně jedno opatření volitelné podaktivity – implementace ostatních aktivit

Metodická podpora k aktivitě rozvoj a aktualizace MAP SRP Webináře Inspiromaty – vydání v listopadu Aktualizované původní inspiromaty Nové inspiromaty – typy na realizaci aktivit v rámci činnosti PS, rozvoje kapacit v území, příklady propojení projektů IPs a IPk, popř. šablon apod. Aktualizované původní metodické materiály – vzor SR MAP, vzor MAP, metodický list Předávání informací z MAP do KAP – vydání v listopadu Místní krajské konference/setkání příjemců IPo MAP – participace ŘO OP VVV ŘO OP VVV – aktualizovaná Metodika evaluací MAP

Novinky v aktivitě rozvoj a aktualizace MAP Složení ŘV – noví povinní členové Povinné PS – pro čtenářskou gramotnost, matematickou gramotnost, pro financování, pro nerovnosti SR MAP a MAP schvaluje pouze ŘV Povinné a volitelné (nepovinné) podaktivity

Výzva na šablony II Sloučená výzva pro MŠ, ZŠ, ZUŠ, SVČ, ŠD a ŠK Předpokládané vyhlášení - únor 2018 Realizace projektů – 24 měsíců Podmínka podání žádosti – dotazníkové šetření Pro ZUŠ, SVČ a MŠ/ZŠ, které nerealizují projekt šablony I/nezúčastnily se předchozího dotazníkového šetření, popř. samostatně zřízené ŠD Realizace cca listopad – prosinec 2017 Informační e-maily ŘO OP VVV – hlídat oficiální e-mailové adresy! Dotazníky pro MŠ/ZŠ – část i pro ŠD a ŠK

Výzva na šablony II Pro MŠ/ZŠ, které realizují projekt šablon I Vyhodnocení dotazníkového šetření - nejdříve 6 měsíců před koncem realizace projektu – naplnění monitorovacího indikátoru (příloha ZZoR) a zároveň vstup do výzvy šablony II (příloha projektové žádosti) Nově část dotazníku pro ŠD a ŠK Provedené vyhodnocení – podání žádosti do výzvy šablony II Zahájení realizace projektu může tedy ihned navazovat na ukončený projekt šablon I Pro všechny platí – povinnost vybrat jednu šablonu dle vyhodnocení!

Výzva na šablony II Základní informace alokace na výzvu - 6 mld. Kč Minimální výše výdajů: 100 000 Kč Maximální výše výdajů: MŠ, ZŠ: 300 000 Kč na subjekt + 2500 Kč na dítě/žáka ZUŠ, školská zařízení: 100 000 Kč na subjekt + 1800 na dítě/žáka/studenta Monitorovací období 6 měsíců

Systémové a koncepční projekty Informace k realizaci jsou dostupné ve znalostní databázi projektu SRP Systémové projekty: http://www.nidv.cz/cs/projekty/projekty- esf/srp/dalsi-systemove-projekty-opvvv.ep/ Koncepční projekty: http://www.nidv.cz/cs/projekty/projekty- esf/srp/znalostni-databaze/koncepcni-projekty-op-vvv.ep/

Systémové a koncepční projekty Systémový projekt IMKA nebude realizován Systémový projekt Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Metodické kabinety – v první fázi zaměřené na Matematika a její aplikace, Výpočetní technika a informační technologie a Český jazyk a literatura. Ověření a implementace sítě krajských metodiků ICT - podpora školních koordinátorů ICT, vedení škol a učitelů v oblasti informační gramotnosti. Předpokládané zahájení realizace – počátek roku 2018

              Děkuji za pozornost