* 16. 7. 1996 Dělení zlomků Matematika – 7. ročník *

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sčítání a odčítání desetinných čísel
Advertisements

Lomené algebraické výrazy
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Sčítání a odčítání lomených výrazů
Lomené výrazy – násobení a dělení
Matematické pojmy Matematika 7. – 8. ročník
Počítáme s celými čísly
Sčítání lomených výrazů – 3
Zlomky RNDr. Ivana Holubová.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Zlomky – souhrn VY_32_INOVACE_11
Zlomky Smíšená čísla.
POROVNÁVÁNÍ ZLOMKŮ.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registra č ní č íslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_65.
Sčítání a odčítání zlomků
Úprava vzorců. dělení se změní na násobení t přemístíme na druhou stranu s opačnou operací dělení se změní na násobení Chceme osamostatnit veličinu s.
9.
Násobení lomených výrazů
Dělení zlomků.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
AnotacePrezentace, která se zabývá sčítáním a odčítáním lomených výrazů. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci sčítají a odčítají.
Matematika a její aplikace
Racionální čísla.
10.
4.12 ROVNICE V SOUČINOVÉM A PODÍLOVÉM TVARU Mgr. Petra Toboříková.
Násobení a dělení lomených výrazů
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_18 Název materiáluČíselné.
AnotacePrezentace, která se zabývá dělením dvou zlomků. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci dělí zlomky. Speciální vzdělávací potřebyNe.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Lomené výrazy - násobení. Násobení lomených výrazů - připomeňme násobení zlomků vynásobíme zvlášť oba čitatele a zvlášť oba jmenovatele.
Počítání se smíšenými čísly Matematika – 7. ročník.
Odčítání zlomků s různými jmenovateli Výukový materiál pro 7.ročník Autor materiálu: Mgr. Martin Holý Další šíření materiálu je možné pouze se souhlasem.
Odčítání zlomků Matematika – 7. ročník. Odítání zlomků Odčítat zlomky umíme. = Ale pouze ty, které mají stejného jmenovatele. = Sečteme čitatele a jmenovatele.
Složitější složené zlomky
Lomené algebraické výrazy
Základní škola Čelákovice
VY_42_INOVACE_JESONKOVA.MATKVA.01
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Zlomky Složené zlomky..
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
* Násobení zlomků Matematika – 7. ročník *
Lomené algebraické výrazy
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Rovnost, rozšiřování a krácení zlomků
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Násobení zlomků.
Digitalizace výuky Příjemce
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
SLOŽENÝ ZLOMEK.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
VY_32_INOVACE_Sib_II_06 Početní úkony
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY_32_INOVACE_22_MATEMATIKA 3. ROČNÍK ZŠ TÉMA:
Lomené algebraické výrazy
Zlomky Dělení zlomků..
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
NÁZEV ŠKOLY : ZŠ KOLÍN V. , MNICHOVICKÁ 62 AUTOR : Mgr
Zlomky Složené zlomky..
Lomené algebraické výrazy
Zlomky (4) Smíšená čísla
Zlomky Čísla smíšená..
Zlomky Čísla smíšená..
VY_32_INOVACE_58_M-ČÍSLA – NÁSOBENÍ A DĚLENÍ V OBORU NÁSOBILKY
Zlomky Čísla smíšená..
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Transkript prezentace:

* 16. 7. 1996 Dělení zlomků Matematika – 7. ročník *

* 16. 7. 1996 Převrácený zlomek Co je to převrácený zlomek? Zlomek u něhož vyměníme čitatele se jmenovatelem. 𝟐 𝟑 𝟑 𝟐 Jaký je převrácený zlomek ke zlomku ? 𝟏 𝟓 𝟓 𝟏 =𝟓 Jaký je převrácený zlomek ke zlomku ? 𝟒= 𝟒 𝟏 𝟏 𝟒 𝟒 Jaký je převrácený zlomek k číslu ? *

* 16. 7. 1996 Dělení zlomků: Vydělte (zapište pomocí zlomků): = 𝟏 𝟐 𝟏∙ 𝟏 𝟐 = 𝟏 𝟐 𝟏 𝟐 :𝟐= 𝟏 𝟒 𝟏 𝟐 ∙ 𝟏 𝟐 = 𝟏 𝟒 𝟏:𝟐 𝟏 𝟐 𝟏 𝟒 𝟏 𝟐 : : 𝟏 𝟐 𝟐 = = 𝟏 𝟐 :𝟑 = 𝟏 𝟔 𝟏 𝟐 ∙ 𝟏 𝟑 = 𝟏 𝟔 Dělení dvou zlomků odpovídá násobení prvního zlomku převráceným druhým zlomkem. 𝟏 𝟐 𝟏 𝟔 : 𝟑 = *

Dělení zlomků 𝟐 𝟑 𝟐 𝟑 𝟒 𝟓 𝟓 𝟒 𝟐∙𝟓 𝟑∙𝟓 𝟐∙𝟓 𝟑∙𝟒 𝟏𝟎 𝟏𝟐 𝟓 𝟔 : = ∙ = = = * Dělení zlomků 16. 7. 1996 Dělení dvou zlomků odpovídá násobení prvního zlomku převráceným druhým zlomkem 𝟐 𝟑 𝟐 𝟑 𝟒 𝟓 𝟓 𝟒 𝟐∙𝟓 𝟑∙𝟓 𝟐∙𝟓 𝟑∙𝟒 𝟏𝟎 𝟏𝟐 𝟓 𝟔 : = ∙ = = = 1. Opíšeme první zlomek (dělenec) 2. Místo dělení zapíšeme násobení 3. Převrátíme druhý zlomek (dělitele) 4. Zlomky vynásobíme 5. Výsledek upravíme do základního varu *

Dělení zlomků Vydělte zlomky: 𝟕𝟕 𝟒𝟖 =𝟏 𝟐𝟗 𝟒𝟖 𝟐 𝟗 𝟑𝟓 𝟐𝟒 =𝟏 𝟏𝟏 𝟐𝟒 𝟑 𝟐 =𝟏 𝟏 𝟐 𝟏 𝟒 𝟕 𝟑 𝟏𝟎 𝟑 𝟐 =𝟏 𝟏 𝟐 Dělení zlomků Vydělte zlomky: 𝟏 𝟐 : 𝟏 𝟑 = 𝟏𝟎 𝟏𝟐 : 𝟓 𝟔 = 𝟕 𝟖 : 𝟑 𝟓 = 𝟔 𝟕 : 𝟏𝟐 𝟐𝟏 = 𝟏 𝟓 : 𝟗 𝟏𝟎 = 𝟑𝟔 𝟕𝟎 : 𝟒𝟖 𝟐𝟖 = 𝟕 𝟖 : 𝟔 𝟏𝟏 = 𝟓 𝟔 : 𝟑𝟓 𝟐𝟒 =

Dělení zlomků Vydělte zlomky: 𝟑𝟑 𝟓 =𝟔 𝟑 𝟓 𝟐𝟎 𝟗 =𝟐 𝟐 𝟗 𝟒 𝟔 𝟕 𝟏 𝟔 𝟑𝟓 𝟔𝟒 𝟏𝟓 𝟐 =𝟕 𝟏 𝟐 𝟓 𝟕 Dělení zlomků Vydělte zlomky: 𝟖 𝟐𝟏 : 𝟏𝟐 𝟐𝟕 = 𝟕 𝟖 : 𝟐𝟏 𝟒 = 𝟏𝟖 𝟓 : 𝟗 𝟏𝟎 = 𝟓 𝟔 : 𝟕 𝟔 = 𝟓 𝟔 : 𝟑 𝟖 = 𝟗 𝟐 : 𝟑 𝟓 = 𝟏𝟏 𝟐 : 𝟓 𝟔 = 𝟐𝟓 𝟏𝟔 : 𝟐𝟎 𝟕 =

Dělení zlomků Vypočtěte: 𝟏 𝟑 𝟓 𝟑 =𝟏 𝟐 𝟑 𝟏𝟓 𝟐 =𝟕 𝟏 𝟐 𝟏 𝟗 𝟓 𝟔 ∙ 𝟏 𝟑 : 𝟓 𝟐 = 𝟓 𝟒 : 𝟗 𝟐 ∙ 𝟔 𝟓 = 𝟔 𝟕 : 𝟗 𝟏𝟎 : 𝟏𝟐 𝟐𝟏 = 𝟏 𝟐 : 𝟏 𝟓 : 𝟏 𝟑 =

násobení a dělení zlomků 𝟔 𝟓 =𝟏 𝟏 𝟓 𝟒𝟗 𝟖 =𝟔 𝟏 𝟖 𝟏𝟎𝟏 𝟔𝟔 =𝟏 𝟑𝟓 𝟔𝟔 𝟗 𝟐𝟎 Sčítání, odčítání, násobení a dělení zlomků Vypočtěte: 𝟕 𝟐 : 𝟐 𝟑 + 𝟕 𝟖 = 𝟗 𝟏𝟎 : 𝟏 𝟐 − 𝟑 𝟓 = 𝟓 𝟒 : 𝟏𝟏 𝟏𝟐 + 𝟏 𝟒 ∙ 𝟐 𝟑 = 𝟐 𝟑 ∙ 𝟗 𝟖 − 𝟏 𝟒 : 𝟓 𝟔 =

násobení a dělení zlomků 𝟑 𝟐𝟖 𝟑𝟕 𝟏𝟒 =𝟐 𝟗 𝟏𝟒 𝟕𝟑 𝟒𝟖 =𝟏 𝟐𝟓 𝟒𝟖 𝟒 𝟓 Sčítání, odčítání, násobení a dělení zlomků Vypočtěte: 𝟐 𝟕 : 𝟒 𝟐𝟏 − 𝟓 𝟏𝟒 : 𝟑 𝟐 = 𝟐𝟓 𝟏𝟐 − 𝟏 𝟐 ∙ 𝟑 𝟒 : 𝟐 𝟑 = 𝟑 𝟓 − 𝟕 𝟏𝟎 : 𝟑 𝟐 + 𝟐 𝟑 = 𝟐 𝟓 + 𝟓 𝟔 : 𝟐 𝟑 − 𝟏 𝟓 =

Dělení zlomků shrnutí 𝟐 𝟑 𝟐 𝟑 𝟒 𝟓 𝟓 𝟒 𝟐∙𝟓 𝟑∙𝟓 𝟐∙𝟓 𝟑∙𝟒 𝟏𝟎 𝟏𝟐 𝟓 𝟔 : = ∙ Dělení dvou zlomků odpovídá násobení prvního zlomku převráceným druhým zlomkem 𝟐 𝟑 𝟐 𝟑 𝟒 𝟓 𝟓 𝟒 𝟐∙𝟓 𝟑∙𝟓 𝟐∙𝟓 𝟑∙𝟒 𝟏𝟎 𝟏𝟐 𝟓 𝟔 : = ∙ = = = 1. Opíšeme první zlomek (dělenec) 2. Místo dělení zapíšeme násobení 3. Převrátíme druhý zlomek (dělitele) 4. Zlomky vynásobíme 5. Výsledek upravíme do základního varu