VLHKOST A TEPLOTA VZDUCHU Náměstí Míru Arcibiskupské gymnázium (RNDr. Irena Chlebounová)
I. P. PAVLOVA
VYŠEHRAD
POSTUP Pomocí digitálního vlhkoměru a teploměru studenti třídy 3. B měřili teplotu a vlhkost vzduchu nad různými povrchy. Měřili vždy 5 – 10 cm nad povrchem. Toho dosáhli položením měřicího přístroje na plastovou misku. Poté definovali vztah mezi vlhkostí a teplotou a srovnali naměřené hodnoty z různých povrchů.
UKÁZKY PRACOVNÍHO LISTU
VÝSLEDKY A ZÁVĚR Dokázali jsme, že čím je teplota vyšší, tím je relativní vzdušná vlhkost nižší. Nejvyšší teplota byla nad zpevněným povrchem (asfalt, dlažba). Nejnižší teplota byla nad vodou (případně nad zatravněným povrchem). Trávník vypařuje vodu a tím se vzduch nad ním ochlazuje.