NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Uherský Ostroh

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
HV-1 Hudební výchova DUM č. 9 Prima – kvarta osmiletého studia
Advertisements

Hudební partitura Partitura je přehledný záznam vícehlasé ( instrumentální i vokální ) skladby. V partituře jsou všechny nástroje orchestru zapisovány.
Rozdělení hudebních nástrojů
Hudební tělesa VY_32_INOVACE_03_Hudební tělesa.
Hudební nástroje Vypracovala: Nikola Doleželová
HV-1 Hudební výchova DUM č. 1 Prima – kvarta osmiletého studia
KOMORNÍ SMYČCOVÝ ORCHESTR
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
ICT VLASTNOSTI TÓNŮ – výška tónů
Hudební nástroje ve vážné hudbě
SYMFONICKÝ ORCHESTR Každý z nás si pro vás připravil krátké povídání.
Sbormistr dirigent Řídí pěvecký sbor ( dětský, mužský, ženský, smíšený) Zodpovídá za nacvičení a provedení díla (skladby)
Klarinet.
Bicí nástroje 1. Samozvučné (tón vzniká chvěním hmoty, ze které jsou vyrobeny) – činely, zvony, gong, xylofon, triangl ad. 2. Blanozvučné (tón vzniká rozechvěním.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Vzdělávací oblast: Umění a kultura
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Škola: Praktická škola dvouletá Vzdělávací okruh: Umění a kultura Vyučovací předmět: Hudební výchova Ročník: První Téma: Rozdělení hudebních nástrojů.
Hudební výchova-5.ročník ZŠ „Otázky ke kritickému myšlení“
ICT – 2 – 3 – 33 HV HUDEBNÍ NÁSTROJE DECHOVÉ
Nástroje symfonického orchestru
HUDEBNÍ NÁSTROJE NÁSTROJOVÉ SKUPINY
Jaký hudební nástroj je na obrázku?
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školy: Svobodná základní škola,o.p.s. Autor: Ivana Makovičková Název materiálu: VY_32_INOVACE_9_HUDEBNÍ VÝCHOVA_HUDBA VOKÁLNÍ, INSTRUMENTÁLNÍ, VOKÁLNĚ.
FYZIKA VY__III/2__INOVACE__216. Autor DUMMgr. Jarmila Borecká Datum (období) vzniku DUM Ročník a typ školy 7. ročník ZŠ praktické ŠVP„Učíme.
Člověk a příroda Fyzika Zvukové děje VII. ročník ZŠ (praktická) Zvuk a zdroje zvuku Vypracoval: Mgr. Zdeněk Šebestík Střední škola, Základní škola a Mateřská.
Výtvarné umění Výtvarné umění 1874–20. století HudbaHudba přelom 20. století úkoly: Dějiny evropské hudby IMPRESIONISMUS.
Název školy: Základní škola a Mate ř ská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F.9.Vl.12_Zvuk_a_hudba_přenos_zvuku.
HUDEBNÍ NÁSTROJE SYMFONICKÉHO ORCHESTRU. Mgr. Danuše Maierová 11/2011 – 4/ Hudební výchova Umění a kultura Umění kolem nás III/2 –
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Dagmar Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_96_SYMFONICKÝ ORCHESTR TEMA: Hudební.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Skupiny hudebních nástrojů
HUDEBNÍ VÝCHOVA SYMFONICKÝ ORCHESTR
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ Veselí n. M., Kollárova 1045
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Uherský Ostroh
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
AUTOR: Mgr. Jitka Němcová NÁZEV: VY_32_INOVACE_13_HV_14
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Uherský Ostroh
Typy orchestrů a jejich obsazení
Rozdělení hudebních nástrojů
Název školy ZŠ a ZUŠ J. E. Purkyně Libochovice Autor Bc. Jiří Grüner
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Petr Smetana, NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_ Hudební nástroje TÉMA: Dechové.
Hudební uskupení Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/07 
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Petr Smetana, NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_ Hudební nástroje TÉMA: smyčcové.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Uherský Ostroh
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,
AUTOR: Mgr. Jitka Němcová NÁZEV: VY_32_INOVACE_13_HV_15
Orchestrální hudba Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
AUTOR: Lenka Šilhánková NÁZEV: VY_32_INOVACE_98_KVÍZ
Název školy ZŠ a ZUŠ J. E. Purkyně Libochovice Autor Bc. Jiří Grüner
VY 32 INOVACE 547.
Název školy: ZŠ a MŠ Prysk, okres Česká Lípa, příspěvková organizace Autor: Mgr. Jana Vostřelová Název: VY_32_INOVACE_03_HUDEBNÍ VÝCHOVA_HUDEBNÍ NÁSTROJE.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Třídění hudebních nástrojů na smyčcové, bicí, dechové.
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_09 Zvukové jevy –opakování A
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ Veselí n. M., Kollárova 1045
Název školy ZŠ a ZUŠ J. E. Purkyně Libochovice Autor Bc. Jiří Grüner
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Uherský Ostroh AUTOR: Mgr. Ladislava Hurábová NÁZEV: VY_32_INOVACE_13_HV_07 TEMA: SVĚT ORCHESTRU II – symfonický orchestr ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.1616 Styl výše uvedené tabulky pro doplnění informací k materiálu si můžete zvolit sami. Důležité je dodržet náležitosti v ní uvedené.

ANOTACE Materiál navazuje na předchozí „Svět orchestru I – komorní hudba“ a slouží k prezentaci učiva o symfonickém orchestru a pěveckém sboru. Je možné ho též využít pro shrnutí a opakování. Já jsem ho použila v 6. ročníku v tematickém okruhu „Svět orchestru“. Žáci pracovali se zájmem, seznámili se s řadou nových hudebních pojmů, některé poznámky si zapsali do sešitu. Pro poslech využívám CD „Umění poslouchat hudbu“ s průvodním slovem I. Hurníka

SVĚT ORCHESTRU Komorní hudba Symfonický orchestr Pěvecký sbor

KOMORNÍ HUDBA OPAKOVÁNÍ Vysvětli pojmy: Komorní hudba Sonáta Kvarteto Sexteto Trio Řešení: malý počet hráčů komorní skladba pro sólový nástroj s dopr., 3-4 věty Komorní seskupení: 4 hráči 6 hráčů 3 hráči

SYMFONICKÝ ORCHESTR = velký orchestr (70 – 100 hráčů) Smyčcové nástroje - první a druhé housle, violy, violoncella, kontrabasy Dechové nástroje dřevěné- flétny, hoboje, klarinety, fagoty a žesťové – trubky, lesní rohy, pozouny, tuba Bicí nástroje – tympány, bubny, činely, tamburína, triangl, gong, xylofon… Další nástroje – harfa, klavír

SYMFONICKÝ ORCHESTR Dirigent – řídí taktovkou symf. orchestr Partitura – notová kniha dirigenta, v níž jsou zapsány pod sebou všechny nástroje a hlasy ve skladbě Poslech: P. I. Čajkovskij: Symfonie č. 6 „Patetická“ (CD I/8)

PĚVECKÝ SBOR Některé skladby (např. kantáty) jsou komponovány pro orchestr, sbor a sóla Pěvecký sbor řídí sbormistr SMÍŠENÝ PĚVECKÝ SBOR Ženské hlasy SOPRÁN (vysoký) ALT (nízký) Mužské hlasy TENOR (vyšší) BAS (hluboký)

CITACE Text: vlastní autorské dílo Ilustrace: www.office.microsoft.com CD „Umění poslouchat hudbu – Ilja Hurník“, ℗ 1972 Supraphon, © 2004 Supraphon. Učební pomůcky, literatura, hudební výchova - Jiří Mocek, 765 02 Otrokovice, Štěrkoviště 1292