Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vznik, vývoj a formy peněz
Advertisements

PENÍZE říjen 2012VY_32_INOVACE_EKO_ Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Dana Gebauerová a Ing. Romana Venclíková.
Vznik, vývoj a formy peněz
 VY_32_INOVACE_16_09  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
 Využití  Bankovní účty  Příklady běžného účtu v domácnosti  Zdroj: Petr Kinský a kol.: Finanční gramotnost, obsah a příklady z praxe škol. Praha.
Hospodářský proces Potřeby, peníze
zboží Statek nebo služba určená ke směně na trhu
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. SADA č. 22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Číslo materiáluVY_62_INOVACE_EKO_4S_RE_33_10 NázevInvestice do drahých kovů Druh učebního materiálu Prezentace PředmětEkonomika Ročník4 Tématický celekInvestování.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
PENÍZE Božena Genrtová.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Peníze Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
DUM - Digitální Učební Materiál
Peněžní prostředky.  při hotovostním platebním styku se používají hotové peníze = peněžní prostředky, které jsou:  v podobě papírové  v podobě v mincí.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
PENÍZE Ing. Renata Slaná
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Peníze a měny.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_62_INOVACE_73 8 _ Přímé bankovnictví II. AutorIng. Renata Wagnerová Průřezové téma Člověk a svět.
Peníze. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené, Janské.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_12_12 Název materiáluPeníze AutorMgr.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Bezhotovostní placení ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název: VY_42_INOVACE_MA_7B_32A Škola: Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor: Mgr. Helena Židová Ročník: 7.r. Tematický.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_62_INOVACE_730_Hotovostní platební styk AutorIng. Renata Wagnerová Průřezové téma Člověk a svět.
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Vzdělávací materiál: Prezentace.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Peníze ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
VÝUKOVÝ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Kód vzdělávacího materiálu: VY_62_INOVACE_0108 Název vzdělávacího materiálu: Vývoj peněz.
FINANČNÍ GRAMOTNOST PENÍZE. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_62_INOVACE_729_Platební styk I. AutorIng. Renata Wagnerová Průřezové téma Člověk a svět práce Informační.
Trh a jeho zákony. Zboží je služba nebo statek určený pro směnu na trhu. SMĚNA  směna naturální neboli bartr  směna realizovaná prostřednictvím peněz.
Peníze, jejich funkce a vývoj platidel Výchova k občanství 7. ročník.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 2 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: leden 2012 Ročník: 8. Vzdělávací.
Anotace Vysvětlit žákům pojem peníze, jak peníze vznikly a jakou mají podobu. Zjistit, kdo peníze vydává a jak se dají zabezpečit před paděláním. Výukový.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Peníze ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_244_TÉMA_ Dlouhodobý majetek Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Jana Drtinová Číslo VY_62_INOVACE_6006 NázevPeníze Téma hodinyPeníze PředmětZáklady finanční gramotnosti.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Peníze, bezhotovostní a hotovostní platební styk N á zev sady: Výuka.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_11_01_bankovky v ČR Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská.
PENĚŽNÍ GRAMOTNOST - PENÍZE
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
FINANČNÍ GRAMOTNOST Bezhotovostní placení 5.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
FINANČNÍ GRAMOTNOST Hospodaření podniku.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Hotovostní a bezhotovostní peníze.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_02 Peníze
FINANČNÍ GRAMOTNOST Platidla
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
EU_62_B_sada 1_05_M_Směna_Duch
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary,
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Obchod, trh Základy hospodaření.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Transkript prezentace:

Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola Opava, příspěvková organizace Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0565 Číslo materiálu VY_62_INOVACE_721_Peníze I. Autor Ing. Renata Wagnerová Průřezové téma Člověk a svět práce Informační a komunikační technologie Předmět Ekonomika Ročník 2. Datum tvorby 03. 09. 2012 Datum ověření 17. 01. 2013 Druh učebního materiálu Prezentace doplněná pracovním listem s otázkami a tajenkou Anotace Prezentace obsahuje výklad s definicí peněz a jejich vývoj. Na pracovním listě žáci odpovídají na otázky a řeší tajenku dle zadání. Doplněno o vypracované řešení. Klíčová slova Peníze, směna, mince, bankovky Metodický pokyn Určeno k výkladu do hodiny a k praktickému procvičení učiva Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

FINANČNÍ GRAMOTNOST PENÍZE I.

jsou všeobecným ekvivalentem = tzn. jsou všeobecně přijímány PENÍZE - DEFINICE specifický druh zboží, zajišťují směnu, jsou všeobecným ekvivalentem = tzn. jsou všeobecně přijímány

PENÍZE – VÝVOJ 1. Směna – zboží za zboží → a) nahodilá směna b) ekvivalentní směna 2. Všeobecný ekvivalent → např. obilí, dobytek, koření, látky, drahé kovy apod.) 3. Drahé kovy → nejvhodnější ekvivalent → dostatečně vzácné, uchovatelné, menší objem 4. Mince → razily se z drahých kovů - zlato, stříbro (ČR – denáry) → tvar čtverce, oválu, kruhu → dnes jsou raženy ze slitin běžných kovů http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/5a/ Euromoenterogsedler.jpg/756px-Euromoenterogsedler.jpg

PENÍZE - VÝVOJ 5. Papírové peníze → bankovky (ČR – 18. stol.) → postupně nahradily zlaté a stříbrné mince → ochranné prvky: bankovní papír, vodoznak, proužek, sériové číslo, skrytý obrazec apod. 6. Bezhotovostní peníze → uložené v bance → platby převodem, platební kartou

PENÍZE – PRAKTICKÉ CVIČENÍ Odpovězte na uvedené otázky (s pomocí pedagoda): Napiš nominální hodnoty současných mincí ČR. Kolik má mince stran? Jak se strany mince nazývají? Co je vyobrazeno na jednotlivých stranách mincí. Je některá z mincí ČR něčím specifická/odlišná?

PENÍZE - TAJENKA Doplňte větu: Latinsky se rub mince nazývá….(viz. tajenka). Jeden z výrobních faktorů. Zvyšování cenové hladiny (cen výrobků). Změna k lepšímu např. u výrobků. Proces získání nové pracovní specializace na Úřadu práce. Hospodářská soutěž mezi 2 a více firmami. Prostor na umístění materiálu, zboží apod.

PENÍZE - TAJENKA P R Á C E   I N F L A O V K U S D