MARKETINGOVÝ MIX.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Značka výrobku Značka se skládá:
Advertisements

MARKETING A MANAGEMENT
ÚVOD DO MARKETINGU.
AKAD.ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 5.
Trh a jeho zákonitosti.
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
DIREKT MARKETING - ÚVOD - Marek Matějka. Struktura čtyř P.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_204.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
M ARKETING – S WOT ANALÝZA Ing. Jiří Šilhán. P OJETÍ MARKETINGU Pohled ekonomů: Marketing je proces výměny užitné hodnoty, kterou kupující získává od.
Place – místo prodeje (distribuce)
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Marketingový mix 4 P.
Výrobek a jeho životní cyklus
Marketing Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
MARKETINGOVÝ MIX.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Marketingový mix Obsahuje čtyři taktické marketingové nástroje: produkt (Product), cenu (Price), distribuci (Distribution) a propagaci (Promotion).
Marketingový mix Petra Krajníková.
úvod pojetí a obsah marketingu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Podnikatelské koncepce
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Tržní cílení – hodnocení tržních segmentů
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Jakub Špork 20. prosince O co dnes půjde?  Zbytky včerejší večeře (4P)  Marketing.
TVORBA HODNOTY VNÍMANÁ ZÁKAZNÍKEM
Druhy ekonomik, hospodářský proces, trh
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_13.
Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Marketingový mix.
14. října 2008 PRODUKT jednotlivé úrovně produktu Mgr. Eliška Kubíčková.
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
MARKETING A MANAGEMENT CESTOVNÍHO RUCHU část 4 RNDr. Aleš Krejčí, CSc.
Petr Štoček, SPZ, part 11 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_POD_77 ROČNÍK: 3. VZDĚLÁVACÍ OBOR:PODNIKÁNÍ V HOTELNICTVÍ.
THE PLACE. MARKETING MIX PROMO- TION PRODUCT PRICE PLACE MARKETING MIX Jak se dostane zboží od výrobce k zákazníkovi.
8. Marketing.
Vítejte na hodině Marketingu
Model strategie marketingového mixu
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
ZÁKLADY EKONOMIE I Poptávka a nabídka Tržní mechanismus 4
TRH (tržní mechanismus)
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
MARKETING 3 Produkt jako nástroj marketingu. Produkt Z pohledu marketingu se člení na: Spotřební zboží Výrobní prostředky.
Marketing PhDr.Ing.Jaroslava Dědková Ph.D. Katedra marketingu
MARKETING 1. Význam marketingu Podílí se na vývoji a zdokonalování výrobků a služeb Ovlivňuje distribuční a cenovou politiku Je těsně spjat s propagací.
Vzdělávací oblast:Odborné vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Marketing a marketingový.
7 Marketingový mix Výrobek Cena Distribuce Propagace.
Název školy: SŠEP Studénka. o. p. s. Autor: Ing. Libor Jedlička Název: VY_32_INOVACE_01_1.1_1.1.1 Téma: Podstata marketingu a internetu Datum ověření:
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Tvorba marketingového mixu
Výrobkové strategie dle investičních cílů
Marketingové strategie
Vítejte na MARKETINGU.
Historie marketingu
V hotelnictví a cestovním ruchu
Marketing farmářských produktů
Cenové strategie.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

MARKETINGOVÝ MIX

Marketingový mix Představuje soubor úkolů a dílčích opatření, které pomáhají uspokojit požadavky zákazníků a firmě dosáhnout svých cílů. Všechny ovlivnitelné faktory, které nějakým způsobem mohou ovlivnit poptávku po výrobku a které rozhodují o jeho úspěchu.

V průběhu času byly utříděny Produkt (Product) Cena (Price) Místo (Place) Komunikace (Promotion)

Marketingový mix (Cost to the Customer) Čtyři P Čtyři C PRODUKT (Product) HODNOTA Z HLEDISKA ZÁKAZNÍKA (Customer Value) CENA (Price) NÁKLADY PRO ZÁKAZNÍKA (Cost to the Customer) MÍSTO (Place) POHODLÍ (Convenience) KOMUNIKACE (Promotion) KOMUNIKACE (Communication)

9P 6P Packing Partnership Programming 6P 4P People Process

Výrobek Je jakýkoliv hmotný statek, služba nebo myšlenka, které se stávají předmětem směny na trhu a je určen k uspokojení lidské potřeby.

Pět úrovní výrobku

Výrobky

Výrobková řada Je skupina výrobků, které spolu těsně souvisí, protože plní podobnou funkci, jsou prodávány stejným skupinám zákazníků, prochází stejnými distribučními cestami a vytváří shodný cenový rozsah.

Výrobkový mix Je soubor všech výrobkových řad a položek, které jednotliví výrobci nabízejí ke koupi zákazníků. (Výrobní sortiment) Šíře výrobkového mixu Sanitární výrobky Obkladové prvky Vany umyvadla poličky obkladačky,podlahová dlažba 150cm 20x20 160cm 40x40 rohová

Nestlé čokoláda bonbony zmrzlina cereálie krmivo nápoje Orion Lentilky Chocapic Grako Deli Jojo Corn Flakes Nesquik Margot Lipo Nescafé Kaštany Hašlerky Caro Kofila Delisa Milena Kit Kat

Značka Odlišit zboží, služby určitého výrobce od podobné nabídky konkurence. Usnadňuje vyřizování objednávek. Zabezpečuje právní ochranu jedinečných vlastností, které by konkurenti mohli okopírovat. Pomáhá při segmentaci trhu, při budování firemní image, přilákat soubor věrných a zisk přinášejících zákazníků.

Značka výrobce Značka zprostředkovatele Značka kmenová Značka individuální Značka: jméno, barva, písmena, číslice, symbol,znak

Silná značka-strategie přítomnosti Značky, které se vyplatí pěstovat a podporovat (velikost, síla, růstový potenciál) Značky pro více výrobků – vytvořeny na základě myšlenky Lépe zní „Péče o šaty než prací prášek“ „Zářivý úsměv než zubní pasta“

Ochranné známky 3.12. 2003 byl vydán zákon č. 441/2003 Sb. O ochranných známkách - vymezuje pojem ochranné známky - jmenuje důvody pro odmítnutí och.známky - upravuje účinky ochranné známky - je majetkem vlastníka nejcennější značka??

Nejhodnotnější globální značky 2015 Značka Obor Hodnota 1. Apple Technologie 247 mld. USD 2. Google 173,7 mld. USD 3. Microsoft 115,5 mld. USD 4. IBM 94 mld. USD 5. Visa Platební služby 92 mld. USD 8. Coca-Cola Nápoje 83,8 mld. USD 9. McDonald´s Fast food 81,2 mld. USD 10. Marlboro Tabák 80,4 mld. USD 12. Facebook 71,1 mld. USD 14. Amazon.com Obchod 62,3 mld. USD 15. China Mobile Telekomunikace 59,9 mld. USD 17. GE Více oborů 59,3 mld. USD 18. UPS Logistika 51,8 mld. USD 19. Disney Zábava 43 mld. USD 20. MasterCard 40,2 mld.USD

Maloobchodní značky Vlastněné maloobchodními řetězci, pod jejichž jménem se prodává ve vlastní síti - omezují vliv značkových výrobců - prodejci se nemusí dělit o zisk - mají možnost odlišit se od konkurence - vybudovat loajalitu zákazníků k vlastním produktům

Výhody pro výrobce Posílí vztah s daným řetězcem Lépe využije svou výrobní kapacitu Posílí svou vyjednávací schopnost při zalistování položek svého sortimentu v daném řetězci Umožňuje proniknout na zahraniční trhy

Vlastní MO značky Hypernova, Albert ---Euro Shopper (2003) (nahradila značku Koruna) Makro ----Aro (1998 – 450 položek) Tesco ---Tesco výhodný nákup(1999- 800 položek Delvita --- 365 (2005 -50výrobků), Delvita Interspar---Spar, Despar(1997-390položek)

Kaufland --- vlastní MO, Best Farm-(maso) Tesco --- Tesco (2000) Albert ---Albert (2000) Hypernova---Hypernova (2001) prémiová značka Selský Dvůr Track and Field (pro volný čas) Actuals (textil) Rossmann---Rossmann(400 položek)           

Značky české kvality Ze 60% tvořeny českými surovinami (platilo pouze do jara) země EU mohou požádat Jakékoliv kvalitní výrobky Výrobce je registrován v ČR Výrobce podniká bez zahraniční majetkové účasti Výrobek vznikl opravdu u nás (kvalita, nezávadnost, bezpečnost) české sur.alespoň 50%) (prohlášení výrobce) Nejvíce české –regionální značky

Obal Fce komunikační Odlišení výrobku od výrobků konkurenčních Ochrana výrobku při dopravě, skladování a prodeji před poškozením Vytváří image výrobce

Trendy obalů Inteligentní obaly (spojují informační technologie a nové materiály) Inteligentní etikety ukazují čerstvost výrobku změnou barvy Termální obaly