ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Digitální učební materiál
Advertisements

Rozvíjející větné členy
Klasifikace větných členů, rozbor věty jednoduché
Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Procvičujeme větné členy 2
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
Název šablony: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT 32/Čj08/ , K. Týleová Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Název výukového.
Větné členy.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
PODMĚT Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-25
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:5. ročník – Jazyk a jazyková komunikace – Český jazyk a literatura – Rozvíjející.
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuModerní škola Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_08
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_033_6TR_CJ Autor: Mgr. Renata Stalová.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Přívlastek (Pk).
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.09 Anotace: Prezentace je zaměřena na grafické znázorňování věty jednoduché. Obsahuje přehled základních a rozvíjejících větných.
DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT 7.ROČNÍK.
Větné členy Opakujeme.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Výklad – základní skladební dvojice, vyjádření podmětu.
RVČ - předmět, přívlastek, doplněk
SYNTAX RISKUJ Autor: Mgr. Monika Dudová
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_321_Větné členy AUTOR: Mgr. Šárka Kubáčková ROČNÍK, DATUM:
Větné členy PŘÍSUDEK.
rozbor věty rozbor souvětí spojovací výrazy
Rozvíjející větné členy - opakování -
Komplexní jazykový rozbor
V Ě T N É Č L E N Y Základní – podmět,přísudek
Rozvíjející větné členy - opakování -
(PREZENTACI SPUSTÍTE STISKNUTÍM KLÁVESY F5) Přívlastek.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Větný rozbor věty jednoduché krok za krokem. Na úvod Zopakujeme si postup při rozboru věty jednoduché.
Mgr. Kateřina Karbulová, 2012 Tvorba VY_32_INOVACE_KARBULOVA.CEJJAZ.02.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
VY_32_INOVACE_13_Český jazyk pro 7. ročník_Určování větných členů
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Grafický rozbor vět Postup.
PŘEDMĚT - SHRNUTÍ.
Opakujeme vedlejší věty 1
Základní skladební dvojice Název projektu: OP VK
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_276_ČJ8
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_37_ČJ4
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Rozvíjející větné členy – 6. ročník
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_02 předmět
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
PŘEDMĚT Český jazyk – 7. ročník.
Rozvíjející větné členy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
Větné členy VY_32_Inovace_20SJ - 1
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA
Transkript prezentace:

ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193, 403 31 Tel.:472731819, 472731253 Tel.řed./fax:472731480, e-mail:skola@zsmojzir.cz VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/21.3095

Číslo klíčové aktivity: III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Autor:Mgr.Miroslava Kunzová Vytvořeno: 25.2.2013 Ročník: 6. Vzdělávací oblast:JAZYK A JAZYKOVÁ KOMUNIKACE ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Anotace: Větné členy - prezentace

Základní a rozvíjející Větné členy Základní a rozvíjející

Slova se spojují do vět: Každé slovo má ve větě jinou úlohu. Některé slovo uvádí čas – včera. Jiné slovo místo – doma. Úlohou slova ve větě slovo plní funkci větného členu.

Větné členy VČ Základní: Tvoří základní skladební dvojici (podmět a přísudek). Mohou být rozvity jinými VČ (rozvíjejícími). Rozvíjející: Závisí na jiných větných členech. Můžeme se na ně zeptat pomocí jiného VČ.

Základní skladební dvojice PODMĚT + PŘÍSUDEK PODMĚT - Po KDO, CO? MŮŽE BÝT NEVYJÁDŘENÝ. PŘÍSUDEK - Př CO DĚLÁ PODMĚT? Po + Př - ZSD

Rozvíjející větné členy Jsou závislé na jiném VČ. Rozvíjí jiné VČ. Tvoří skladební dvojici: Jedním ze slov se mohu na druhé zeptat, např. malý chlapec: Jaký chlapec? Malý.

Druhy rozvíjejících větných členů Přívlastek Předmět Příslovečná určení (místa, času, způsobu,…) Doplněk

Přívlastek Pk Ptáme se na něj: Jaký, který, čí? Rozvíjí podstatná jména. Podstatná jména mohou být rozvita pouze přívlastkem. Příklad: lesní cesta – jaká cesta? lesní cesta lesem – jaká cesta? lesem

Předmět Pt Ptáme se na něj pádovými otázkami (kromě 1. a 5. pádu). Příklad: Psal dopis. Koho, co psal? Dopis – Pt ve 4. pádě

Příslovečné určení Pu Mnoho druhů Pu místa - kde? venku Pu času - kdy? ráno Pu způsobu - jak? dobře Pu má přednost před předmětem.

Přehled větných členů