Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_11B_CJ8_03_OBECNÉ_VÝKLADY_O_.
Advertisements

Vodní elektrárna Voda přitékající přívodním kanálem roztáčí turbínu, která je na společné hřídeli s generátorem elektrické energie. Dohromady tvoří tzv.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Urbášek Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
VY__III/2__INOVACE__213 FYZIKA Autor DUMMgr. Jarmila Borecká Datum (období) vzniku DUM Ročník a typ školy 9. ročník ZŠ praktické ŠVP„Učíme.
Generátor střídavého proudu. K primárním zdrojům elektrické energie řadíme uhlí, ropu, zemní plyn, vodu v přehradách a také jaderné palivo. Přeměna energie.
Vytápění Teplárny. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Jiří Macháček Název: VY_32_INOVACE_15_F9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: Užití transformace.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Ing. Miluše Pavelcová NÁZEV: VY_32_INOVACE_ M 13 TÉMA: Střídavé elektrické napětí.
Obsah Generátor střídavého proudu Trojfázová soustava střídavého napětí Transformátor Přenos elektrické energie Střídavý proud v energetice 1.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
VY_52_INOVACE_05_03_LEZB Zbyněk Lecián Výukový materiál Škola: Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Autor: Zbyněk.
TRANSFORMÁTOR Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_18_32.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Transformátory.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Elektrické stroje točivé
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Tepelné motory.
ELEKTRÁRNY.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Fyzika – Tepelná elektrárna
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je .
Vznik střídavého proudu
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Výkon, účinnost VY_32_INOVACE_11_218
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Elektrické spotřebiče
NÁZEV PROJEKTU: INVESTICE DO VZDĚLÁNÍ NESOU NEJVYŠŠÍ ÚROK
Přírodní zdroje na Zemi
Elektřina VY_32_INOVACE_05-29 Ročník: VIII. r. Vzdělávací oblast:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
AUTOR: Mgr. Šárka Jandová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6C_01
Fyzika – Elektrolýza.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Transformátory Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Další součástky s jedním přechodem PN
OHMŮV ZÁKON Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_07_32.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Netradiční zdroje elektrické energie
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
HRAZENO Z EU -OP VK.
Elektrické pole.
Měření elektrického proudu
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_03_F9_Hanak TÉMA: Elektromagnetické jevy
Název prezentace (DUMu): Elektrický výkon
Autor: Olga Kociánová Datum (období): září 2011 Ročník: 5
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií.
Škola ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor
Magnetická indukce Název školy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_13 Střídavé.
MS Excel Úvod.
Žák ví,jak přispět k ochraně přírody
Závislost elektrického odporu
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Jolana Navrátilová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_Člověk a energie TÉMATICKÝ.
ČESKÁ REPUBLIKA VODSTVO
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Rozmanitost a ochrana přírody, vesmír, technika Název materiálu
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Kateřina Bambasová Vytvořeno dne: 25.3.2014 Název: VY_32_INOVACE_12C_F8_20_Výroba a přenos elektrické energie Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3534 Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Téma: Elektřina a magnetismus Ročník: 8. ročník Klíčová slova: elektrárna, generátor

Anotace MATERIÁL SLOUŽÍ K PŘEDSTAVENÍ TÉMATU VÝROBY A PŘENOSU ELEKTRICKÉ ENERGIE. ŽÁCI SE SEZNÁMÍ S PRINCIPEM VÝROBY ELEKTRICKÉ ENERGIE POMOCÍ ODKAZŮ NA VIDEA, KTERÁ UKAZUJÍ FUNKCI TEPELNÝCH ELEKTRÁREN.

Výroba a přenos elektrické energie

Výroba Elektřina se vyrábí v GENERÁTORU s využitím elmg. indukce Generátor poháněný parní turbínou Rotor z generátoru v přehradě

Výroba elektřiny Pohon generátoru může být různý Př. tepelné elektrárny na stejné ose s generátorem je parní turbína turbína je poháněna tlakem páry v generátoru dochází k přeměně mechanické energie na energii elektrickou Zdroj tepla: uhlí, štěpná reakce

Výroba elektrické energie

Přenos elektrické energie Z elektráren se el. energie přenáší prostřednictvím dálkových a místních sítí až do spotřebního místa Velká vzdálenost – ztráta energie Menší ztráty – menší proud –větší napětí Nejdelší přenosové trasy přenášejí až 400kV

Přenos elektrické energie

Přenos elektrické energie Jak je možný přenos 400kV, když v elektrárnách se vyrábí elektřina o napětí 6kV? V domácnostech využíváme napětí 230V (380V). Jakým “kouzlem“ přeměníme vysoké napětí ve vedení?

Citace NRC. wikipedia.org [online]. [cit. 25.3.2014]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Elektrick%C3%BD_gener%C3%A1tor AUTOR NEUVEDEN. cez.cz [online]. [cit. 25.3.2014]. Dostupný na WWW: http://www.cez.cz/cs/vyroba-elektriny/mapa-vyrobnich-zdroju.html#!&zoom=7&detailId=159 AUTOR NEUVEDEN. fyzika007.cz [online]. [cit. 25.3.2014]. Dostupný na WWW: http://www.fyzika007.cz/elektrina-a-magnetismus/stridavy-proud-v-energetice/prenos-elektricke-energie JÁCHIM, František; TESAŘ, Jiří. Fyzika pro 8.roční základní školy. Praha: SPN, 2000, ISBN 82-7235-125-7 galerie Klipartů – www.office.microsoft.com