Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Půdy:.
Advertisements

Jetel luční Trifolium pratense.
PEDOSFÉRA PŮDA NA ZEMI.
Pedosféra Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Půdní obal Země, nacházející se na povrchu litosféry.
Půda Svět práce, 6. ročník VY_32_INOVACE_322, 17. sada, SP ANOTACE
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Zpracoval: ing. Pavel Králík
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:Pě8 - 3 Datum ověření ve výuce: Téma: Výživa půdy - kompost Tématický okruh: Půda Vzdělávací obor: Pěstitelství.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu 1.5 Šablony VY-32-INOVACE-497 Cesty v sadovnických úpravách – dlážděné z přírodních materiálů Název.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY-32-INOVACE-514 Rozmnožování dřevin vegetativní nepřímé Název školy Masarykova střední škola zemědělská.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY-32-INOVACE-491 Zahradní slohy nepravidelné Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY-32-INOVACE-490 Zahradní slohy pravidelné Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_654_ROZEBÍRATELNÉ SPOJE- ŠROUBY, VRUTY, MATICE A JINÉ Název školy Masarykova střední.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY-32-INOVACE-498 Cesty v sadovnických úpravách zatravněné a pískové Název školy Masarykova střední.
Kvalitní potraviny - kvalitní život CZ.1.07/1.1.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY-32-INOVACE-510 Trávníky – zahradní údržba Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_453_Vlastnosti plynů Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY-32-INOVACE-492 Uspořádání výsadeb Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_13_Půda
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Druh učebního materiálu Anotace Klíčová slova Metodický pokyn
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
půdy Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
PŘEDNÁŠKY O PŮDĚ Zdeněk Máčka
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
VY_32_INOVACE_657_OCHRANA MATERIÁLU NÁTĚREM Název školy
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
PŘEDNÁŠKY O PŮDĚ Zdeněk Máčka
Vzdělávací akce s názvem
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Jak zlepšit – jak změnit – lze vytvořit půdu „novou“?
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
VY_52_INOVACE_44_Pedosféra – učební text
Pedosféra = půda na Zemi
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_433_Zvuk
Nauka zabývající se půdami = PEDOLOGIE
Transkript prezentace:

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0565 Číslo materiálu VY-32-INOVACE-495 příprava půdy pro sadovnické úpravy Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková organizace Autor Ing. Daniela Brímusová Průřezová témata Člověk a životní prostředí Tematický celek Sadovnické úpravy Ročník 1. Datum tvorby 9. 10. 2012 Datum a místo ověření 12. 10. 2012 SAD 1. Za Druh učebního materiálu Prezentace Anotace Výklad nové látky – názornější a přehlednější vysvětlení učiva Klíčová slova Zpracování půdy, hnojení, zlepšování půdy, jemná modelace terénu Metodický pokyn Určeno k výkladu do hodiny i pro samostudium Možnosti využití – navrhování a realizace sadovnických úprav Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora.

Příprava půdy pro sadovnické úpravy

Jemné terénní úpravy Rozprostření a uložení ornice Zpracování půdy Hnojení Zlepšování půdy Rekultivace zdevastovaných půd Odplevelování

A. Rozprostření a uložení ornice Navážka ornice těsně před výsevem a výsadbou 15 – 20 cm

B. Zpracování půdy Na podzim: Orbou Frézováním Rytím (malé plochy) Rigolováním (převrstvování zdevastované půdy) – 40-60 cm

C. Hnojení Do zásoby – statková hnojiva (současně s orbou – podzim) Doplnění živin – průmyslová hnojiva nebo kompost (před výsadbou i za vegetace)

D. Zlepšování půdy I. Upravujeme vlastnosti půdy: Fyzikální Biologické Chemické Těžké půdy – přidáme písek, rašelinu, vápno Lehké půdy – přidáme jíl a těžší zeminu

Vliv vlastností základních půdních druhů na výživu rostlin Faktor Druh půdy podle zrnitostního složení silně štěrkovitá lehká střední těžká Jímavost vody téměř žádná malá značná Provzdušnění velmi silné značné malé Sorpce živin nepatrná dobrá silná Vyplavování živin silné Biologická činnost čilá utlumená Mineralizace velmi intenzivní intenzivní Střední Zakořeňování rostlin málo vhodná velmi vhodná vhodná méně vhodná Relativní zásoba živin velmi malá větší

D. Zlepšování půdy II. Půdu před založením trávníku vylepšíme kompostem nebo průmyslovými hnojivy Půdu pro vřesovištní rostliny upravíme na kyselou reakci rašelinou, vřesovkou, listovkou nebo zahradním substrátem typu C Vápnomilným rostlinám přidáme vápencovou drť, hnojíme alkalickými hnojivy Nekvalitní půdu pro výsadbu dřevin v jámách vyměníme za kvalitní ornici Meliorace – odvodňování a zavodňování půd, protierozní ochranou (vodní a větrná)

Protierozní ochrana Květinová zídka Opěrné a zárubní zdi (gabiony) Zatravnění (hydroosev) nebo osázení vhodnými dřevinami například: Acer campestre, platanoides alnus, betula, crataegus pyracanta, forsythia, hippophae juniperus, larix, pinius mugo, taxus

Příklady zpevňování svahu proti vodní erozi; A - drnováním

Příklady zpevňování svahu proti vodní erozi; B – plůtky (hatěmi)

Příklady zpevňování svahu proti vodní erozi; C – kameny a zídkami

F. Odplevelování Zaplevelení pozemku zabráníme: Mulčováním Mechanismem zpracování Herbicidy – plevel ve výšce 10 cm celoplošně postříkáme totálním herbicidem, např. ROUNDAP

Zdroje: HURYCH, Václav. Tvorba zeleně: sadovnictví - krajinářství. 1. vyd. Mělník: Vyšší odborná škola zahradnická a Střední zahradnická škola ve spolupráci s Grada Publishing, 2011, 303 s. ISBN 978-80-247-3605-1