Skupenství látek NÁZEV ŠKOLY

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace PODMÍNKY PRO ŽIVOT- VODA
Advertisements

Změny skupenství.
TĚLESA A LÁTKY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Těleso nebo látka Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Jeřábek. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
Látky a tělesa.
STAVBA LÁTEK – Tělesa a látky
Změny skupenství látek
TĚLESA A LÁTKY Fy - prima Yveta Ančincová.
zpracovaný v rámci projektu
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
Skupenství látek a jejich vlastnosti
STAVBA LÁTEK Tělesa a látky Co nás obklopuje? Zapiš si!
Šablona: V/II DUM 46 Období: leden 2012 Předmět: Prvouka Ročník: 3 Autor: Mgr. Adriana Benšová Metodický list/anotace Prezentace umožní žákům poznávat.
Částicové složení látek
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Látka a těleso.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhTěleso a látka.
Změny skupenství v přírodě shrnutí učiva o přeměnách skupenství
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Skupenské přeměny – práce s tabulkami
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Změny skupenství látek Autor:
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
OPAKOVÁNÍ tělesa a látky vlastnosti látek vzájemné působení těles síla
LÁTKY A TĚLESA.
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:září 2011 Určeno:6. ročník ZŠ.
Číslo: VY_32_INOVACE_22_16 Základní škola Jindřichův Hradec I, Štítného 121 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí. Stavba látek [cit ]Dostupné pod licencí Creative Commons – na
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Studená, okres Jindřichův Hradec Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B36Fy6_Tělesa a látky.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Skupenství látek Látky se v přírodě vyskytují jako:  Pevné (pevné látky)  Kapalné (kapaliny)  Plynné (plyny) Těmto třem podobám říkáme skupenství.
TĚLESA A LÁTKY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_7_Tělesa a látky Téma: Fyzika 6. ročník.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV:Var TÉMATICKÝ CELEK: Energie ČÍSLO PROJEKTU:
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Žáci navazují na učivo 6. ročníku o změně skupenství látek. Prohloubení již naučených znalostí. Použití.
NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONYIII/2 Inovace a zkvalitnění.
NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONYIII/2 Inovace a zkvalitnění.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6
TĚLESA A LÁTKY.
VLASTNOSTI LÁTEK A TĚLES
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
PRV 3 – Neživá příroda Název školy Plavská škola Autor
Opakování 1 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Vypařování, sublimace Autor: Mgr. Alena Víchová
Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník)
Vlastnosti pevného, kapalného a plynného skupenství
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Libhošť 90, příspěvková organizace Autor: Mgr. Monika Hanzelková Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Látky a tělesa Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
SKUPENSKÉ PŘEMĚNY.
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Tělesa a látky NÁZEV ŠKOLY
Změny skupenství.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu: CZ. 1
Vlastnosti pevného, kapalného a plynného skupenství
Polohová energie NÁZEV ŠKOLY
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_34_FYZIKA
NEŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením neživé přírody.
Vlastnosti těles a látek
Částicové složení látek
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Klid a pohyb tělesa NÁZEV ŠKOLY
Transformátory NÁZEV ŠKOLY
je obsažena ve vzduchu, není vidět
Transkript prezentace:

Skupenství látek NÁZEV ŠKOLY 2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/21.1611 ČÍSLO ŠABLONY III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT NÁZEV MATERIÁLU Skupenství látek ČÍSLO SADY 1 ČÍSLO MATERIÁLU VY_32_INOVACE_01 AUTOR MATERIÁLU Mgr. Jan Hrubec Skupenství látek

Skupenství látek Pevné Kapalné Plynné Dřevo Sklo Železo Papír Mléko Olej Voda benzin Vzduch Zemní plyn Oxid uhličitý Propan - butan

Jaká jsou tři skupenství vody ? Jedna látka může existovat za různých okolností ve třech skupenstvích. Jaká jsou tři skupenství vody ? Voda - led - pevné skupenství - voda - kapalné skupenství - vodní pára - plynné skupenství

Voda - led - pevné skupenství

Voda - kapalné skupenství

Voda - vodní pára - plynné skupenství

Jaká jsou tři skupenství vosku ? Vosk - svíčka - pevné skupenství - svíčka kolem hořícího knotu - kapalné skupenství - páry vosku ( hoří ) - plynné skupenství

plynné skupenství kapalné skupenství pevné skupenství

Otázky a úlohy 1. Vyjmenuj tělesa a uveď v jakém jsou skupenství 2 Otázky a úlohy 1. Vyjmenuj tělesa a uveď v jakém jsou skupenství 2. Uveď příklady, kdy se voda v přírodě vyskytuje jako pevná látka, kapalina nebo plyn. 3. Co mají společného a čím se liší : sníh, mlha, jinovatka, led, voda v rybníku ?

4. Připrav si vhodnou tabulku a do ní roztřiď následující látky podle skupenství ( při pokojové teplotě ) : papír, mléko, dřevo, voda, vzduch, sklo, parafin, porcelán, ocel, zemní plyn, kečup, tvaroh, benzin, oxid uhličitý.

Pevné skupenství Kapalné skupenství Plynné skupenství

papír mléko vzduch dřevo voda zemní plyn porcelán kečup oxid uhličitý Pevné skupenství Kapalné skupenství Plynné skupenství papír mléko vzduch dřevo voda zemní plyn porcelán kečup oxid uhličitý ocel benzin parafin tvaroh

Zdroje a literatura : Fyzika pro 6 ročník ZŠ, PROMETHEUS 2001, doc. RNDr. Růžena Kolářová, CSc., PaedDr. Jiří Bohuněk. http://viskumy-fyzika.blog.cz/0910 http://www.all-water.org/H2O_Images/800px-DryIceSublimation.JPG http://www.psdtop.com/blog/drawing/burning-candle/ http://www.partner4office.cz/3in1-ochranna-podlozka-k-notebooku-mikrovlakno-kostky-ledu