Kód materiálu: VY_32_INOVACE_13_TEPLO_TEST_VEDOMOSTI Název materiálu:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU peníze školám Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732 Název projektu: Moderní škola – naše budoucnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Měrná tepelná kapacita procvičení © Petr Špína 2011
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Předmět : F y z i k a Ročník : osmý
zpracovaný v rámci projektu
MĚŘENÍ HUSTOTY.
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Pokusné určení tepla.
Digitální učební materiál
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_686.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Název materiálu: TEPLO – výklad učiva.
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Změny skupenství látek Autor:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Karolína Hadrbolcová Materiál: VY_52_INOVACE_PV14.34 Téma: Teplo Číslo.
Výpočet přijatého a předaného tepla
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Práce, výkon Energie Teplo Poznej fyzika
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:Fyzika Ročník:8. ročník Klíčová slova:Měření tepla Autor:Mgr. Lucie.
Měrná tepelná kapacita
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličina H u s t o t a Creation IP&RK.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 09.
Měrná tepelná kapacita © Petr Špína 2011 foto
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Hustota
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
VÝPOČET HMOTNOSTI Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_2_Výpočet hmotnosti Téma: Fyzika.
SKUPENSKÉ TEPLO TÁNÍ. = teplo, které přijme pevná látka při přechodu na kapalinu během tání. značka: L t jednotky: J; kJ vzorec: L t = m ∙ l t m = hmotnost.
Základní škola Emila Zátopka Zlín, příspěvková organizace, Štefánikova 2701, Zlín EU PENÍZE ŠKOLÁM OP VK Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení třetí závislosti tepla. K přímé úměrnosti tepla na hmotnosti.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Jaký druh energie předávají následující tělesa?
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Fyzika 8 Měrná tepelná kapacita látky. 3. Měrná tepelná kapacita látky Dvě tělesa z různých látek o stejné hmotnosti přijmou stejné teplo, ale jejich.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_18_TANI_A_TUHNUTI_LATEK Název materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Jak změříme teplo přijaté nebo odevzdané při tepelné výměně
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_04_CTVEREC Název materiálu: Čtverec
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_05_VZORY_PODSTATNYCH_JMEN_RODU_STREDNIHO
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_08_DELENI_HLASEK Název materiálu:
Teplo Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_01_32.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_04_TRIDENI_ZELENINY Název materiálu:
Tání a tuhnutí - početní úlohy
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_18_SLOVA_NADRAZENA_PODRAZENA_SOURADNA
Jak změříme teplo přijaté nebo odevzdané při tepelné výměně
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_06_NPZ_ZAKON_AKCE_A_REAKCE
Interaktivní test ze znalostí vnitřní energie a tepla
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_10_SLABIKOTVORNE_R_A_L Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_19_ELEKTRICKE_MERICI_PRISTROJE
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Měrná tepelná kapacita látky TÉMATICKÝ CELEK:
zpracovaný v rámci projektu
Třída 3.A 15. hodina.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_15 Jednotky.
Tání = děj, při kterém se pevná látka mění na kapalinu.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_04 Vnitřní.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Transkript prezentace:

Kód materiálu: VY_32_INOVACE_13_TEPLO_TEST_VEDOMOSTI Název materiálu: Teplo – test vědomostí Předmět: Fyzika Ročník: 8. Časová dotace: 45 min. Datum ověření: 4.1.2013 Jméno autora: PaedDr. Dalibor Přibyla Klíčová slova: Teplo, měrná tepelná kapacita látky, rozdíl teplot, matematicko-fyzikální tabulky pro ZŠ Výchovné a vzdělávací cíle: Ověření aplikačních schopností, samostatnosti řešení problémů, ověřování řešení příkladů s využitím teoretických a praktických poznatků žáků Rozvíjené klíčové kompetence: Kompetence k řešení problémů – samostatně řeší a užívá zpětných vazeb Kompetence pracovní – využívá poznatky, znalosti a zkušenosti, samostatně pracuje s M-F tabulkami Anotace, metodický list: Interaktivní prezentace testu nabízí efektivní řešení s vyšší mírou flexibility a jednoznačnosti zadaných otázek Použité zdroje: Učebnice Fraus - 8. třída, Wikipedie, obrázky Google, texty - vlastní Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola ;, příspěvková organizace

TEPLO Příklady výpočtů Fyzika .8 třída TEPLO Příklady výpočtů

Přijaté teplo Za použití již známého vztahu pro teplo Q vypočítej : teplo Q, které přijme 200 g vody, při zahřátí z 20 °C v tepelném systému ústředního topení na 75 °C

Teplo – výpočet hmotnosti látky Za použití již známého vztahu pro teplo Q vypočítej : hmotnost m ( Hg ) rtuti , jestliže jejím prostřednictvím bylo odevzdáno teplo Q = 45 kJ a její teplota klesla o 80 °C (c rtuti - vyhledej v tabulkách )

Teplo – výpočet měrné tepelné kapacity c Vypočítej měrnou tepelnou kapacitu látky c, která měla hmotnost m = 1500g, odevzdané teplo Q, při chladnutí této látky z 230°C na 20°C, činilo 71,5 kJ. V tabulkách pro ZŠ najdi látku, které tuto měrnou tepelnou kapacitu přiřadíš.

Teplo Q Uveď základní jednotku pro měrnou tepelnou kapacitu látky c [ ? ]

Teplo Q Vyhledej v tabulkách pro ZŠ měrnou tepelnou kapacitu c těchto látek: Hliník Al Měď Cu Železo Fe Methanol Ethanol

Přijaté teplo - výsledek Q = ?, m = 200 g = 0,2 kg, c voda = 4,18 kJ/kg.°C Δt = 75 – 20 = 55°C Q = c·m·( t₂ - t₁ ) [ J ] Q = 4,18·0,2·55 Q = 45,98 kJ Teplo, které přijala voda činilo 45,98 kJ.

Teplo – výpočet hmotnosti - výsledek m = ? , Q = 45 kJ, c rtuť = 0,139 kJ/kg.°C, Δt = 80 °C Q = c·m·( t₂ - t₁ ) m = Q : ( c·Δt ) m = 45 : ( 0,139·80 ) = 45 : 11,12 = 4,046 m = 4 kg Hmotnost rtuti činila 4 kg.

Teplo výpočet měrné tepelné kapacity látky c - výsledky c = ? m = 1500 g, Δt = 230°C - 20°C = 210°C, Q = 71,5 kJ c = Q : ( m·Δt ) = 71,5 : ( 1,5 ·210 ) = 71,5 : 315 = 0,2269 = 0,227 [kJ/ kg·°C] 0,227 [kJ/ kg·°C] odpovídá cínu Sn

Teplo Q Uveď základní jednotku pro měrnou tepelnou kapacitu látky c c [kJ/ kg·°C]

Teplo Q Vyhledej v tabulkách pro ZŠ měrnou tepelnou kapacitu c těchto látek: Hliník Al 0,896 [kJ/ kg·°C] Měď Cu 0,383 [kJ/ kg·°C] Železo Fe 0,450 [kJ/ kg·°C] Methanol 2,50 [kJ/ kg·°C] Ethanol 2,43 [kJ/ kg·°C]