Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Advertisements

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
50.1 Pamětné sčít. a odčít. přirozených čísel v oboru do
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Obvod a obsah rovnoběžníku VY_42_INOVACE_26_02. Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Obvod a obsah lichoběžníku Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_29_M7_lichobeznik_obvod_obsah.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Danuše Chrastecká Matematika 2. ročník Lineární lomená funkce ChrM611 říjen 2013 Číslo klíčové.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
THALETOVA VĚTA VY_42_INOVACE_13_02.
Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
PRAVOÚHLÁ SOUSTAVA SOUŘADNIC
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
SOUSTAVY ROVNIC Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
GRAFICKÉ ŘEŠENÍ SOUSTAVY ROVNIC
Vzdělávací oblast: MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE
Konstrukce trojúhelníku II
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Vzdělávací oblast: MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE
Ing. Ladislav Mišík FUNKCE 9. únor 2013
Písemné násobení (čísla do ) VY_32_Inovace_12TK-1
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Písemné dělení (čísla do ) VY_32_Inovace_13TK-1 Mgr. Ivana Tkadlecová
ZÁPIS ČÍSEL POMOCÍ MOCNIN
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
AUTOR: Martina Dostálová
Konstrukce trojúhelníku I
Pravoúhlá soustava souřadnic v rovině
AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3A_03
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_92_M7
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
PRAVOÚHLÁ SOUSTAVA SOUŘADNIC
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Konstrukce trojúhelníku III
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Matematika – 7.ročník VY_32_INOVACE_ Přímá úměrnost
Hmotnost a její jednotka
Jednotky času Kalendář
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
SOUSTAVY ROVNIC Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
PROCENTA Výpočet základu Slovní úlohy II. PROCENTA Výpočet základu Slovní úlohy II.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
DEFINICE FUNKCE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VÝRAZ S PROMĚNNOU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
VY_12_INOVACE_Pel_III_05 Funkce – přímá úměrnost
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Naďa Sláviková Vytvořeno dne: 7.3.2013 Název: VY_32_INOVACE_5C_M9_08_Lineární funkce v praxi Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3534 Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Téma: Lineární funkce v praxi Ročník: 9. ročník Klíčová slova: lineární funkce, přímka, hodnota funkce, graf

Anotace Lineární funkce v praxi: - vysvětlení optimalizační úlohy, při jejímž řešení se užívá graf lineární funkce - vysvětlení sestrojení grafu lineární funkce, pak z něho zjištění všech x pro daný obor hodnot.

Lineární funkce v praxi

Příklad: Pan Vrtule počítá Zahrádkář Vrtule chce dovést sklizená jablka dodávkou do tržnice a prodávat je po 12 Kč za kilogram. Za benzín na cestu tam a zpět zaplatí 150 Kč. Teď přemýšlí o zisku z prodeje: „Když neprodám nic, budu mít ztrátu 150 Kč. Když prodám 20 kg, vydělám 240 minus 150, a to je 90 Kč. Ale když chci vydělat 300 Kč, 600 Kč, . . . ?“ Sestrojili jsme pro pana Vrtuleho graf funkce vyjadřující závislost výše zisku na počtu prodaných kilogramů. Zkontroluj, zda je graf sestrojen správně. Využij graf k odpovědím na tyto otázky: Kolik kg musí prodat, aby se mu zaplatil benzin? Kolik kg je potřeba prodat, aby zisk byl 300 Kč? Kolik kg musí prodat, aby jeho zisk byl aspoň 600 Kč?

Kolik kg musí pan Vrtule prodat, aby se mu zaplatil benzin? Z grafu zjistíme, že by musel prodat 12,5 kg. Zkouška: 12,5 . 12 = 150 Kč 2. Kolik kg je potřeba prodat, aby zisk byl 300 Kč? Z grafu zjistíme, že by musel prodat 37,5 kg. Zkouška: 37,5 . 12 = 450 Kč 3. Kolik kg musí prodat, aby jeho zisk byl aspoň 600 Kč? Z grafu zjistíme, že by musel prodat 62,5 kg. Zkouška: 62,5 . 12 = 750 Kč

Příklad: Sestroj graf lineární funkce y = 2x – 3. Pak z něho zjisti všechna x, pro která platí: 2x – 3 = 0 2x – 3 = 3 2x – 3 = -5 x 1 y -3 -1 Řešení: x = 1,5 x = 3 x = -1

Použité zdroje ODVÁRKO, Oldřich a Jiří KADLEČEK. Matematika pro 9. ročník základní školy. 2. vyd. Praha 1: Prometheus, spol. s.r.o., 2002. Učebnice pro základní školy. ISBN 80-7196-208-2. Obrázky Galerie Microsoft Office – klipart