ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zemědělství ČR.
Advertisements

Vznik a složení půdy Vznik půdy
Zemědělství České republiky.
ZEMĚDĚLSTVÍ ČR ZEMĚPIS 8. ročník
Zemědělství ČR Rostlinná výroba
Zemědělství.
Zemědělství ČR Živočišná výroba
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Zemědělství ČR. Živočišná výroba Chov skotu Rozhodující odvětví v živočišné výrobě Mléko, hovězí maso, trus jako hnojivo Po celém území, zejména východní.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV:Zemědělství TÉMATICKÝ CELEK: Společenské.
Název DUM: VY_32_INOVACE_X_3_17_Olomoucký_kraj Šablona číslo: X Sada číslo: 3 Pořadové číslo DUM: 17 Autor: Mgr. Radomíra Fišerová.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Petra Hejlová ČísloVY_32_Inovace_3420 NázevPůdy a zemědělství ČR Téma hodinyZemědělství ČR PředmětVlastivěda.
Název DUM: VY_32_INOVACE_X_3_07_Středočeský_kraj Šablona číslo: X Sada číslo: 3 Pořadové číslo DUM: 07 Autor: Mgr. Radomíra Fišerová.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název DUM: VY_32_INOVACE_X_3_16_Jihomoravský_kraj Šablona číslo: X Sada číslo: 3 Pořadové číslo DUM: 16 Autor: Mgr. Radomíra Fišerová.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název DUM: VY_32_INOVACE_X_3_15_Vysočina
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
VY_52_INOVACE_63_Zemědělství ČR
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_13_Půda
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Josef Hanzl Černozem.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Česko - zemědělství AUTOR: Mgr. Aleš Skála
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název DUM: VY_32_INOVACE_X_3_11_Ústecký_kraj
VY_32_ INOVACE_ 17_ VLASTIVĚDA 4
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
VLASTIVĚDA vypracovala: Mgr
Sada 3 Rozmanitost přírody ZŠ a MŠ Dešná
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ZEM Ě D Ě LSKÝ PR Ů MYSL Karafiátová Jana. Zemědělství je nedílnou součástí hospodářství Důležité nejen ve výrobě potravin a zemědělských produktů, ale.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
VY_32_INOVACE_07_Olomoucký kraj
Transkript prezentace:

ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.2862 Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM: VY_32_INOVACE_XVII_1_08_Zemědělství ČR Šablona číslo: XVII Sada číslo: 1 Pořadové číslo DUM: 08 Autor: Mgr. Romana Zikmundová

Anotace: Žáci se seznamují se zemědělstvím České republiky. Očekávaný výstup: Žák zná přírodní a hospodářské podmínky ČR. Druh učebního materiálu: prezentace, výukový materiál Typická věková skupina: 10 – 11 let Klíčová slova: zemědělství, zemědělské podmínky, půda, nadmořská výška, nížiny, vysočiny Pomůcky a materiál: interaktivní tabule Potřebný čas pro výuku DUM: 40 min Metodické zhodnocení a popis práce s digitálním učebním materiálem: Žáci se seznamují se zemědělstvím naší vlasti. Chodí k interaktivní tabuli a pracují s jednotlivými snímky. Prezentací si osvojují nové učivo. Snímek č. 11 – Žáci řadí zemědělské plodiny do nížin nebo do vysočin. Dotknou se pojmenované plodiny, ta se správně zařadí. Snímek č. 13, 14 – Žáci pojmenují rostliny a živočichy na obrázcích. Určí, zda se pěstují nebo chovají v nížinách, ve vysočinách. Dotknou se obrázku a vyplyne správná odpověď.

zdravé a kvalitní potraviny cílem zemědělství zdravé a kvalitní potraviny zemědělství rostlinná výroba živočišná výroba pěstování zemědělských plodin chov hospodářských zvířat

zemědělské stroje: traktory, kombajny, pluhy, secí stroje, práškovací letadla … (pomoc zemědělcům) K pěstování zemědělských rostlin jsou potřebné různé zemědělské podmínky. Výběr rostlin závisí na: kvalitní půdě a na nadmořské výšce

typy půdy podle složení a barvy černozem – bohatá na humus, nejúrodnější (nížiny) hnědozem – méně humusu, méně úrodná (většina území ČR) šedá barva půdy – málo živin (horské oblasti) Humus dodává rostlinám látky potřebné pro růst. orná (pole, sady, vinice) pastviny (hospodářská zvířata) využití půdy:

NÍŽINY VYSOČINY teplejší podnebí, méně srážek (zavlažovací zařízení) pšenice, ječmen, cukrová řepa, kukuřice, ovoce, zelenina, chmel, vinná réva prasata, skot, drůbež v krajinách s rybníky chov ryb VYSOČINY chladnější podnebí, více srážek žito, oves, brambory, len, řepka olejka krávy, ovce

ovocné stromy vinná réva chmel zelenina v okolí Žatce, Litoměřic, v části Hané zelenina v okolí Břeclavi, Znojma, Litoměřic, Mělníka ovocné stromy v okolí Litoměřic, Kolína, Čáslavi, jižní Moravy vinná réva v okolí Břeclavi, Znojma, Kyjova, Mělníka

Správně rozdělte rostliny, které se pěstují v nížinách a vysočinách.

NÍŽINY VYSOČINY vinná réva brambory pšenice kukuřice oves zelenina ječmen žito len cukrová řepa řepka olejka chmel ovoce

Pojmenujte rostliny a živočichy. Řekněte, jestli se pěstují nebo chovají v nížinách, vysočinách.

VYSOČINY NÍŽINY NÍŽINY NÍŽINY NÍŽINY VYSOČINY

NÍŽINY NÍŽINY VYSOČINY NÍŽINY NÍŽINY NÍŽINY

Zdroje: Čerpáno z otevřené galerie Microsoft Office www.microsoft.office.com