OSOBNOST SPOTŘEBITELE - 2

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zahraniční obchod Platební podmínky.
Advertisements

Specifika vzdělávání finanční gramotnosti v dětských domovech
Mikroekonomie I Zásahy státu do cen
1 Zdroj: GfK SIS, ČR 2001, n = respondentů Hypermarkety: Kvalitní zboží (34%) Blízko domova (26%) Tento obchod vyhovuje (24%) Nízké ceny (23%) Příjemné.
Sociální problematika světa
 Proč se ceny stejného výrobku liší  Prodej prostřednictvím internetu  Akce obchodních řetězců  Na co si dát pozor Zdroj: Petr Klínský a spol., Finanční.
Cenové praktiky Detail stanovené ceny Balíčky a „antibalíčky“
Chování domácností. Úvod n Jak a čím jsou domácnosti ovlivněny.
Podnikatelské prostředí: Makroprostředí
Place – místo prodeje (distribuce)
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Sociální mobilita Sociální mobilita je pohyb sociálních subjektů (jednotlivých osob) v sociálním prostoru tvořeném soustavou sociálních pozic. P. Sorokin.
Základy marketingu šestá přednáška
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_196.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Chování spotřebitele, výrobci, efektivnost
Marketingové prostředí
Marketingový mix Produkt.
Analýza poptávky. Poptávka po produkci firmy jako významný parametr rozhodování firmy. Faktory determinující poptávku a odhady poptávkových funkcí. Alternativní.
VY_52_INOVACE_ZBO2_5364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
EKONOMIE Poptávka a její elasticita 2. přednáška
Nakupuj na kole Jak spojit firmy s advokáty cyklistiky.
Vývoj požadavků na obchodování s elektřinou Ing.Karel Šimeček Seminář SVSE 11/2003.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Virtuální šatník Tereza Novotná.
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
Poptávka Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Čtenáři a čtení v ČR (2007) společný projekt Ústavu pro českou literaturu AV ČR, v. v. i., a Národní knihovny ČR s finanční podporou Ministerstva kultury.
Rovnost a zákaz diskriminace ve veřejné správě. Rovnost ve veřejné správě ideologický požadavek rovnosti všech lidí - hluboké filozofické a náboženské.
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
Preferenční kritéria při nákupu potravin Preferential factors affecting food purchases.
THE PLACE. MARKETING MIX PROMO- TION PRODUCT PRICE PLACE MARKETING MIX Jak se dostane zboží od výrobce k zákazníkovi.
Ekonomie 1 Magistři Devátá přednáška Čistý přebytek a tržní struktury
Model strategie marketingového mixu
Distribuce - placement
ZÁKLADY EKONOMIE I Poptávka a nabídka Tržní mechanismus 4
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Tesco Store Zpracoval Ing. Jan Weiser. Osnova výkladu 1. Tesco ve světě 2. Tesco v ČR 3. Hlavní poslání firmy 4. Formáty prodejních jednotek 5. Tesco.
Sociální stratifikace
Nejdostupnější – INZERÁT V DENNÍM TISKU VÝHODY:* poměrně rychlý a finančně nenáročný * směřuje k velkému okruhu adresátů NEVÝHODY:* oslovuje se široká.
Zahraniční obchod Význam, formy a členění. Obsah výkladu Význam zahraničního obchodu Formy zahraničního obchodu Členění zahraničního obchodu Otázky a.
Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.
 konečná úprava ceny před prodejem spotřebiteli  využívá psychologii prodeje  cílem je přesvědčit zákazníka o výhodnosti nákupu  používají se zejména.
Jedna z rolí, kterou člověk v životě splňuje – ROLE KONZUMENTA – na základě toho se očekává SPOTŘEBNÍ CHOVÁNÍ. - základem spotřebního chování – ROZHODOVÁNÍ.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
Cenové triky.
Rozhodování o sortimentu v obchodní firmě
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Psychologie spotřebního chování
Velkoobchod, maloobchod
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
Autor: Ing. Sikorová Renata
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.09
Osobnost člověka z hlediska sociální psychologie
OBCHODNÍ ČINNOST A JEJÍ PSYCHOLOGICKÁ HLEDISKA
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.12
Segmentace trhu pro cr Nikola Holasová.
E-shop Vypracovala: Javůrková Karolína Vaňoučková Romana EP2.
VY_32_INOVACE_Sikorová_
E-shop Vypracovala: Javůrková Karolína Vaňoučková Romana EP2.
Předsudky a stereotypy
Transkript prezentace:

OSOBNOST SPOTŘEBITELE - 2 PSYCHOLOGIE SPOTŘEBNÍHO CHOVÁNÍ OSOBNOST SPOTŘEBITELE - 2

OSOBNOST SPOTŘEBITELE - ZÁKAZNÍKA Osobnost – vymezíme pro odlišení jednotlivých typů spotřebitelů v závislosti na některých charakteristikách. TŘÍDÍCÍ KRITÉRIA – např. příslušnost k nějaké sociodemografické skupině: MLADÍ LIDÉ (jak ji vidí statistika) - vyšší požadavky na módnost zboží - nižší finanční možnosti - nakupují v buticích a na tržnicích x málo vidět samostatně v potravinářských hypermarketech nebo luxusních obchodních domech ZÁJEM: nejmodernější oblečení a módní doplňky, spotřební elektronika, CD, málo knihy ( v Evropě knihy tvoří velkou část nákladů)

STAŘÍ LIDÉ - pomalost v rozhodování, často potřebují poradit - bývají netrpěliví, mrzutí STŘEDNÍ GENERACE zahrnuje široké spektrum spotřebitelů – vzdělání, postavení, …. shodné znaky u mužů spotřebitelů : - nakupují méně než ženy - nejsou informováni o cenách - neradi stojí ve frontách shodné znaky u žen spotřebitelek : - nakupují častěji než muži - jsou zpravidla skvěle informovány o cenách - trpělivost, nerady nakupují technické zboží

svá specifika mají i DĚTI - bez problémů zpravidla nakupují cukrovinky - hůře se orientují ve velkých obchodech - nedovedou si poradit s velkým nákupem ROZDÍLY můžeme dále definovat např. z těchto pohledů: lidé z venkova x lidé z města rozdíly mezi lidmi určitých profesí rozdíly mezi lidmi určitých sociálních vrstev rozdíly mezi národnostmi rozdíly mezi etnickými skupinami Sledování těchto rozdílů umožňuje vhodně nasměrovat jednání se spotřebiteli, nelze je však generalizovat.

TYPOLOGIE ZÁKAZNÍKA REJMÁNEK (1968) jistý x nejistý klidný x neklidný povídavý x mlčenlivý GRETZ a DROZDECKA 1992